Baldur's Gate II finns nu till Ipad

Robot
Medlem
Baldur's Gate II finns nu till Ipad

Hade det funnits till Android hade man nog slagit till.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Hade det funnits i Windows Store hade jag slagit till.

MEG
Medlem

Hmm står ovanför att det är också till Android...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Android versionen är under beta testing snaaaart så

Inaktiv

För dyrt! Usch. Runt en tjuga hade jag lätt betalat.

Medlem

Köpte ettan , biiiig mistake. Ibland är det bättre att minnas de gamla klassikerna än att spela dem igen imao

Inaktiv
Skrivet av robbis:

Köpte ettan , biiiig mistake. Ibland är det bättre att minnas de gamla klassikerna än att spela dem igen imao

Haha ja. Jag installerade och började köra igenom Fallout 1 när jag var på semester före jul. Inte ens en quest log hade man på den tiden Var plågsamt. Man ska låta de där gamla spelen vila i frid.

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av robbis:

Köpte ettan , biiiig mistake. Ibland är det bättre att minnas de gamla klassikerna än att spela dem igen imao

Haha ja. Jag installerade och började köra igenom Fallout 1 när jag var på semester före jul. Inte ens en quest log hade man på den tiden Var plågsamt. Man ska låta de där gamla spelen vila i frid.

Jag och en polare fick för oss att titta på dom gamla rambo filmerna för ett tag sen.
Jag tror vi kom 20 minuter in i den första filmen sen stängde vi av :).

MEG
Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av robbis:

Köpte ettan , biiiig mistake. Ibland är det bättre att minnas de gamla klassikerna än att spela dem igen imao

Haha ja. Jag installerade och började köra igenom Fallout 1 när jag var på semester före jul. Inte ens en quest log hade man på den tiden Var plågsamt. Man ska låta de där gamla spelen vila i frid.

Jag tror att vi inte var lika lata eller bekväma på den tiden,det är bara att spela något av de första spacequest spelen. Nu får vi i många spel en pil eller blipp på en karta som pekar åt vilket håll vi ska gå.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av eatem:
Skrivet av robbis:

Köpte ettan , biiiig mistake. Ibland är det bättre att minnas de gamla klassikerna än att spela dem igen imao

Haha ja. Jag installerade och började köra igenom Fallout 1 när jag var på semester före jul. Inte ens en quest log hade man på den tiden Var plågsamt. Man ska låta de där gamla spelen vila i frid.

Jag tror att vi inte var lika lata eller bekväma på den tiden,det är bara att spela något av de första spacequest spelen. Nu får vi i många spel en pil eller blipp på en karta som pekar åt vilket håll vi ska gå.

Som många av de gamla 8- och 16-bitspelen: Att dö efter 3 misstag i styrningen (t.ex. nudda en fiende) och behöva spela om hela spelet när man dör hade inte direkt funkat så bra nu

Dock tycker jag vissa gamla spel fortfarande fungerar utmärkt. Spelar fortfarande Dune och Master of Magic lite då och då.

Medlem

Vad är det för flummiga expansioner, utöver Throne of Bhaal och Black Pits 2? Såg inget på hemsidan om dem. Är det bara konstiga namn för de nya karaktärerna och den storyline som kommer med dem?

Medlem
Skrivet av Mox+:

Vad är det för flummiga expansioner, utöver Throne of Bhaal och Black Pits 2? Såg inget på hemsidan om dem. Är det bara konstiga namn för de nya karaktärerna och den storyline som kommer med dem?

Det verkar så. Hittade följande:

Throne of Bhaal: Travel to Tethyr in this thrilling conclusion to the Bhaalspawn saga, and delve into the treasure-filled halls of Watcher’s Keep!

Fist of the Fallen: Help the Sun Soul Monk Rasaad find peace in his quest for vengeance, and determine the fate of a heretical sect.

Unbound: Join the Blackguard Dorn in carving a swath of destruction across the Realms, as he struggles to appease the increasingly bloody demands of his dark patron.

A Shadow’s Life: Recruit the mysterious Thief Hexxat and take up her mission of retrieving long lost artifacts from tombs as far away as Zakhara.

In Defense of the Wild: Protect the innocent and stand with Neera the Wild Mage against a ruthless school of Red Wizards.

The Black Pits II: Gladiators of Thay: Explore the tactical depth of high-level Dungeons & Dragons combat. Turn your captors against each other while you dodge traps and battle for your life against Demi-Liches, Mind Flayers, and the legendary Githyanki.

Gallery of Heroes II: Keiren Yanner: Expand your character collection with these six beautifully painted hero portraits from acclaimed artist Keiren Yanner!

1
Skriv svar