Battlefield 4 – ny patch ökar stabiliteten

Medlem

Tycker det är bra att DICE fortsätter jobba på detta spel, det kan bli bra.... Dom måste dock fixa netcoden så man inte dör runt hörn och bakom cover osv. Det är dom största problemen just nu


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

dice kanske skulle ha tänkt på att ha skiten fixad inna dom släpper det. Men får väll se senare idag om det funkar någorlunda

Medlem

Fascinerande att dom ännu inte fixat buggen face 23 som oneshottar genom betongväggar och på en halv kilometers avstånd.


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av pillveke:

Hmmm. Undrar om man ska skaffa BF4 som tidsfördriv? 249:- är ju helt ok. Inget spel som jag ser mig spela i framtiden särskilt frekvent men för en billig peng kan man ju prova.

Helt klart värt pengarna om du gillar FPS. Dock får du nästan räkna in att du kommer vilja ha expansionerna senare.

Sant. Dock är 249 spänn inte så farligt för se hur det är och om man vill fortsätta lira och då är det helt klart värt pengen för DLC. Sålänge inte det är tomt på "vanilla" matcher så kan de vänta

Medlem

Misstänker att de dock inte återinfört det grafiska godis som de sålde in spelet på för att sedan patcha bort alltihop?

Gräs och vegetation som viker undan när man kryper, träd och buskar som bågnar av explosioner m.m.

Givetvis inte... Fuck U Dice. En hög med lögnare som dessutom inte säger ett jävla knyst om varför de gör såhär.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Misstänker att de dock inte återinfört det grafiska godis som de sålde in spelet på för att sedan patcha bort alltihop?

Gräs och vegetation som viker undan när man kryper, träd och buskar som bågnar av explosioner m.m.

Givetvis inte... Fuck U Dice. En hög med lögnare som dessutom inte säger ett jävla knyst om varför de gör såhär.

Va?! Det här har jag inte sett eller hört nåt alls om. BF4 ser ju bra ut som det är nu eller ?

Medlem
Skrivet av Javas:

Vafan gjorde dom inte så här med Battlefield 3 för? Skitspelet kraschade var femte minut från releasedagen fram till jag skaffade ny dator (ett år sedan)

Roligt att du skriver "fram till jag skaffade en ny dator" då var nog problemet på din sida och inte spelet i sig.

Jag hoppas att dem någon gång gör attackhelikoptrarna bättre, idag är dem väldigt långsamma tunga att manövrera, för lång tid mellan flares/ecm. Finns inget positivt med AH just nu. Scouthelikoptrarna är bättre då 2 andra samtidigt kan reparera, men oftast snurrar man bara runt på slagfältet, när man får AA mot sig hela tiden. Galet trasigt spel där att vara marktrupp är det enda vettiga(AA-tanks fungerar bra också)

Medlem

Skönt de har "fixat" ljudbuggen som jag upp till att ha installerat denna patch aldrig fått... WTG!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av bandite:
Skrivet av Javas:

Vafan gjorde dom inte så här med Battlefield 3 för? Skitspelet kraschade var femte minut från releasedagen fram till jag skaffade ny dator (ett år sedan)

BF3 var rock solid!

Hahaha, det var det bannemig inte på en hel del Geforce kort


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av bandite:
Skrivet av Javas:

Vafan gjorde dom inte så här med Battlefield 3 för? Skitspelet kraschade var femte minut från releasedagen fram till jag skaffade ny dator (ett år sedan)

BF3 var rock solid!

DICE har haft ett och samma problem i sina spel sedan Bad Company 2 till PC. Nämligen att sound-loop kan uppstå vid vissa specifika ljudkortskonfigurationer. Att hävda att något DICE-spel som har lanserats under de senaste åren är "rock solid" är alltså felaktigt.

Medlem
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av JohnnyGreed:

Misstänker att de dock inte återinfört det grafiska godis som de sålde in spelet på för att sedan patcha bort alltihop?

Gräs och vegetation som viker undan när man kryper, träd och buskar som bågnar av explosioner m.m.

Givetvis inte... Fuck U Dice. En hög med lögnare som dessutom inte säger ett jävla knyst om varför de gör såhär.

Va?! Det här har jag inte sett eller hört nåt alls om. BF4 ser ju bra ut som det är nu eller ?

Det ser ok ut i nuläget, absolut. Men det förklarar inte varför de tagit bort en massa features som de sålde in spelet på! Spelet ser fulare ut nu än när det släpptes. Med patcharna plockade de även bort en hel del grejer som de inte ens kommenterat efter det. Inte en enda jävla spelsite har heller haft stake nog att ställa Dice mot väggen angående detta, FZ inkluderat.

Gör en sökning på: bf4 graphic features removed så dyker det upp en hel del intressant. En enkel grej som jag själv undrade var det tog vägen, var just detta med att vegetationen vek undan när man kröp numera så är gräset statiskt. Samma sak med att vind från helikoptrar, explosioner m.m. påverkade vegetationen.

Vegetation dynamics. When the game launched explosions would bend trees, when you moved through bushes and grass the grass moved making the game more immersive. You could spot enemies moving through bushes because of this so it was an awesome mechanic. They removed it to increase latency and fps or so they said because after that patch both framerate and hitreg went for worse. Plus graphics at launch where more crisp than now. I guess they removed some details to improve framerate....


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av JohnnyGreed:

Misstänker att de dock inte återinfört det grafiska godis som de sålde in spelet på för att sedan patcha bort alltihop?

Gräs och vegetation som viker undan när man kryper, träd och buskar som bågnar av explosioner m.m.

Givetvis inte... Fuck U Dice. En hög med lögnare som dessutom inte säger ett jävla knyst om varför de gör såhär.

Va?! Det här har jag inte sett eller hört nåt alls om. BF4 ser ju bra ut som det är nu eller ?

Det ser ok ut i nuläget, absolut. Men det förklarar inte varför de tagit bort en massa features som de sålde in spelet på! Spelet ser fulare ut nu än när det släpptes. Med patcharna plockade de även bort en hel del grejer som de inte ens kommenterat efter det. Inte en enda jävla spelsite har heller haft stake nog att ställa Dice mot väggen angående detta, FZ inkluderat.

Gör en sökning på: bf4 graphic features removed så dyker det upp en hel del intressant. En enkel grej som jag själv undrade var det tog vägen, var just detta med att vegetationen vek undan när man kröp numera så är gräset statiskt. Samma sak med att vind från helikoptrar, explosioner m.m. påverkade vegetationen.

Vegetation dynamics. When the game launched explosions would bend trees, when you moved through bushes and grass the grass moved making the game more immersive. You could spot enemies moving through bushes because of this so it was an awesome mechanic. They removed it to increase latency and fps or so they said because after that patch both framerate and hitreg went for worse. Plus graphics at launch where more crisp than now. I guess they removed some details to improve framerate....

Intressant! Ska kolla upp det när jag kommer hem ;).
Misstänker att konsollerna som håller tillbaka grafiken

Medlem
Skrivet av anon_165499:

bf4 är bannemig asbra och de flesta buggar är nu borta. men haters gonna hate

nätkoden är fortfarande helt trasig, det som irriterar mig mer än alla andra buggar tillsammans.

12
Skriv svar