"Självisk"

"Självisk"

Jag kom hem efter en tre dagar lång resa runt tretiden inatt och jag vaknade klockan två på eftermiddagen, för bara en timme sen. Mina ögon svider och kroppen vägrar lyfta kaffekoppen, tur då att jag har ett packe sugrör i lådan.
Kan för övrigt säga att Skövde är ganska vackert...

I alla fall, vaknar sent och bemöts direkt av en anklagelse. Uppenbarligen är jag "självisk" enligt denna person. Uppenbarligen vet inte denne person vad upptagen betyder eller bortlovad tid innebär. Förutom den resa jag gjort gjordes på helt osjälvisk anledning. Dessutom har jag lovat att baka Semlor till en liten tillställning på ca 30 pers(jag bakar en grymt god Semla!) som ska levereras vid sjutiden ikväll. Och jag har sedan två veckor tillbaka lovat att vara hundvakt för tre hundar jag inte känner...de kommer vid sextiden ikväll, jippi.
Här hemma kommer det finnas fyra hundar (min egen inräknad) som ska samsas och rastas och allt det där i en vecka framöver.

Och allt det gör jag för andra. Bara den här veckan. Jag ställer upp, jag lovar, jag hjälper till. Jag handlar åt min granne som är för gammal och skröplig för att handla själv i dess drivor av snö.

När jag är slutkörd och trött så ögonen svider är det INTE rätt tillfälle att kalla mig självisk eller försöka pressa mig när jag är i detta stadiet på grund av andra och min egen välvilja. Jag söker inte efter konfirmation eller "vad snäll och duktig du är".
Men just nu är jag lika trolig att rycka ut ditt hår och ersätta det med en stickig ull-kofta! Din mun som yttrar dumheter, är en perfekt lagringsplats för den rostiga besticklådan. Dina himlande ögon som rullar mot himlen ska fan få se stjärnor.

Jag kanske gnäller, kanske, men ett sådant maner denne person uttryckte sig på och försökte ge mig skuldkänslor....Glöm det!

Sur...trött...och inte på humör...

Degen till semlorna jäser i ca en timme till, och jag ska sluta skriva och gå slänga mig i soffan och kolla på "Det regnar köttbullar". Jag tror jag gör alla en tjänst om jag fortsätter ha telefonen avstängd och bara är lite "Självisk" en stund.

GoComic.com

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
"Självisk"

Det finns alltid folk som inte förstår vad man gör för andra, och tänker att man måste vara en självisk person - skit i dom.

Medlem

Pluggar du i Skövde? Då kanske vi ses till hösten


signatur

Everybody needs help.

Skrivet av Apministern:

Pluggar du i Skövde? Då kanske vi ses till hösten

Nej det ska jag inte, tyvärr.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Don't feed the trolls...

Finns alltid muppar som ser det värsta i folk. Jag försöker alltid se det positiva.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av walter_iego:

Don't feed the trolls...

Finns alltid muppar som ser det värsta i folk. Jag försöker alltid se det positiva.

Jag har bra och dåliga dagar, är oftast en trevlig prick. Men, ibland blir knapparna man kan trycka på till Touchpad över hela mitt skin, då går jag i ide.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar