Jobbar Ridley Scott på en Halo-film?

Robot
Medlem
Jobbar Ridley Scott på en Halo-film?

Skeptisk. Efter skräpfilmen Prometheus står den mannen inte speciellt högt i kurs hos mig.

Medlem
Skrivet av Volk:

Skeptisk. Efter skräpfilmen Prometheus står den mannen inte speciellt högt i kurs hos mig.

Ja den var inge vidare..dock tyckte jag Robin Hood var sämre


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Låter lite väl bra?
Efter den hemskt dåliga filmen Prometheus och dessutom Robin Hood så tror jag inte han kan göra filmer nå mer. Helvetes dålig Prometheus är.

Medlem

Fan så sugen jag blev på att se på gamla sci-fi skräckisar... alien och event horizon får det nog bli ikväll

Knappast, "Blade Runner 2" först, sedan "Paradise", och något religiöst drama.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas inte. Dom vet inte ens vad Halo är längre.

Medlem

Förmodligen handlar det om serien och inte om någon film. Kanske blir Halo-serien som Band of Brothers där det är olika regissörer för varje avsnitt?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Knappast, "Blade Runner 2" först, sedan "Paradise", och något religiöst drama.

Usch Blade Runner 2 hade varit något, best setting ever!

Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Hoppas inte. Dom vet inte ens vad Halo är längre.

Barbie versionen av Aliens?
.
.
.
.

;D

Skrivet av Lepr:
Skrivet av walter_iego:

Knappast, "Blade Runner 2" först, sedan "Paradise", och något religiöst drama.

Usch Blade Runner 2 hade varit något, best setting ever!

Ridley har pratat om det i ett flertal intervjuer. De håller tydligen på med manus och Harrison Ford vill gärna göra om rollen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av walter_iego:

Knappast, "Blade Runner 2" först, sedan "Paradise", och något religiöst drama.

Usch Blade Runner 2 hade varit något, best setting ever!

Ridley har pratat om det i ett flertal intervjuer. De håller tydligen på med manus och Harrison Ford vill gärna göra om rollen.

Omnomnom!

Prometheus var ju riktigt vass! Sci-fi som det ska vara!


signatur

Joelthor100 - PSN

Medlem

Tror inte att ens Ingmar Bergman själv kan göra en bra film ur ett data/video-spel....

Medlem

Prometheus var dock en riktigt snygg film. Att den var kass ändå är klåparen Lindelofts fel. Samma kille som förstörde Lost.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Moderator | Testpilot

Förstår inte allt hat mot Prometheus. Tycker ni handlingen var dålig? Ljudet? Skådespelarna? Är inte ett inbitet Alien fan (om det är det som sabbar filmen) men jag gillade den.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Förstår inte allt hat mot Prometheus. Tycker ni handlingen var dålig? Ljudet? Skådespelarna? Är inte ett inbitet Alien fan (om det är det som sabbar filmen) men jag gillade den.

Hör också till en av dem som inte riktigt förstår kritiken mot filmen. Ingen superrulle, men tyckte den var rätt fet rent visuellt, och skådespelarna gjorde sitt jobb. Kanske är det som vanligt, inbitna fans som inte gillar att man ruckar på Aliens-arvet och därför automatiskt hatar allt som kommer efteråt.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av walter_iego:

Knappast, "Blade Runner 2" först, sedan "Paradise", och något religiöst drama.

Usch Blade Runner 2 hade varit något, best setting ever!

Ridley har pratat om det i ett flertal intervjuer. De håller tydligen på med manus och Harrison Ford vill gärna göra om rollen.

Omnomnom!

Men framkom det inte i slutet av filmen Blade runner att Fords karaktär också var en slags robot? Som jag tolkade slutet så var det så iaf, eller att det var ett slags öppet slut där man själv fick tro eller inte tro att han var robot. Om fords karaktär nu är robot, kommer han vara en åldrande robot då haha? Rätta mig gärna om jag har fel.

Medlem

Det finns en hel del anledningar till att Prometheus var dålig men uselt skådespeleri (främst från Noomi Rapace) och en massa folk som mest bara utför en massa ologiska handlingar rakt igenom filmen är väl huvudanledningarna.

Spoiler:

Varför är det ingen som reagerar på att Noomi Rapaces karaktär helt plötsligt har ett stort, blodigt, bandage över hela magen?
Äh, tramsfilm.

http://www.youtube.com/watch?v=-x1YuvUQFJ0

Medlem
Skrivet av danneC:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Lepr:
Skrivet av walter_iego:

Knappast, "Blade Runner 2" först, sedan "Paradise", och något religiöst drama.

Usch Blade Runner 2 hade varit något, best setting ever!

Ridley har pratat om det i ett flertal intervjuer. De håller tydligen på med manus och Harrison Ford vill gärna göra om rollen.

Omnomnom!

Men framkom det inte i slutet av filmen Blade runner att Fords karaktär också var en slags robot? Som jag tolkade slutet så var det så iaf, eller att det var ett slags öppet slut där man själv fick tro eller inte tro att han var robot. Om fords karaktär nu är robot, kommer han vara en åldrande robot då haha? Rätta mig gärna om jag har fel.

Hans karaktär kommer inte vara så stor.. enligt ryktena.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Inget fel på Prometheus, tycker den var bra. Är ett fan av Alien-filmerna men hade faktiskt ingen koll på att den handlade om samma universum förrän en bra bit in i filmen


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Felet med Prometheus var väl att man förväntade sig en ny klassiker och fick en rätt korkad film inslaget i en snygg förpackning. Jag menar, styra ett skepp med en jävla flöjt?! Om Han Solo dragit fram en banjo varjd gång de skulle hoppa till hyper space, hade det varit ok? (Hm.. det skule jag iof vilja se). I övrigt var besättningen även den otroligt korkad. Hur flyr man från ett rullande hjul? A-Spring i hjulets färdriktnig eller B- Ta ett kliv åt sidan? Om du hittar en orm på en främmande planet skall du A-Börja gosa med den eller B-Iakta försiktighet. Om du svarat A: Välkommen ombord på Promethius, skeppet som kan färdas till en destination på kortare tid än dess hastighet medger och har en dåligt sminkad gubbe i källaren.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Volk:

Skeptisk. Efter skräpfilmen Prometheus står den mannen inte speciellt högt i kurs hos mig.

Håller med, trodde Prometheus skulle bli årets film 2012 för min del men icke :/

Medlem
Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Volk:

Skeptisk. Efter skräpfilmen Prometheus står den mannen inte speciellt högt i kurs hos mig.

Ja den var inge vidare..dock tyckte jag Robin Hood var sämre

Åh fy fan då måste ni vara ena bittra jävlar! Och jag är jävligt bitter jag..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Volk:

Skeptisk. Efter skräpfilmen Prometheus står den mannen inte speciellt högt i kurs hos mig.

Ja den var inge vidare..dock tyckte jag Robin Hood var sämre

Åh fy fan då måste ni vara ena bittra jävlar! Och jag är jävligt bitter jag..

Jag gillar hans tidigare filmer dock


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar