En miljon överlevare i DayZ

Robot
Medlem
En miljon överlevare i DayZ

Jag är en av dem som köpt det. Jag har aldrig spelat modden, men polarna och jag var så uttråkade av Bf4, så vi ville hitta ett nytt spel att ha kul i och valet föll på DayZ.
Jag ångrar inte en sekund att jag har köpt det. Jag har aldrig varit med om mer nervösa, spännande och adrenalinfyllda stunder i något onlinespel som jag har haft under den korta tiden jag har spelat DayZ.

Och det kan bara bli bättre, ju mer de uppdaterar det

Medlem

Keep it up.

Medlem

Jag har kollat på en hel del gameplay-videor och det verkar ju vara en väldig brist på zombies i standalone som det ser ut nu. Men även i vanilla-modden var ju inte zombierna något egentligt problem. Så jag är lite skeptisk till om man faktiskt vill kalla det för ett zombie-spel. Det är ändå överlevnaden mot de andra spelarna som det handlar om, zombierna är bara där som utfyllnad tills vidare.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Jag har kollat på en hel del gameplay-videor och det verkar ju vara en väldig brist på zombies i standalone som det ser ut nu. Men även i vanilla-modden var ju inte zombierna något egentligt problem. Så jag är lite skeptisk till om man faktiskt vill kalla det för ett zombie-spel. Det är ändå överlevnaden mot de andra spelarna som det handlar om, zombierna är bara där som utfyllnad tills vidare.

Det är ju självklart. All s k AI följer ett mönster. Lär dig hur de fungerar och de är inte ett problem längre. Spelare däremot är helt irrationella, speciellt bambis.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

vad jag vet så är detta med just zombies att Dean "Rocket" hall valt att inte slänga in så många zombies i denna del av alphan för att servrarna blir mer ostabila än så länge tills dom kan fixa det så kommer det vara lite glest på zombies, Sen är det också så att zombies än så länge respawnar inte, så när en server har varit uppe ett tag så kan det bli väldigt glest på dom.

Spelet är så kung i sin helhet, men det fattas mycket, problemet jag ser med kill on sight som dom flesta gör i spelet som man inte känner, är att man dör så pass lätt och du har väldigt liten tid på ditt att ibland få reda på om personen eller personerna i fråga är vänligt sinnade eller ute för att döda folk, vilket bildar en ond cirkel, person x blir dödad av person Y, nästa gång vill inte person X ta någon chans när han äntligen har hittat den där fina M4'an med 2 magasin och en fin ryggsäck, så då skjuter han person G så fort han får syn på han, vilket i sin tur person G gör exakt samma sak som person X och så börjar det hela om igen trist att det blir så, det Rocket försökte göra ett tag var göra överlevnad mycket svårare genom extremt svårt få tag på mat/vatten etc, och självklart det som än inte funkar mycket mer zombies i spelet., Spelet behövs göras svårt att överleva själv om kill on sight ska kunna komma bort, Spelet går juh lite in på rätt riktning med att all gear etc har en kvalitet som ej funkar än, när allt sånt blir fixat så kanske det kommer funka mycket bättre.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Sebbepojken:

Jag har kollat på en hel del gameplay-videor och det verkar ju vara en väldig brist på zombies i standalone som det ser ut nu. Men även i vanilla-modden var ju inte zombierna något egentligt problem. Så jag är lite skeptisk till om man faktiskt vill kalla det för ett zombie-spel. Det är ändå överlevnaden mot de andra spelarna som det handlar om, zombierna är bara där som utfyllnad tills vidare.

Det är ju självklart. All s k AI följer ett mönster. Lär dig hur de fungerar och de är inte ett problem längre. Spelare däremot är helt irrationella, speciellt bambis.

Bambis är dom roligaste att spela med fram tills dom har råkat ut för KoS ett par gånger, då är det dom värsta man kan möta.

Medlem

Synd bara att man konstant ligger runt 20 fps trots bra dator.

Medlem
Skrivet av Morkrah:

Synd bara att man konstant ligger runt 20 fps trots bra dator.

vad är bra dator för dig då?

Mitt ligger på 60 till 100-110 vid typ alllt maxat 1080p enda jag läre ställa ner i städer som cherno etc är objects till low eller medium, och det är för att det är en bugg i motorn än så länge som gör att allt renderas inte bara vad du ser på skärmen.

Avstängd
Skrivet av Morkrah:

Synd bara att man konstant ligger runt 20 fps trots bra dator.

Du får helt enkelt optimera inställningarna under "Settings" jag kör på max details i textures och har dragit ned på objects runtom, spelet flyter på i stabila 50-60 fps

Medlem

Nu är de miljonärer

Medlem

Hörru du Mattias! Det är ingen BETA, det är en ALPHA!

För övrigt så är det ett spel som är riktigt bra, har förbannat stor potential. Lyckas de så är de här ett av de mycket bättre spelen de senaste 10 åren!

Aldrig varit med om nå mer intensivare eldstrider. Hjärtat går i 200 och man får en hård klump i magen.

Fantastiskt spel. Fixa combat logging, lägg till fordon, fler vapen, rensa buggar, fixa byar och städer så man inte får en fps på runt 10-20.

Fantastiskt spel med en lika stor potential som Anakin Skywalker hade.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Medlem

Sjukt nöjd med köpet. Saknar dock folk i min omgivning att spela med. Folk härikring som lirar?

Medlem

Det finns i princip inga zombier i detta zombie-spel, så jag rekommenderar med att köpa DayZ vid ett senare tillfälle...


signatur

Metal is best served heavy.

FM-guru
F.d. Sisyr

Helt ointresserad. Troligtvis för att det mest känns som ett tomt skal där spänningen består i interaktionen med andra spelare, men där resterande delar halkar långt efter. Ligger väl dock bara i alpha, så det kanske förändras med tidens gång.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Helt ointresserad. Troligtvis för att det mest känns som ett tomt skal där spänningen består i interaktionen med andra spelare, men där resterande delar halkar långt efter. Ligger väl dock bara i alpha, så det kanske förändras med tidens gång.

Vadå "kanske förändras"? Det är väl typ det enda man vet med säkerhet

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Lerner:
Skrivet av Sisyr:

Helt ointresserad. Troligtvis för att det mest känns som ett tomt skal där spänningen består i interaktionen med andra spelare, men där resterande delar halkar långt efter. Ligger väl dock bara i alpha, så det kanske förändras med tidens gång.

Vadå "kanske förändras"? Det är väl typ det enda man vet med säkerhet

Svårt att veta något med säkerhet innan det skett. Finns inget som garanterar att spelet utvecklas enligt mina preferenser.

Medlem

walking simulator 2014

Medlem

http://dayzdev.tumblr.com/

Där kan ni ta en koll på vad som komma skall, bifogar här med:

Server performance, stability and security
Animals & hunting
Cooking & gathering resources
Playable user customizable vehicles
Player created constructions in the environment
More complex interactions with the environment and crafting options
Streamlined user actions and interface
Control and animations expanded and improved for fluidity
Upgraded graphics and physics engine (including ragdoll, etc.)
Support of user mods and more flexibility for user hosted servers and game types

Så där är rätt mycket att se fram emot.

Medlem

Det är ett spel med mycket nerv och stor potential imho. Jag skulle dock gärna se att Rocket tog bort hand to hand melee och sänkte löphastigheten något för de som inte har något i händerna (som det är i modden), som är det är just nu kan du ganska lätt kita och döda en full-kittad spelare vilket inte borde vara möjligt. Ofarliga new-spawns tror jag höjer moralen i spelet och minskar KoS-problematiken, precis som i modden.

Medlem

Jag kan bara instämma, i ett spel som ska vara Zombie survival, verkar det vara väldigt lite zombies, har ju snarare blivit ett PvP-spel istället.

Medlem
Skrivet av shelter:

Jag kan bara instämma, i ett spel som ska vara Zombie survival, verkar det vara väldigt lite zombies, har ju snarare blivit ett PvP-spel istället.

Hehe ja men, det är ju för dom ska lägga in det sen Pre alpha dayz är inte vad dayz kommer bli sen. Du behöver inte oroa dig

1
Skriv svar