Dåliga slut på filmer!

Medlem
Dåliga slut på filmer!

Tjena. Jag satt och kollade på lite olika videor på youtube och kom in på filmer med avskyvärt dåliga slut, men bara en bråkdel av de dom visade kunde jag hålla med om. Enligt mig finns det två filmer vars slut sticker ut och de är: The Mist och The Hitchhiker.
Har ni något speciellt filmslut som gjort att ni bara vill dra täcket över huvudet och sova i 14 timmar?


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem

Fast The Mists slut är ju briljant Älskar det, gör halva filmen för mig.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag har nog inte upplevt något slut där jag känt att jag vill gå och lägga mig, men jag känner mig inte direkt tillfredsställd när jag sett klart Eden Lake.
En riktigt bra film, men slutet får inte maxpoäng.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Fast The Mists slut är ju briljant Älskar det, gör halva filmen för mig.

Usch, nej. Kommer än idag när jag såg den och bara: Jaha.. Och kände gråten inom mig.


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Jag har nog inte upplevt något slut där jag känt att jag vill gå och lägga mig, men jag känner mig inte direkt tillfredsställd när jag sett klart Eden Lake.
En riktigt bra film, men slutet får inte maxpoäng.

Inte sett. Sevärd?


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem

The Mist har ju skitbra slut jue. -visst stämmer inte helt med boken vad jag hört , har inte läst den själv då jag tycker Kings berättarteknik är fördjävla seg och fokuserar lite för mycket på oviktiga detaljer.
Men filmerna som bygger på hans berättelser brukar bli jäädra bra (Stand By me, Green Mile och den smått legendariska Shawshank Redemption t.ex)

Ang Topic. Alien 4 hade ju horribelt slut (Hybridalien wtf?)

Superman (Jepp, flyg runt jorden fort så går tiden baklänges, jooråsåattehh, även om vi nu åsidosätter fysikens lagar som gör att han kan flyga öht så är det bara feeel.)

I princip alla M. knight Shyamalamadingdongwhatever's filmer.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag vet att jag blev lite besviken på Mirrors med Kiefer Sutherland i huvudrollen. Annars är det väl I Am Legend och Hancock som jag tänkerpå först när jag får frågan.

Medlem
Skrivet av Jocce:
Skrivet av v1lle3:

Jag har nog inte upplevt något slut där jag känt att jag vill gå och lägga mig, men jag känner mig inte direkt tillfredsställd när jag sett klart Eden Lake.
En riktigt bra film, men slutet får inte maxpoäng.

Inte sett. Sevärd?

Nej för h-e !!
En riktig jäkla skitfilm, om du nu inte har en fäbless för självspäkning förstås.
Skogen dom härjar i verkar ju inte vara med än 100 kvadratmeter och ändå lyckas dom bara springa i cirklar...fan, jag blir ärligt talat upprörd bara av att tänka på det.

Medlem
Skrivet av Höglund:

Jag vet att jag blev lite besviken på Mirrors med Kiefer Sutherland i huvudrollen. Annars är det väl I Am Legend och Hancock som jag tänkerpå först när jag får frågan.

Kan hålla med om I am Legend, dock så finns den med ett alternativt slut som är bättre.

Medlem
Skrivet av Decado:
Skrivet av Jocce:
Skrivet av v1lle3:

Jag har nog inte upplevt något slut där jag känt att jag vill gå och lägga mig, men jag känner mig inte direkt tillfredsställd när jag sett klart Eden Lake.
En riktigt bra film, men slutet får inte maxpoäng.

Inte sett. Sevärd?

Nej för h-e !!
En riktig jäkla skitfilm, om du nu inte har en fäbless för självspäkning förstås.
Skogen dom härjar i verkar ju inte vara med än 100 kvadratmeter och ändå lyckas dom bara springa i cirklar...fan, jag blir ärligt talat upprörd bara av att tänka på det.

Haha! Såg på trailern och den va inte så lockande, det blir pass på den!


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem

Senaste Bourne-filmens slut var rätt dåligt.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Nya Carries slut är fruktansvärt..


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem
Skrivet av Zymac:

Superman

Jag är böjd att hålla med där. Varför skulle tiden backa för att han vänder jordrotationen för ett ögonblick? Och varför skulle jordrotationen vända för att han flyger jättefort runt ekvatorn? Det är en väldigt fri tolkning av den relativa tidsprincipen inom fysiken.

Jag ogillar även alla filmer med abrupta slut, som till exempel Blair Witch Project, där jag får känslan av att manusförfattaren fick slut på idéer och tog död på alla för att kunna klippa klart filmen.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Zymac:

Superman

Jag är böjd att hålla med där. Varför skulle tiden backa för att han vänder jordrotationen för ett ögonblick? Och varför skulle jordrotationen vända för att han flyger jättefort runt ekvatorn? Det är en väldigt fri tolkning av den relativa tidsprincipen inom fysiken.

Jag ogillar även alla filmer med abrupta slut, som till exempel Blair Witch Project, där jag får känslan av att manusförfattaren fick slut på idéer och tog död på alla för att kunna klippa klart filmen.

Jag tycker dock att Blair Witch har ett rätt häftigt slut, det säger bara PANG så är den slut. Sen får man inte veta så mycket mer. BTW, är det någon som sett Blair Witch Project 2? Hiss eller diss?


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem
Skrivet av Decado:
Skrivet av Jocce:
Skrivet av v1lle3:

Jag har nog inte upplevt något slut där jag känt att jag vill gå och lägga mig, men jag känner mig inte direkt tillfredsställd när jag sett klart Eden Lake.
En riktigt bra film, men slutet får inte maxpoäng.

Inte sett. Sevärd?

Nej för h-e !!
En riktig jäkla skitfilm, om du nu inte har en fäbless för självspäkning förstås.
Skogen dom härjar i verkar ju inte vara med än 100 kvadratmeter och ändå lyckas dom bara springa i cirklar...fan, jag blir ärligt talat upprörd bara av att tänka på det.

Jag tycker att den är grym i alla fall.

Medlem
Skrivet av Jocce:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Zymac:

Superman

Jag är böjd att hålla med där. Varför skulle tiden backa för att han vänder jordrotationen för ett ögonblick? Och varför skulle jordrotationen vända för att han flyger jättefort runt ekvatorn? Det är en väldigt fri tolkning av den relativa tidsprincipen inom fysiken.

Jag ogillar även alla filmer med abrupta slut, som till exempel Blair Witch Project, där jag får känslan av att manusförfattaren fick slut på idéer och tog död på alla för att kunna klippa klart filmen.

Jag tycker dock att Blair Witch har ett rätt häftigt slut, det säger bara PANG så är den slut. Sen får man inte veta så mycket mer. BTW, är det någon som sett Blair Witch Project 2? Hiss eller diss?

Smaken är som baken - delad och hårig. Jag föredrar när ett slut är ett slut, eller i vissa fall kan cliffhangers fungera om man vet att upplösningen kommer i uppföljaren. Visst kan det vara mystiskt med ett abrupt slut men för det mesta känns det som en nödlösning när man tar död på alla karaktärerna.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Jocce:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Zymac:

Superman

Jag är böjd att hålla med där. Varför skulle tiden backa för att han vänder jordrotationen för ett ögonblick? Och varför skulle jordrotationen vända för att han flyger jättefort runt ekvatorn? Det är en väldigt fri tolkning av den relativa tidsprincipen inom fysiken.

Jag ogillar även alla filmer med abrupta slut, som till exempel Blair Witch Project, där jag får känslan av att manusförfattaren fick slut på idéer och tog död på alla för att kunna klippa klart filmen.

Jag tycker dock att Blair Witch har ett rätt häftigt slut, det säger bara PANG så är den slut. Sen får man inte veta så mycket mer. BTW, är det någon som sett Blair Witch Project 2? Hiss eller diss?

Smaken är som baken - delad och hårig. Jag föredrar när ett slut är ett slut, eller i vissa fall kan cliffhangers fungera om man vet att upplösningen kommer i uppföljaren. Visst kan det vara mystiskt med ett abrupt slut men för det mesta känns det som en nödlösning när man tar död på alla karaktärerna.

Typ som alla hemsökt hus-filmer då? Hehe. Jag älslar ju hensökt hus filmer av klassiska skola men 90% av dem får aldrig till slutet. Ex. Evil Dead har ett skönt slut (talar givetvis om originalet, remaken var mest kroppsvätskeporr).

Medlem

Mass effect 3 har ett dåligt slut.

Eller vänta nu...


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Jocce:
Skrivet av WildThing:

Fast The Mists slut är ju briljant Älskar det, gör halva filmen för mig.

Usch, nej. Kommer än idag när jag såg den och bara: Jaha.. Och kände gråten inom mig.

Imo är det slut som dessa som faktiskt är bra, så trött på det standard slut som "alla" filmer har, där dem level lyckliga i alla sina dagar.

Personligen ser jag inte på många filmer nu för tiden då de alltid är så förutsägbara, det finns ingen spänning när man vet att karaktären kommer klara sig.

Ett exempel på detta är skräckfilmer där det alltid slutar med att huvudkaraktären, i form av en kvinna överlever, och killen som blir kär i henne offrar sig för henne för att döda "den onda". Alternativt överlever han också.

Det blir så trist att se en skräckfilm då, för man vet att bruden kommer klara sig, och man vet vad killen kommer att göra.


signatur

Rwa?

Jag avskyr generellt filmer som...har för snabba slut eller oväntade slut. De filmer eller serier som lämnar en utan svar på de simpla frågor dess egna storys ställer.

"The collector", en skräckfilm om en psykopat som torterar ihjäl sina offer på de mest sadistiska sätt, jag såg inte hela men en del av filmen nära slutet, det jag hatar med den filmen är att skurken vinner. Efter allt skit vi fått se så får det äcklet tag i "hjälten" och lämnar oss med vetskapen av vad han kommer göra mot den vi hejat på.
Kändes helt otillfredsställande och snopet, plus att det kommer från ingen stans och så var det bara slut. F***, that, Movie!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Nomads....... allt jag säger...


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag avskyr generellt filmer som...har för snabba slut eller oväntade slut. De filmer eller serier som lämnar en utan svar på de simpla frågor dess egna storys ställer.

"The collector", en skräckfilm om en psykopat som torterar ihjäl sina offer på de mest sadistiska sätt, jag såg inte hela men en del av filmen nära slutet, det jag hatar med den filmen är att skurken vinner. Efter allt skit vi fått se så får det äcklet tag i "hjälten" och lämnar oss med vetskapen av vad han kommer göra mot den vi hejat på.
Kändes helt otillfredsställande och snopet, plus att det kommer från ingen stans och så var det bara slut. F***, that, Movie!

Hehe, såna filmer jag drömmer om, avskyr att hjälten alltid vinner, som sagt tidigare, tar bort spänningen helt.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Traveller in time:

Jag avskyr generellt filmer som...har för snabba slut eller oväntade slut. De filmer eller serier som lämnar en utan svar på de simpla frågor dess egna storys ställer.

"The collector", en skräckfilm om en psykopat som torterar ihjäl sina offer på de mest sadistiska sätt, jag såg inte hela men en del av filmen nära slutet, det jag hatar med den filmen är att skurken vinner. Efter allt skit vi fått se så får det äcklet tag i "hjälten" och lämnar oss med vetskapen av vad han kommer göra mot den vi hejat på.
Kändes helt otillfredsställande och snopet, plus att det kommer från ingen stans och så var det bara slut. F***, that, Movie!

Hehe, såna filmer jag drömmer om, avskyr att hjälten alltid vinner, som sagt tidigare, tar bort spänningen helt.

Ja vissa här föredrar ju depression och smärta istället för lycka och kärlek!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Ja vissa här föredrar ju depression och smärta istället för lycka och kärlek!

mja... föredrar spänning framför uppenbara slut, ser ingen vits i att titta på film när man vet hur det slutar 5 minuter in på filmen


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Apministern:

Ja vissa här föredrar ju depression och smärta istället för lycka och kärlek!

mja... föredrar spänning framför uppenbara slut, ser ingen vits i att titta på film när man vet hur det slutar 5 minuter in på filmen

Jag föredrar spänning och lyckliga slut

Spänning byggs ju oftast upp för att man vill att de ska klara det. Och när huvudkaraktärerna helt plötsligt bara dör eller misslyckas med sitt quest i slutet av filmen blir man bara deprimerad


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Apministern:

Ja vissa här föredrar ju depression och smärta istället för lycka och kärlek!

mja... föredrar spänning framför uppenbara slut, ser ingen vits i att titta på film när man vet hur det slutar 5 minuter in på filmen

Jag föredrar spänning och lyckliga slut

Spänning byggs ju oftast upp för att man vill att de ska klara det. Och när huvudkaraktärerna helt plötsligt bara dör eller misslyckas med sitt quest i slutet av filmen blir man bara deprimerad

Men om du vet att dem kommer att klara det, så blir det ju inte spännande?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Apministern:

Ja vissa här föredrar ju depression och smärta istället för lycka och kärlek!

mja... föredrar spänning framför uppenbara slut, ser ingen vits i att titta på film när man vet hur det slutar 5 minuter in på filmen

Jag föredrar spänning och lyckliga slut

Spänning byggs ju oftast upp för att man vill att de ska klara det. Och när huvudkaraktärerna helt plötsligt bara dör eller misslyckas med sitt quest i slutet av filmen blir man bara deprimerad

Men om du vet att dem kommer att klara det, så blir det ju inte spännande?

Det beror på filmen. Skräckfilmer exempelvis brukar (om det är en bra sådan) vara väldigt spännande för att man inte är hundra på om huvudkaraktären kommer dö eller ej. Vissa filmer brukar lyckas skapa samma sak utan att vara utav skräckgenren


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag avskyr generellt filmer som...har för snabba slut eller oväntade slut. De filmer eller serier som lämnar en utan svar på de simpla frågor dess egna storys ställer.

"The collector", en skräckfilm om en psykopat som torterar ihjäl sina offer på de mest sadistiska sätt, jag såg inte hela men en del av filmen nära slutet, det jag hatar med den filmen är att skurken vinner. Efter allt skit vi fått se så får det äcklet tag i "hjälten" och lämnar oss med vetskapen av vad han kommer göra mot den vi hejat på.
Kändes helt otillfredsställande och snopet, plus att det kommer från ingen stans och så var det bara slut. F***, that, Movie!

The Collector är dock en av det bättre inom sin genre, just pga att det inte är så förutsägbart som det många gånger är.
Collector är åtminstone bättre än tvåan, The Collection.
Hoppas starkt på att trean blir bra, The Collected.

Medlem

Taxi driver är en film jag kan tänka på i detta sammanhang.
Filmen i sig är bland de bästa, om inte den bästa, jag har sett. Men det "lyckliga" slutet i en annars såpass mörk film fann jag förvånande och en aning opassande. En tolkning är ju dock att slutet bara är en döende mans drömmar, men detta framgår ju dock inte riktigt om detta nu skulle vara fallet.

Den första Rambo-filmen borde för övrigt ha haft samma slut som i boken, men detta var ju dock inte fallet. Men det hela var väl en ursäkt från filmbolagets sida att fortsätta mjölka ur varumärket och konceptet.

Medlem

Tyckte inte de senaste hunger games hade svin bra slut direkt. (och ja jag förstod det) ^^

12
Skriv svar