Söker en sjuhelvetes tecknare!

Medlem
Söker en sjuhelvetes tecknare!

Tjena.
Har tänkt att fylla armen med bläck men är urkass på att skissa och rita själv. Någon som har lust att hjälpa mig?

Skriv ett PM om så är fallet, TACK!

Medlem

Alla tatuerare som jag känner föredrar att jobba med egna designer istället för att jobba utifrån en skiss som kunden kommer in med. Så diskutera med tatueraren och låt honom skissa fram något du är nöjd med.

Värt att tänka på.

Och nu lät det som att jag känner massvis med tatuerare, men i själva verket är jag bekant med två stycken.

phi
Medlem

Instämmer med Bennili.

Sen har tatuerare dessutom större kunskap och förståelse för vad som funkar och inte funkar som en tatuering än någon som "bara" är duktig på att rita. Jag har själv gjort ett par skisser åt kompisar men i slutänden så har tatuerarna fått göra om halva skisserna för att få dem att funka på en arm, ett ben eller liknande så när någon frågar mig om jag kan hjälpa dem med en skiss så ber jag personen att prata med tatueraren istället.

Medlem

Bifaller de två övre personerna.

Det är en sak att kunna rita och måla, och en helt annat sak att passa in det i en människas anatomi. En duktig tatuerare kommer anpassa flödet i tatueringen till din arm. Alltså följa musklers linjer och liknande.

Jag har en jäkla massa tatueringar och min erfarenhet säger att du ska ta ett snack med tatueraren om vilken typ av motiv du vill ha och sen låta han/hon rita det åt dig. De är sjukt duktiga och det kostar inget extra.

Just valet av tatuerare är viktigast. Välj kvalité över pris. Du ska ha den resten av ditt liv.

Hojta till om du vill ha tips på duktiga tatuerare . Jag har lite koll på Stockholm och Göteborgsområdet iallafall.

Lycka till!


signatur

The Emperor protects.

Medlem

Inte bara kvalitet, utan välj också en tatuerare som har den stilen du vill ha. Alla tatuerare ritar samma motiv på olika sätt, så det gäller att hitta en som du känner reflekterar din vision av saker.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Hade gärna hjälpt till om jag haft tid, du får gärna visa sen vad det blev


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skulle vilja vara lite fräck och hijacka denna tråd, för att passa på och fråga om någon har bra erfarenhet av någon tatuerare i Kalmar eller Ölands-området?

Medlem

Ni är så kloka. Väldigt tacksam för svar!

1
Skriv svar