Unity har nu stöd för Playstation Vita

Robot
Unity har nu stöd för Playstation Vita
Medlem
Unity har nu stöd för Playstation Vita

Kanske blir ett köp av en PS vita nu nära cross play finns och förmodligen att en hel del spel släpps inom snar framtid i och med Unity.

Medlem

Vita är en kanontrevlig konsol, men synd att spelutbudet till den inte är så bra.

Medlem

Ps vita är inte helt fel :). Ångrar inte att jag köpt en :). Har dock ingen ps4a men pröva ps4 wifi. Helt sjukt :).

Medlem

Trevlig nyhet då jag precis sitter och utvecklar ett crossplatform spel som för tillfället funkar att spela emot varandra varesig man sitter på mac, pc, android eller ios. Nu kan jag snart lägga till vitan oxå

Inaktiv

Vitan är dösexig men den här sortens funktioner är föga intressanta för mig. Jag vill ha AAA-upplevelser, inte cheesy gimmicks.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Vitan är dösexig men den här sortens funktioner är föga intressanta för mig. Jag vill ha AAA-upplevelser, inte cheesy gimmicks.

Jag känner precis tvärt om när det kommer till handburna enheter. Trippel-A är inte alls särskilt viktigt utan jag vill ha något enkelt att fördriva tiden med.

Sen finns det gott om större spel som ser väldigt intressanta ut som bygger på Unity:

Torment: Tides of Numenera
Hearthstone: Heroes of Warcraft
Folk Tale
War for the Overworld
Endless Space

Det man mer är orolig över är att det blir slappa portningsarbeten som görs, t.ex. att spel byggs för iOS/Android och sen snabbt får några taskiga kontroller påslängda innan de kompileras om för Vita.

/ LordDaimos

1
Skriv svar