Robot
Consortium

En storartad rollspelsupplevelse, fylld av välskriven dialog. Om du står ut med buggarna och kommer ihåg att spara.

#consortium


Medlem
Consortium

Om jag skulle gissa året på spelet och utgå ifrån bilderna hade det landat på runt år 2002

Medlem

Ser ingen celshading i skärmbilderna, är det något som man kan ställa in?

Medlem

Jag förstår inte hur ett spel som är "trasigt" kan få 3/5. Halva recensionen behandlar hur många buggar spelet har men ändå så ges det ett ok betyg. En ofärdig produkt förtjänar väl knappast ett sådant omdöme oavsett hur bra manus och idéer det har. Eller har jag fel?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hur ofta kraschar spelet? Pratar vi flera ggr i timmen eller bara när du ALT-Tabbar?

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Jag förstår inte hur ett spel som är "trasigt" kan få 3/5. Halva recensionen behandlar hur många buggar spelet har men ändå så ges det ett ok betyg. En ofärdig produkt förtjänar väl knappast ett sådant omdöme oavsett hur bra manus och idéer det har. Eller har jag fel?

För ett par år sedan visst men idag kan man ju i princip ta för givet att eventuella buggar patchas ut omgående. Det betyder ju så klart inte att det inte ska påverka slutbetyget men det har det ju uppenbarligen gjort eftersom det står med under minus.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Jag förstår inte hur ett spel som är "trasigt" kan få 3/5. Halva recensionen behandlar hur många buggar spelet har men ändå så ges det ett ok betyg. En ofärdig produkt förtjänar väl knappast ett sådant omdöme oavsett hur bra manus och idéer det har. Eller har jag fel?

Ett spel kan väl vara roligt och ha spelvärde även fast det är trasigt? DayZ är ett ypperligt exempel.


signatur

Have a good time!

Medlem

Börjar lessna på metakommentarer. Tycker nog inte det är smart längre.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

http://steamcommunity.com/games/264240/announcements/detail/1...

De siktar på att ha en patch ute den 31/1, kan nog bli att testa det efter det.

/ LordDaimos

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ravenknight:

Jag förstår inte hur ett spel som är "trasigt" kan få 3/5. Halva recensionen behandlar hur många buggar spelet har men ändå så ges det ett ok betyg. En ofärdig produkt förtjänar väl knappast ett sådant omdöme oavsett hur bra manus och idéer det har. Eller har jag fel?

Jag anser att du har fel, i alla fall. Ett betyg baseras på hur spelvärd en upplevelse är - hur pass bra spelet är. Uppenbarligen drar tekniskt strul ner en upplevelse, men inte fan är buggar automatiskt att likställa med ett miserabelt spel.

Tydligen anser recensenten att spelets övriga delar håller så pass hög kvalitet att de väger upp buggarna tillräckligt för en 3:a, och det är väl inget konstigt i sig med det?

Medlem

Jag blev nyfiken på spelet när jag såg det på steam men väntar nog till en steam rea


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ravenknight:

Jag förstår inte hur ett spel som är "trasigt" kan få 3/5. Halva recensionen behandlar hur många buggar spelet har men ändå så ges det ett ok betyg. En ofärdig produkt förtjänar väl knappast ett sådant omdöme oavsett hur bra manus och idéer det har. Eller har jag fel?

Jag anser att du har fel, i alla fall. Ett betyg baseras på hur spelvärd en upplevelse är - hur pass bra spelet är. Uppenbarligen drar tekniskt strul ner en upplevelse, men inte fan är buggar automatiskt att likställa med ett miserabelt spel.

Tydligen anser recensenten att spelets övriga delar håller så pass hög kvalitet att de väger upp buggarna tillräckligt för en 3:a, och det är väl inget konstigt i sig med det?

Nej, det stämmer. Men för min egen del så är det inte frågan om spelet är bra eller inte som stör mig utan att datorspel idag verkar bedömas mer efter potential än hur bra de faktiskt fungerar. Att någonting som med recensentens egna ord är "trasigt" ändå granskas med samma måttstock som buggfria och kompletta titlar.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Jag förstår inte hur ett spel som är "trasigt" kan få 3/5. Halva recensionen behandlar hur många buggar spelet har men ändå så ges det ett ok betyg. En ofärdig produkt förtjänar väl knappast ett sådant omdöme oavsett hur bra manus och idéer det har. Eller har jag fel?

Vampire: Bloodlines.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Hur ofta kraschar spelet? Pratar vi flera ggr i timmen eller bara när du ALT-Tabbar?

Inte jätteofta, men alt-tab är en garanterad krasch varje gång.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ravenknight:

Jag förstår inte hur ett spel som är "trasigt" kan få 3/5. Halva recensionen behandlar hur många buggar spelet har men ändå så ges det ett ok betyg. En ofärdig produkt förtjänar väl knappast ett sådant omdöme oavsett hur bra manus och idéer det har. Eller har jag fel?

Jag anser att du har fel, i alla fall. Ett betyg baseras på hur spelvärd en upplevelse är - hur pass bra spelet är. Uppenbarligen drar tekniskt strul ner en upplevelse, men inte fan är buggar automatiskt att likställa med ett miserabelt spel.

Tydligen anser recensenten att spelets övriga delar håller så pass hög kvalitet att de väger upp buggarna tillräckligt för en 3:a, och det är väl inget konstigt i sig med det?

Det är svårt det där. Lägg dessutom till att alla som läser den här recensionen efter nästa patch kanske inte alls känner igen sig i buggigheten och krascharna - de kanske är fixade då! Därför valde jag att gå mer på hur det kändes att spela än hur ofta det kraschade. OM det nu hade funkat till 100% så hade det nog varit en 4:a.

Medlem
Skrivet av Preed:

Börjar lessna på metakommentarer. Tycker nog inte det är smart längre.

Men i det här spelet får du meta-meta-kommentarer!

Medlem

Oh, Samus Ar....

1
Skriv svar