problem när jag startar spel

Medlem
problem när jag startar spel

Jag har börjat fått ett ganska irriterande problem..ibland när jag startar cod-bf3/4 och tombraider så blir min skärm svart o sen händer det inget mera och jag måste starta om datorn..
är det mitt windows som spökar? eller är det spelena

Jag vet att hårdvaran e det inget fel på men jag vill undvika att installera om windows Igen..

finns det kanske någon annan lösning eller kanske någon som vet vad problemet är?

Medlem

Provat att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet?

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Provat att uppdatera drivrutinerna till grafikkortet?

det va det första jag gjorde men hjälper inte..

Medlem

Hände mig förut, löste det genom att starta windows i felsäkertläge och ta bort grafik drivrutinerna, sedan starta om datorn och starta den i felsäkertläge igen och installera de nyaste grafikinställningarna.

nj
Medlem

Använder du Xfire/Raptr? Deras in-game overlays kan ibland ställa till med problem, du kan testa stänga av deras in-game funktioner för spelen (de räknar fortfarande din speltid, men allt annat är avstängt).

Mjukvarubrandväggar kan också ställa till problem ibland ifall spelen inte är godkända, kan vara värt att kolla genom sådant.

Själv så har jag märkt av att om ett spel fryser med en svartskärm (eller med en logga/dylikt) så går det att trycka ctrl+alt+del för att kunna få upp aktivitetshanteraren, det dröjer bara ett litet tag före c+a+d-skärmen dyker upp.

Medlem
Skrivet av nj:

Använder du Xfire/Raptr? Deras in-game overlays kan ibland ställa till med problem, du kan testa stänga av deras in-game funktioner för spelen (de räknar fortfarande din speltid, men allt annat är avstängt).

Mjukvarubrandväggar kan också ställa till problem ibland ifall spelen inte är godkända, kan vara värt att kolla genom sådant.

Själv så har jag märkt av att om ett spel fryser med en svartskärm (eller med en logga/dylikt) så går det att trycka ctrl+alt+del för att kunna få upp aktivitetshanteraren, det dröjer bara ett litet tag före c+a+d-skärmen dyker upp.

aha för att jag har pepprat på c+a+d som en galning men den popade aldrig up kanske jag väntate för lite..tack ska stänga av xfire

Medlem
Skrivet av vTune:

Hände mig förut, löste det genom att starta windows i felsäkertläge och ta bort grafik drivrutinerna, sedan starta om datorn och starta den i felsäkertläge igen och installera de nyaste grafikinställningarna.

tack ska testa detta om det här som nj skrev inte fungerar

Medlem

hmm fick göra som vTune skrev men nu fungerar det

1
Skriv svar