Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas

Robot
Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas

När finska indiestudion Cornfox får för sig att hylla Wind Waker gör de det med skamlöshet. Men tack och lov gör de det också med hjärta och en stor dos charm.

#oceanhorn-monster-of-uncharted-seas, #cornfox-brothers, #the-legend-of-zelda-the-wind-waker-hd


Medlem
Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas

Inte att glöma, Kenji Ito var också med och komponerade musiken (gjort musik för bland annat SaGa-serien, en del senare spel av Mana-serien etc)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Moderator | Testpilot

Visst om man försöker likna Zelda men det här ser ut att vara en riktig Rip-off. Varför bara inte försöka komma på något eget?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Visst om man försöker likna Zelda men det här ser ut att vara en riktig Rip-off. Varför bara inte försöka komma på något eget?

Fan vet. Skamlöst plagiat, i alla fall av skärmdumparna att döma.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Touch är skit, synd att smartphones blivit så stora och tar över mer och mer.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

ge mig en iPad då?

Medlem

Haha rösten ifrån The stanley parable

Medlem
Skrivet av metro swe:

Haha rösten ifrån The stanley parable

Kevan Brighting

k3m
Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Visst om man försöker likna Zelda men det här ser ut att vara en riktig Rip-off. Varför bara inte försöka komma på något eget?

Fan vet. Skamlöst plagiat, i alla fall av skärmdumparna att döma.

bara för att det liknar zelda (bland andra mindre kända spel också) så är det inte plagiat. och definitivt inte skamligt.

Medlem

Good artists borrow, great artists steal?

Medlem

Har börjat köra detta med nyligen inköpt SteelSeries Stratus handkontroll (och hdmi-adaptern kopplad till iPhone 5:an), otroligt mysigt spel och så avsevärt mycket mer lättkontrollerat med en handkontroll än med touchkontroller!
Om recenserad med handkontroll vore spelet definitivt värt en fyra iallafall


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Blev precis klar med den här mysiga pärlan! Visst är touchkontroller ett gissel och nog har de snott lite väl mycket från Zelda, men detta till trots så måste jag säga att det här nog är det första mobilspelet som jag varit ordentligt investerad i! Jag är positivt överraskad, med andra ord.


signatur

Konsolgubbe

1
Skriv svar