He-Man som arkadspel från 80-talet

Robot
He-Man som arkadspel från 80-talet

Den inte så pedagogiska hjälten räddar världen på sitt sätt - med våld!


Medlem
He-Man som arkadspel från 80-talet

Wait what? Är det fritt och ladda ned ett "gå-och-slå" spel med barndomens machoman nummer ett?

Här skall bankas!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

JAG HAR NU STYRKAAAAN!

Medlem

Kan....

inte...

låta...

bli...

Medlem

He-Man är så manlig att han föddes utan bröstvårtor

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

He-Man är så manlig att han föddes utan bröstvårtor

Han är man, vad skall han med bröstvårtor till?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Han är ju nästan naken. Mansförnedrande sexism!

Inaktiv

Nu väntar vi bara på Arnoth's kommande krönika om hur fel det är med He-Man och hur vi alla stackars killar vars barndom är totalförstörd på grund av denna karaktär.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av KaptenKanel:

He-Man är så manlig att han föddes utan bröstvårtor

Han är man, vad skall han med bröstvårtor till?

http://www.youtube.com/watch?v=8DnHyn_QgOE

Här ahr du svaret

Medlem
Skrivet av aT1C:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av KaptenKanel:

He-Man är så manlig att han föddes utan bröstvårtor

Han är man, vad skall han med bröstvårtor till?

http://www.youtube.com/watch?v=8DnHyn_QgOE

Här ahr du svaret

Då var det ju precis som jag och KaptenKanel skrev, He-Man är en riktig man = Inga bröstvårtor, alla vi andra = Halvmesyrer.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av aT1C:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av KaptenKanel:

He-Man är så manlig att han föddes utan bröstvårtor

Han är man, vad skall han med bröstvårtor till?

http://www.youtube.com/watch?v=8DnHyn_QgOE

Här ahr du svaret

Och här kommer man till FZ för att läsa spelnyheter. Istället tittade jag på tre minuter bröstvetenskap.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av aT1C:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av KaptenKanel:

He-Man är så manlig att han föddes utan bröstvårtor

Han är man, vad skall han med bröstvårtor till?

http://www.youtube.com/watch?v=8DnHyn_QgOE

Här ahr du svaret

Och här kommer man till FZ för att läsa spelnyheter. Istället tittade jag på tre minuter bröstvetenskap.

Fascinerad värd vi lever i

Medlem
Medlem
Skrivet av Frux:

Han är ju nästan naken. Mansförnedrande sexism!

Du tänker antagligen på objektifiering, såvida inte du finner mäns bröstvårtor vara sexuellt upphetsande, vilket i så fall skulle göra dig uppfriskande speciell

Medlem
Skrivet av Dagonath:

Även om jag tycker den bilden är rätt hilarious så känns det lite orättvist att använda den som argument mot feminismen. Ifall män känner sig stötta över He-Mans existens så får väl dom komma ut och säga det istället för att beklaga sig över att feminister bara klagar på Barbie som leksak.

Medlem

Och herrejösses vilket skitspel! Känns som en förolämpning mot min dator att bara tillta på klippet, skulle aldrig utsätta den för en nerladdning, allra minst en installation!

Medlem

Det var tyvärr inget som kittlade nostalginerven.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dagonath:

Även om jag tycker den bilden är rätt hilarious så känns det lite orättvist att använda den som argument mot feminismen. Ifall män känner sig stötta över He-Mans existens så får väl dom komma ut och säga det istället för att beklaga sig över att feminister bara klagar på Barbie som leksak.

Min avsikt var egentligen inte att hoppa på feminismen som sådan, men jag orkade inte klippa bort kommentaren längst upp

Däremot tycker jag att det är rätt roligt (som bilder poängterar) att vissa feminister klagar över ett orealistiskt kvinnoideal men inte reflekterar över att även män har det.

Varför startar man i så fall inte en diskussion om de ideal som existerar i samhället (vare sig man är man eller kvinna).

Medlem

Äntligen visar sig denna vara relevant! http://www.youtube.com/watch?v=IRUTRs8xOGQ

Medlem
Skrivet av Dagonath:
Skrivet av Ender:

Även om jag tycker den bilden är rätt hilarious så känns det lite orättvist att använda den som argument mot feminismen. Ifall män känner sig stötta över He-Mans existens så får väl dom komma ut och säga det istället för att beklaga sig över att feminister bara klagar på Barbie som leksak.

Min avsikt var egentligen inte att hoppa på feminismen som sådan, men jag orkade inte klippa bort kommentaren längst upp

Däremot tycker jag att det är rätt roligt (som bilder poängterar) att vissa feminister klagar över ett orealistiskt kvinnoideal men inte reflekterar över att även män har det.

Varför startar man i så fall inte en diskussion om de ideal som existerar i samhället (vare sig man är man eller kvinna).

Lugnt, jag hoppar inte på dig eller så, jag tycker som sagt också att bilden är rolig
Däremot är jag ganska övertygad om att de flesta som hittar sjuka kroppsideal i leksaker och kläder gör det för båda könen. Känns som att texten på bilden generaliserar å det grövsta på "feministernas" bekostnad när den kallar deras (och varför ens dra in hela feminismen, Barbie är väl knappast feminismens korståg eller orsak till existens?) engagemang för jämställdhet "dubbelmoral".

Spelar inte så stor roll här, var bara en tanke, orkar inte starta någon större diskussion om könsroller och jämställdhet, fel tråd för det

Edit: Blev nåt fel med quotsen

1
Skriv svar