Medlem
Skrivet av Preed:

..
Det handlar inte längre om att få tillräckligt många timmar för pengarna för mig. Utan finns det något som greppar och förundrar,..

jag betalar inte för visst mycket tid. Jag betalar för att dom fan inte skall slösa bort min tid.

Registrerade enbart för denna kommentar.
Medhålles o det starkaste!

Med familj o dylikt vill jag ha kvalitet för den dyrbara tiden jag lägger ned på spel.
C

Inaktiv

Blir nog ett köp till iPad fast jag hittar det inte i itunes... Kanske släpps senare?

Inaktiv
Skrivet av Preed:

Jag vill driva ett korståg emot lång speltid. Det skall fan inte finnas NÅGON luft när man saxar. Speciellt inte i ett äventyrsspel som kan bli jävla segt om det inte händer så mycket. Det handlar inte längre om att få tillräckligt många timmar för pengarna för mig. Utan finns det något som greppar och förundrar, så kan jag betala 150kr eller vad jag nu betalade för Broken Age om det var 10 minuter långt. Jag hade betalat 200kr för gratisnätspelet "loneliness" som är 5 minuter långt. Och jag hade inte betalat en krona för CoD: Ghosts. Värdet är inte i mängden innehåll.

Jag betalar inte för visst mycket tid. Jag betalar för att dom fan inte skall slösa bort min tid.

Instämmer.

Medlem

Måste man ha "flow" i ett spel? Jag upplever att riktigt svåra pussel ofta tvingade mig att utforska världen på nytt, bryta invanda sätt att tänka och sätta mig in i situationerna ordentligt i t.ex. Monkey Island-spelen eller DotT. Man fick arbeta igenom sin frustration och närma sig äventyret på ett nytt sätt.

Är det trevligt att läsa en bra fantasy som drar in dig i berättelsen och håller kvar dig där? Ja.

Är det ibland frustrerande att läsa tunga författare med ett stundtals svårgenomträngligt språk och psykologiskt komplexa karaktärer? Ja.

Båda har sina poänger och positiva sidor.

Medlem

Tycker första akten var underbar. Grafiken allena gör det till en mysig mix av gammalt och nytt. Röstskådespelarna gör ett riktigt bra jobb, speciellt Masasa Moyo (Vella).

Det är, som sagt, ganska tydligt att det är berättandet som stått i centrum istället för pusslen. Inför akt 2 så önskar jag mig liiiite klurigare pussel, som möjligen kunde engagera båda huvudkaraktärerna i sann DOTT-anda.

12
Skriv svar