Call of Cthulhu är under utveckling

Robot
Skribent
Call of Cthulhu är under utveckling

Vid Azathoths tentakler, vad spännande det här ska bli!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

oj jävlar det här var bra nyheter

Medlem

Awesome!!!

Medlem

"Cthulhu" skall det vara, ju!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Dessa tentakler kommer att få alla asiatiska skolflickor att springa för livet.

Skribent
Skrivet av Ravenknight:

"Cthulhu" skall det vara, ju!

Vi kan nog vara överens om att det inte är Calle som avskedar mig.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ravenknight:

"Cthulhu" skall det vara, ju!

Vi kan nog vara överens om att det inte är Calle som avskedar mig.

Att jag sedan vet hur det stavas skyller jag på en ungdom bortslösad på bordsrollspel och pizza.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ohlala, i väntan på detta ska det liras både brädspel och Elder Sign Omens till mobilen vilket rekommenderas!

Medlem

Bara det inte blir något shooter spel eller liknande där man ska slåss mot alla monstren.

Medlem
Skrivet av Securion:

Dessa tentakler kommer att få alla asiatiska skolflickor att springa för livet.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Bara det inte blir något shooter spel eller liknande där man ska slåss mot alla monstren.

cthulhu dark corners of the earth var ett bra cthulu spel synd bara att det var så satans buggigt.

Medlem

Finns det inte ett spel med exakt samma titel redan?

Skribent
Skrivet av Xrick6:

Finns det inte ett spel med exakt samma titel redan?

The Call of Cthulhu, menar du?


signatur

I am the black wizards.

Medlem

NICE! På tiden, spelat igenom Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth, ett par gånger

Medlem

gött ser fram emot detta.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Xrick6:

Finns det inte ett spel med exakt samma titel redan?

The Call of Cthulhu, menar du?

Nä, tänkte på Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth.

Medlem

Titeln låter bekant ....

Medlem

iä iä cthulhu fhtagn


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Medlem

Trevligt, men jag kan inte låta bli att vara lite pessimistisk också, då inga äventyrsspel från Frogware (Sherlock och Dracula) lyckats få mig fastklistrad framför skärmen. Överlag så har dom varit någelunda tråkiga faktiskt, även om det har varit några ljusa ögonblick här och där.

Kommer vara positivt överraskad om jag gillar detta spel mer än Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ravenknight:

"Cthulhu" skall det vara, ju!

Vi kan nog vara överens om att det inte är Calle som avskedar mig.

Att jag sedan vet hur det stavas skyller jag på en ungdom bortslösad på bordsrollspel och pizza.

En ungdom med rollspel och pizza är berikad, inte bortslösad.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Härligt! Lovecrafts berättelser om Cthulhu och Innsmouth är riktigt spännande. Förresten, är det här Cthulhu spelet som skulle utspela sig i en tysk tunnelbana eller är det ett annat spel?

Hoppas för övrigt att det håller samma stämning som Dark Corners of Earth gjorde <3


signatur

Game long and prosper

Randolph Carter is pleased.

Medlem

Mer Cthulhu musik till folket.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv

Lovecraft har skrivit några av de bästa noveller jag läst.
Jag hoppas det oändligt mycket bättre än det hundratal lovecraft-spel som redan finns ute.

MFZ
Medlem

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Tycker den där Lovecraft är lite uttjatad, även om hans böcker självfallet var bra; men det finns ju så mycket annat stoff som är bra, varför inte bredda horisonten lite?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Tycker den där Lovecraft är lite uttjatad, även om hans böcker självfallet var bra; men det finns ju så mycket annat stoff som är bra, varför inte bredda horisonten lite?

Uttjatad? Nu yrar du nog lite


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ankh:
Skrivet av walter_iego:

Tycker den där Lovecraft är lite uttjatad, även om hans böcker självfallet var bra; men det finns ju så mycket annat stoff som är bra, varför inte bredda horisonten lite?

Uttjatad? Nu yrar du nog lite

Nej, i alla sammanghang där man ska införliva Lovecrafts litterära konst är det alltid "CoC" man fokuserar på. Lovecraft skrev så mycket annat som var intressant, varför inte spel baserat på "The Temple"; "At the mountains of madness", m.fl.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar