Steam Machines rankas med hjälp av 3DMark

Robot
Steam Machines rankas med hjälp av 3DMark
Medlem
Steam Machines rankas med hjälp av 3DMark

vart är 500 dollar maskinerna? Har för mig att 2 av dom skulle kosta där om kring? Dom är väl intressantast då tanken är att det ska konkurrera med konsoler om vardagsrummet till ett rimligt pris?

???

Edit:
CyberPowerPC - $499 and up | AMD/Intel Core i5 CPU | AMD Radeon R9 270/Nvidia GTX 760 | 8GB RAM | 500GB storage

iBuyPower -$499 and up | Quad core AMD or Intel CPU | Radeon GCN Graphics | 8GB RAM | 500GB+ storage

Edit 2:
Kollade källan, verkar ju som att dom inte är klara, då typ hälften står på TBA.

Skribent
Skrivet av burkmopp:

vart är 500 dollar maskinerna? Har för mig att 2 av dom skulle kosta där om kring? Dom är väl intressantast då tanken är att det ska konkurrera med konsoler om vardagsrummet till ett rimligt pris?

???

Edit:
CyberPowerPC - $499 and up | AMD/Intel Core i5 CPU | AMD Radeon R9 270/Nvidia GTX 760 | 8GB RAM | 500GB storage

iBuyPower -$499 and up | Quad core AMD or Intel CPU | Radeon GCN Graphics | 8GB RAM | 500GB+ storage

Edit 2:
Kollade källan, verkar ju som att dom inte är klara, då typ hälften står på TBA.

Det var en hel del där det inte fanns någon information om pris och ram. Då är det ju svårt att ranka, men det uppdateras förhoppningsvis framöver.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Så... andra bilden i arkivet.... vågar man ens fråga? O_o

Skribent
Skrivet av Sapiens:

Så... andra bilden i arkivet.... vågar man ens fråga? O_o

Kram på dig.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Andra bilden användes väl vid rust?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Sapiens:

Så... andra bilden i arkivet.... vågar man ens fråga? O_o

Kram på dig.

Thihi :$

Medlem

Origin PC kan ändra näm till bullshit eller TBA!

Om jag skulle bygga en dator för 5-10000 så skulle den sparka röven av allt som valve rapar eller "ångar" fram!

Men det passar ju bra att lira "Fraud nextgen" spel på en "Fraudmachine"

Medlem

Jag antar att priserna kommer gå ner ju fler som säljs. Detta är ju lite av ett risktagande från alla involverade parter.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Sapiens:

Så... andra bilden i arkivet.... vågar man ens fråga? O_o

Kram på dig.

Firmafest?

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Så... andra bilden i arkivet.... vågar man ens fråga? O_o

Lite banan är aldrig fel!

Medlem

Är "Origin" längst upp en PC med Origin på, eller är det den där Steam Machine med namnet "Origin"?

Hur skall man läsa ut diagrammet föressten? Den där procentsatsen som anger "värde" är lite svårtydd tycker jag.

" resultat kan självklart variera med tanke på att Steam Machines använder sig utav det Linux-baserade operativsystemet Steam OS."

Uhm. Är inte poängen med att ha likadan hårdvara och samma OS att det skall bli ungefär samma resultat?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Den enda maskinen som slår mitt "3DMark firestrike" resultat är "Origin PC chronos" burken med dubbla titans. Inte illa med tanke på att min burk är tre år gammal. ( dock uppgraderat grafikkort och naturligvis stabilt överklockad ).

Jag känner mig nöjd iaf

( Sen är nog inte "Steam Machines" riktad till mig, jag har spelat PC-spel i soffan och på TV/storbild sedan sent 90-tal )


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Kul att se att Webhallen, i alla fall hittills, levererar mest värde för pengarna. Men det finns en del TBA kvar.

1
Skriv svar