Metal Gear Rising: Revengeance

Robot
Metal Gear Rising: Revengeance

Raiden ger sig ut på ett galet äventyr i pc-versionen av Metal Gear Rising: Revengeance – som visar sig vara väldigt underhållande och tröstlöst omodernt på samma gång.

#metal-gear-rising-revengeance, #metal-gear-solid-2-sons-of-liberty, #platinum-games, #kojima-productions


Inaktiv
Metal Gear Rising: Revengeance

Som jag förstod det så var det inte på Hideo Kojimas initiativ att utveckla Revengeance? Det var väl någon som betalade licens för att utveckla spelet?

Medlem

"Loj hårdrock med sång under bosstriderna? Nej tack" För mig var detta helt underbart. Jag älskar verkligen spelets soundtrack, något så oerhört. Smaken som baken antar jag.

(för övrigt blir det nog en 4:a för min del. Jag ångrar inte ett öre av köpet. Det enda jag inte trivdes med var den knepiga kameran till och från, och att vissa av kombinationerna kunde varit förbättrade.)

Medlem

Inte för att vara sån, men varför gjordes denna recension när det redan finns en recesion på spelet sen tidigare? Trodde denna skulle framhäva mer utav hur bra pc porten är m.m. men det verkar ju vara en vanlig recension. Visst, folk kanske missade den förra men det finns ju redan.
Hur är pc porten m.m. vore nog mer intressant i detta fall. Annars en bra recension om man ville ha en till synvinkel!

Kan säga från egna erfarenheter att jag inte haft några problem alls med Pc-porten. Spelar med min Dual Shock 4 kontroll och det fungerar finfint i 1080p och 60fps med allt på max. Är väldigt imponerad med tanke på att det är japaner som portat spelet

Skribent
Skrivet av Luciphear:

"Loj hårdrock med sång under bosstriderna? Nej tack" För mig var detta helt underbart. Jag älskar verkligen spelets soundtrack, något så oerhört. Smaken som baken antar jag.

(för övrigt blir det nog en 4:a för min del. Jag ångrar inte ett öre av köpet. Det enda jag inte trivdes med var den knepiga kameran till och från, och att vissa av kombinationerna kunde varit förbättrade.)

Hah, ja det där är ju högst subjektivt. Jag tycker framförallt det är sången som inte passar in.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Med tanke på att det inte finns en bättre brawler av den här typen på PC över huvud taget så borde det väl vara en 5a? Om man jämför med motståndet dvs.

Fan det enda andra jag kommer på, på rak arm är några av DMC spelen.

Om konsoller räknas också så visst kanske en 3a. Men jag hade nog ändå satt en 4a pga att det faktiskt gjort en hel del innovativa saker. Helt tagit bort dodgemekanik, infört ett skära med precision system. 2 saker som gör att det här sticker ut som fan från andra spel av samma typ.


signatur

// Bacon <3

Skribent
Skrivet av koleny:

Inte för att vara sån, men varför gjordes denna recension när det redan finns en recesion på spelet sen tidigare? Trodde denna skulle framhäva mer utav hur bra pc porten är m.m. men det verkar ju vara en vanlig recension. Visst, folk kanske missade den förra men det finns ju redan.
Hur är pc porten m.m. vore nog mer intressant i detta fall. Annars en bra recension om man ville ha en till synvinkel!

Kan säga från egna erfarenheter att jag inte haft några problem alls med Pc-porten. Spelar med min Dual Shock 4 kontroll och det fungerar finfint i 1080p och 60fps med allt på max. Är väldigt imponerad med tanke på att det är japaner som portat spelet

Förstår hur du menar, och jag tänkte också lite "hur funkar det här på pc" när jag spelade. Dessvärre hade jag inte särskilt mycket att kommentera på den fronten, tycker ingenting som rör själva portningen riktigt sticker ut så pass mycket att det bör nämnas. Inte ur mitt perspektiv. Förutom mitt lilla instick om att jag tycker att det fungerar med mus och tangentbord.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Luciphear:

"Loj hårdrock med sång under bosstriderna? Nej tack" För mig var detta helt underbart. Jag älskar verkligen spelets soundtrack, något så oerhört. Smaken som baken antar jag.

(för övrigt blir det nog en 4:a för min del. Jag ångrar inte ett öre av köpet. Det enda jag inte trivdes med var den knepiga kameran till och från, och att vissa av kombinationerna kunde varit förbättrade.)

Hah, ja det där är ju högst subjektivt. Jag tycker framförallt det är sången som inte passar in.

Citerar en recension från steam: "THROWING AN ENRORMOUS ROBOT INTO THE AIR AND CUTTING IT IN HALF WHILE A GUY IS SCREAMING "RULES OF NATURE" IN THE BACKGROUND IS THE BEST THING THAT CAN HAPPEN TO YOU IN A VIDEO GAME".

Tycker att detta sammanfattar spelet rätt bra På tal om musiken så tycker jag att det ändå passar in med sång, fast den behövdes ju inte. Är väl en smak sak som det tidigare sakts.

Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av koleny:

Inte för att vara sån, men varför gjordes denna recension när det redan finns en recesion på spelet sen tidigare? Trodde denna skulle framhäva mer utav hur bra pc porten är m.m. men det verkar ju vara en vanlig recension. Visst, folk kanske missade den förra men det finns ju redan.
Hur är pc porten m.m. vore nog mer intressant i detta fall. Annars en bra recension om man ville ha en till synvinkel!

Kan säga från egna erfarenheter att jag inte haft några problem alls med Pc-porten. Spelar med min Dual Shock 4 kontroll och det fungerar finfint i 1080p och 60fps med allt på max. Är väldigt imponerad med tanke på att det är japaner som portat spelet

Förstår hur du menar, och jag tänkte också lite "hur funkar det här på pc" när jag spelade. Dessvärre hade jag inte särskilt mycket att kommentera på den fronten, tycker ingenting som rör själva portningen riktigt sticker ut så pass mycket att det bör nämnas. Inte ur mitt perspektiv. Förutom mitt lilla instick om att jag tycker att det fungerar med mus och tangentbord.

Hoppas inte mitt inlägg framstår som ett påhopp, tänkte bara att det är nog sådan information de flesta vill ha. Har faktiskt inte testat det med mus och tangentbord men om det är på något sätt i närheten utav DMC kontrollerna så funkar det nog bra (spelade DMC med mus+tangentbord). Men annars håller jag nog med din recesion. Är ju inte riktigt Metal Gear kvalité i story men det behövs inte riktigt i detta spel. Gillar man spel i denna genre så kan man nog fastna för det
Vill även påpeka att Konami har varit ganska aktiva i spelets forum på steam och vad jag sett haft rätt bra kontakt med spelarna. De verkar vilja förbättra det och jag får känslan utav att fler spel från konami lär komma på pc!

Moderator | Testpilot
Skrivet av PcKaffe:

Med tanke på att det inte finns en bättre brawler av den här typen på PC över huvud taget så borde det väl vara en 5a?

Varför tänker du så? Bara för att det inte finns konkurans betyder det inte att spelet automatiskt är kul och roligt att spela.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

soundtracket till spelet är juh grymt som satan.. jag gillar det.

personligen får det 4 av 5 svärd av mig ^^

Medlem

Bättre än jag trodde spelet skulle vara och med tanke på det låga priset var det ett givet köp. Dock skulle jag må smått illa om jag lagt ut 400kr på ett spel som tog slut efter 7 timmar

Medlem

En till liten grej angående musiken och sången i de, en del till varför jag gillar de lite extra är att texterna är anpassade för karaktären du slåss mot vid just det tillfället. Den matchar motståndarens "lore" dvs. Lite knepigt att plocka upp när man först slåss mot dom kanske.

Medlem

"Loj hårdrock med sång under bosstriderna? Nej tack"

Pff, ät skit. Musiken får adrenalinet att pumpa under bosstriderna

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=TGXPfXyaXw8

Hur kan man inte digga detta under en bossfight?

Så jävla FET!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kan bara fylla på ovanstående kommentarer. Soundtracket är grymt, och en av de saker som jag verkligen diggade med spelet.

Sen är spelmekaniken också fantastisk, och mycket djupare än man tror. Jag sluggade mig igenom spelet på hard, men med inte mycket grace. Sen såg jag Chip&Ironicus Let's Play av spelet, och blev chockad av hur snyggt man kan slåss om man lär sig systemen.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

"Loj hårdrock med sång under bosstriderna? Nej tack" För mig var detta helt underbart. Jag älskar verkligen spelets soundtrack, något så oerhört. Smaken som baken antar jag.

(för övrigt blir det nog en 4:a för min del. Jag ångrar inte ett öre av köpet. Det enda jag inte trivdes med var den knepiga kameran till och från, och att vissa av kombinationerna kunde varit förbättrade.)

TACK!

Medlem

"Att slafsa upp en korrumperad cyborg-snut så inte ens hans mamma känner igen honom skänker tillfredsställelse av den morbida sorten"

Hahaha! Fantastiskt skrivet.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Skribent
Skrivet av Deathwisher:

"Att slafsa upp en korrumperad cyborg-snut så inte ens hans mamma känner igen honom skänker tillfredsställelse av den morbida sorten"

Hahaha! Fantastiskt skrivet.

Tack.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Avstängd
Skrivet av Fezk:

http://www.youtube.com/watch?v=TGXPfXyaXw8

Hur kan man inte digga detta under en bossfight?

Så jävla FET!

Håller med Kan tipsa om att titta på Bleach om du inte redan gjort det

Medlem

Slutar snart att använda mig av Fz då era Recentioner börja bli underliga och extremt personliga. Ni måste ju kunna bilda en Almän uppfattning. "Loj hårdrock med sång under bosstriderna? Nej tack" är ju så personlig uppfattning det kan bli. Gillar man anime inspirerande spel och action är det inte mycket fel på detta spel 4/5 skulle jag ge det och det är pga att spelet är otroligt kort. och det är väll det jag ser som en stor brist på spelet allt annat är ju smak för sig om vad man gillar och inte gillar med det är verkligen inte bara ett (bra) spel. Och Pc Portningen va inte en Vanlig ful portning. Mycket vackert.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av hawkin:

Slutar snart att använda mig av Fz då era Recentioner börja bli underliga och extremt personliga. Ni måste ju kunna bilda en Almän uppfattning. "Loj hårdrock med sång under bosstriderna? Nej tack" är ju så personlig uppfattning det kan bli. Gillar man anime inspirerande spel och action är det inte mycket fel på detta spel 4/5 skulle jag ge det och det är pga att spelet är otroligt kort. och det är väll det jag ser som en stor brist på spelet allt annat är ju smak för sig om vad man gillar och inte gillar med det är verkligen inte bara ett (bra) spel. Och Pc Portningen va inte en Vanlig ful portning. Mycket vackert.

Vad yrar du om? Att han finner såväl handling som dialog och karaktärsporträtt dåliga är väl väldigt relevant för recensionen?

"Gillar man anime inspirerande spel och action är det inte mycket fel på detta spel" - och om man inte gör det då? Ska recensenten bara vända sig till animefans? "Öhh eftersom det finns folk som gillar anime och action, och det här spelet har båda, får det 4/5!" Hur snedvridet är inte DET?

k3m
Medlem
Skrivet av hawkin:

Slutar snart att använda mig av Fz då era Recentioner börja bli underliga och extremt personliga. Ni måste ju kunna bilda en Almän uppfattning. "Loj hårdrock med sång under bosstriderna? Nej tack" är ju så personlig uppfattning det kan bli. Gillar man anime inspirerande spel och action är det inte mycket fel på detta spel 4/5 skulle jag ge det och det är pga att spelet är otroligt kort. och det är väll det jag ser som en stor brist på spelet allt annat är ju smak för sig om vad man gillar och inte gillar med det är verkligen inte bara ett (bra) spel. Och Pc Portningen va inte en Vanlig ful portning. Mycket vackert.

håller helt med om recensionerna. samtidigt spelar det ingen roll vad man säger åt recensenterna här på fz.se, de försvarar alltid sina skriverier med att recensioner är subjektiva och högst personliga.

Medlem
Skrivet av k3m:

håller helt med om recensionerna. samtidigt spelar det ingen roll vad man säger åt recensenterna här på fz.se, de försvarar alltid sina skriverier med att recensioner är subjektiva och högst personliga.

Håller inte med recensenten i detta fall, men så funkar recensioner. Dom är av naturen alltid subjektiva! Men, kan ge en objektiv recension om du vill:

Spelet spelas på PC. Det handlar om Raiden och att han dödar massa folk. Det kan spelas med olika kontroller som man kan ställa in. Grafiken består av 3d-polygoner. Det fnns många olika banor som skiljs åt med laddningsskärmar. Spelet har både musik och ljud. Det finns ingen multiplayer.

Så, en fullständigt objektiv recension utan personlig tyckande. Bra va?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av k3m:

håller helt med om recensionerna. samtidigt spelar det ingen roll vad man säger åt recensenterna här på fz.se, de försvarar alltid sina skriverier med att recensioner är subjektiva och högst personliga.

Håller inte med recensenten i detta fall, men så funkar recensioner. Dom är av naturen alltid subjektiva! Men, kan ge en objektiv recension om du vill:

Spelet spelas på PC. Det handlar om Raiden och att han dödar massa folk. Det kan spelas med olika kontroller som man kan ställa in. Grafiken består av 3d-polygoner. Det fnns många olika banor som skiljs åt med laddningsskärmar. Spelet har både musik och ljud. Det finns ingen multiplayer.

Så, en fullständigt objektiv recension utan personlig tyckande. Bra va?

APP APP APP! Fetmarkerade lite subjektivt tyckande där! Sånt kan vi inte ha!

Medlem

Bästa spelet jag spelat sedan dark souls kom till PC.

Medlem
Skrivet av hawkin:

Slutar snart att använda mig av Fz då era Recentioner börja bli underliga och extremt personliga. Ni måste ju kunna bilda en Almän uppfattning. "Loj hårdrock med sång under bosstriderna? Nej tack" är ju så personlig uppfattning det kan bli. Gillar man anime inspirerande spel och action är det inte mycket fel på detta spel 4/5 skulle jag ge det och det är pga att spelet är otroligt kort. och det är väll det jag ser som en stor brist på spelet allt annat är ju smak för sig om vad man gillar och inte gillar med det är verkligen inte bara ett (bra) spel. Och Pc Portningen va inte en Vanlig ful portning. Mycket vackert.

Har du ens läst recensionen, eller kollar du bara+/- på slutet? Han nämner inte ens musiken i recensionen.

Om du inte förstår vad ordet recension innebär så ja, då bör du nog lämna FZ. Vi kommer inte att sakna dig.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Redaktör
Skrivet av k3m:
Skrivet av hawkin:

Slutar snart att använda mig av Fz då era Recentioner börja bli underliga och extremt personliga. Ni måste ju kunna bilda en Almän uppfattning. "Loj hårdrock med sång under bosstriderna? Nej tack" är ju så personlig uppfattning det kan bli. Gillar man anime inspirerande spel och action är det inte mycket fel på detta spel 4/5 skulle jag ge det och det är pga att spelet är otroligt kort. och det är väll det jag ser som en stor brist på spelet allt annat är ju smak för sig om vad man gillar och inte gillar med det är verkligen inte bara ett (bra) spel. Och Pc Portningen va inte en Vanlig ful portning. Mycket vackert.

håller helt med om recensionerna. samtidigt spelar det ingen roll vad man säger åt recensenterna här på fz.se, de försvarar alltid sina skriverier med att recensioner är subjektiva och högst personliga.

Tja, vad ska vi säga? Spelrecensioner ÄR ju subjektiva. Spel är i första hand upplevelser, och upplevelser varierar från person till person, och de kan inte kvantifieras och mätas. Vi försöker så mycket det går använda recensenter som kan genren och speltypen, och på så sätt ge en bild av spelet som de insatta känner igen sig i. Men oavsett vad man skriver - subjektiva recensioner eller torr, betygsatt konumentupplysning (eller icke-subjektiva recensioner, om man så vill) - kan alla aldrig hålla med om allt.


signatur
Medlem

En klar femma av mig. MGR är extremt uppfriskande när alla andra stora spel som kommer ut tar sig själva så seriöst och glömmer bort att de är till för att underhålla. MGR vet exakt vad det är och drar sig inte för skämt, vilket gör det till det bästa och det roligaste spelet jag har upplevt på länge.

Kan spela om kampanjen om och om igen bara för att det känns så underbart att spela.

Medlem

ajabaja....

Att spelet släpps för andra gången och reviewers inte ännu fattar att man ska ge dessa typ av spel höga betyg även om de suger för att vi inte ska bara få nya COD att spela hela tiden.

VILKET INTE ÄR FALLET då MGR är ett sjukt kul action spel där ni ska klara spelet på hard eller högre innan ni ens får har en åsikt som räknas tyvärr.

Det är jävligt synd att Platinum Games är så oförstådda och att dagens gamers har blivit spoon-fed att trycka på en knapp på gamepadden för att klara speloch känna sig duktiga. Det är samma tjat om alla av Platinum games för att spelare idag kan inte spela för skit, det har blivit bortskämda med spel som spelar sig själva.

MGR är ett riktigt grymmt spel som kunde vara otroligt bra, men att budgeten tog slut och andra problem känns när man spelar. Bland de bästa som släpps sista gen även med de problemen som finns? Definitivt.

Om någon som gav detta spel ett dåligt betyg kände rage quit eller frustrerad och på grund av det tror att spelet suger: L2P kompis. Mina tummar behövde en spa helg efter jag klarade detta spel på hard. ( Kanske mitt fel att jag inte använde Parry 60% av spelet, lol... fattande inte den mekaniken fram tills mycket senare i spelet)

PS: Det är inte ett MGS spel.

Medlem

Skulle vilja läsa Victors version av den här recensionen

1
Skriv svar