Medgrundare lämnar Ouya

Robot
Medlem
Medgrundare lämnar Ouya

dom försvann rätt snabbt från radarn efter hypen hade lagt sig


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag förundras över att det faktiskt fanns de som trodde detta skulle bli något.

Medlem

Ja otroligt vilken hype.
Sånna här skitkonsoler har funnits tidigare att köpa från Kina


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av legendofkarl:

Jag förundras över att det faktiskt fanns de som trodde detta skulle bli något.

Det hade mycket väl kunnat bli något om de hade gett den lite mer kraft. Dagens mobiltelefoner har högre prestanda än Ouya.

Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av legendofkarl:

Jag förundras över att det faktiskt fanns de som trodde detta skulle bli något.

Det hade mycket väl kunnat bli något om de hade gett den lite mer kraft. Dagens mobiltelefoner har högre prestanda än Ouya.

Vad kunde det blivit? En ps2-emulator istället för snes?

Nädu det här var kört från första början. Kanske hade fungerat på utvecklingsmarknader

Medlem

Meh, jag har kul med min i varje fall.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tycker min är ganska bra. Funkar riktigt bra som en liten lätt htpc. Använder min för att kolla tv serier när man ligger i sängen.

Att spela spel är helt värdelöst.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Kan förstå att han vill lämna det sjunkande skeppet ( eller det ligger kanske redan på bottnen?)

Var knappast en nyhet att Ouya skulle floppa vilket jag och många andra skrev i varenda en nyhet men trots det hypade spelsidor sönder skiten vilket bidrog till att många stackare slängde pengar på en skitprodukt.

Tycker faktiskt det är lite skamligt att även ni på FZ bidrog med detta

Medlem
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av legendofkarl:

Jag förundras över att det faktiskt fanns de som trodde detta skulle bli något.

Det hade mycket väl kunnat bli något om de hade gett den lite mer kraft. Dagens mobiltelefoner har högre prestanda än Ouya.

Där i problemet. Det är en konsol med kraften av en äldre android telefon. Spelen till telefonerna utvecklas hela tiden eftersom de är efter i all prestanda än så länge och utvecklingen på den fronten går fort. Det är väl rätt många av de nyare storspelen till mobilerna som inte en ouya klarar att köra.

Medlem

hade varit bättre om de hade gjort en dedikerad Emulatorkonsol.

emulera alla konsoler som finns fram till Wii och PS2.
sen fixade de en licens med de stora företagen att få sälja deras gamla spel för 25-30kr styck och OUYA tar 10 kr.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av legendofkarl:

Jag förundras över att det faktiskt fanns de som trodde detta skulle bli något.

Det hade mycket väl kunnat bli något om de hade gett den lite mer kraft. Dagens mobiltelefoner har högre prestanda än Ouya.

Där i problemet. Det är en konsol med kraften av en äldre android telefon. Spelen till telefonerna utvecklas hela tiden eftersom de är efter i all prestanda än så länge och utvecklingen på den fronten går fort. Det är väl rätt många av de nyare storspelen till mobilerna som inte en ouya klarar att köra.

Spelen till telefonerna följer inte med i utvecklingen. Några enstaka spel kräver en lite nyare mobil men majoriteten kräver en halvtaskig mobil från 2011.

Problemet ligger nog inte vad som släpps till mobilerna utan vad som görs om för att passa Ouya. Tänk på att alla spelen som släpps till Ouya måste vara anpassade att fungera med en handkontroll.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jepp OUYA dog pga att det knappt finns några intressanta spel och att handkontrollen är buggig för extremt många. Ouyans metallchassi med antennen inuti var inget genidrag direkt.
Att Ouyan skulle vara för klen ser jag som bullshit då jag har haft bra mycket roligare med äldre och ännu svagare konsoller än med de senaste 3-4 generationernas konsoller som bara tävlar om vem som gör snyggaste spelen som de sen förenklar å det grövsta och kastar spelglädjen ut genom fönstret.

KoP
Medlem

Visste väl att det var reabacken på Clas Olhson som väntade för denna.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av DeathRow:
Skrivet av legendofkarl:

Jag förundras över att det faktiskt fanns de som trodde detta skulle bli något.

Det hade mycket väl kunnat bli något om de hade gett den lite mer kraft. Dagens mobiltelefoner har högre prestanda än Ouya.

Där i problemet. Det är en konsol med kraften av en äldre android telefon. Spelen till telefonerna utvecklas hela tiden eftersom de är efter i all prestanda än så länge och utvecklingen på den fronten går fort. Det är väl rätt många av de nyare storspelen till mobilerna som inte en ouya klarar att köra.

Spelen till telefonerna följer inte med i utvecklingen. Några enstaka spel kräver en lite nyare mobil men majoriteten kräver en halvtaskig mobil från 2011.

Problemet ligger nog inte vad som släpps till mobilerna utan vad som görs om för att passa Ouya. Tänk på att alla spelen som släpps till Ouya måste vara anpassade att fungera med en handkontroll.

Jag tänkte mest på typ spel åt det mer seriösa hållet. Casual mini indie lir ligger långs bak, fortfarande så att det är många spel som fungerar till en gammal iphone 3gs som mest fungerar som väckarklocka o mp3 spelare för mig nu för tiden. Men det finns en hel del nya fräscha spel som ligger bra över den gränsen och nästan mer än typ tegra3 för androids. Min platta är ganska seg och laggig i en del spel.

Medlem

Man får väl ta den för vad den är, en lite biffigare Raspberry Pi ungefär. Om man trodde att den skulle konkurrera med moderna spelkonsoler får man väl skylla sig lite själv, jag skulle kunna tänka mig den för möjligheten att köra en liten HTPC med en del kul utvecklingsmöjligheter. Jämför att köpa en ARM-baserad utvecklingsbräda (ex. RPi, ODROID eller Origen/Arndale - där tillkommer oftast lagring och andra periferienheter dock) eller en SOC-baserad PC-on-a-stick (ex. Rikomagics eller en Cotton Candy).


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag äger en OUYA och tycker hela idén och prestandan är helt okej. Det beror på vad man är ute efter. Jag använder den som NES/SNES/N64 emulator och då fungerar den hur bra som helst. Ett problem jag har stött på dock är att deras Wifi stör ut bluetooth-kontrollerna, samt att kontrollerna ibland hoppar in på varandras kanaler.

Vilket är helt jävla retarded och detta problemet läste jag om för över 8 månader sen och det är inte fixat. Fruktansvärt uselt -.-. Men lirar man själv är det nemas problemas så jag är ändå relativt nöjd. Fungerar att spela 1080p på den också om man använder MX player har jag läst, fast är inget jag testat.

1
Skriv svar