Valve: VR är här inom två år

Robot
Medlem
Valve: VR är här inom två år

blir som med 3d tv tror jag, hett i ett år sen ingen som bryr sig


signatur

always use the nubs for cover

Skrivet av cute_ninja:

blir som med 3d tv tror jag, hett i ett år sen ingen som bryr sig

Jag tror nog det kommer ha längre livstid än så, problemet är nog att "vi" och den mänskliga hjärnan nog kommer ha problem med tekniken. VI får se vad som händer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Låter grymt, men låt oss inte glömma att två år på jorden inte är samma sak som två år på Valve.

Medlem

Undrar hur lätt det blir att anpassa sig till. Under min korta testperiod ville jag spy men samtidigt var det så fängslande att jag inte kunde sluta. Antar att man vänjer sig vid det till slut.

Medlem

De är duktiga de där Valve på att spruta ur sig produkter som ingen efterfrågat istället för att ge det som alla deras fans väntar på...*host*HL3*host*

Medlem
Skrivet av KatOne:

Låter grymt, men låt oss inte glömma att två år på jorden inte är samma sak som två år på Valve.

Var glad över att dom inte sa tre år, för det betyder oändlighet innanför deras väggar.

Medlem
Skrivet av purjo:

Undrar hur lätt det blir att anpassa sig till. Under min korta testperiod ville jag spy men samtidigt var det så fängslande att jag inte kunde sluta. Antar att man vänjer sig vid det till slut.

Samma sak när första tåget kom.

Folk spydde och hade sig, tåget gick säkert 25-30km/h

Medlem

Tro dom måste satsa på kompatibilitet med konsolerna om det ska slå mainstream.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av nasum:

De är duktiga de där Valve på att spruta ur sig produkter som ingen efterfrågat istället för att ge det som alla deras fans väntar på...*host*HL3*host*

Kan ju vara så att Valve vill att HL3 blir det där spelet som får VR att slå igenom. Att HL3 får historisk betydelse som det spel som på allvar inledde VR-eran.

Med tanke på att Half-Life 2 nog är det AAA-spel med absolut bäst VR-implementering för Riften så låter det inte helt osannolikt.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av cute_ninja:

blir som med 3d tv tror jag, hett i ett år sen ingen som bryr sig

Jag tror nog det kommer ha längre livstid än så, problemet är nog att "vi" och den mänskliga hjärnan nog kommer ha problem med tekniken. VI får se vad som händer.

Med Oculus release blir plötsligt en större andel gamers oförklarligt närsynta.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Då är det bara ögon tracking som saknas då!

Medlem

Ärligt talat så tycker jag att Virtual Reality konceptet är överhypat.
Kanske den dag vi får något som liknar ett holodeck, men att behöva böka med extra hårdvara som man dessutom måste ta på sig faller inte mig alls i smaken.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

blir som med 3d tv tror jag, hett i ett år sen ingen som bryr sig

Det är bara utvecklarna och konsumenterna som bryr sig.

Tror nästan alla mellan och högklass 4K tv-apparater har med några par 3D glasögon. Tillverkare som Samsung, Sony och Sharp skickar med 4 par 3D glasögon och det säger en hel del om utvecklingens riktning i jämförelse med nuvarande generation.

3D-tv kanske inte är lika hypat som det var 2010 men med 4K generationen är 3D större än det någonsin varit tidigare och nu har vi börjat komma in i rätt storleksklass för att kunna avnjuta 3D.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Äh, för långsamt!

Medlem

Hade gärna sett det men nån form av egen kontrol som kan modifieras med tillbehör typ som Wii's. Spela med gamepad/mus och tangentbord dödar de nog lite.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av cute_ninja:

blir som med 3d tv tror jag, hett i ett år sen ingen som bryr sig

Jag tror nog det kommer ha längre livstid än så, problemet är nog att "vi" och den mänskliga hjärnan nog kommer ha problem med tekniken. VI får se vad som händer.

Med Oculus release blir plötsligt en större andel gamers oförklarligt närsynta.

Fast "Oculus Rift" har ju en lins framför varje öga så man fokuserar inte på något alldeles nära ögonen.

Från deras FAQ:

  • The Oculus Rift causes very little eye strain, particularly compared to other standard displays or headmounts.

    Normally, when you take a break from using a monitor or TV, the idea is to give your eyes a chance to focus and converge on a distant plane. This is a natural position of rest for your eyes.

    With the Oculus Rift, your eyes are actually focused and converged in the distance at all times. It’s a pretty neat optical feature.

Så teoretiskt sett är det mer ansträngande för ögonen att sitta vid en vanlig skärm.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Om nu positionsspårning fungerar klockrent så borde det kunna fungera rätt häftigt i tex ett snowboardspel, stå som om du hade på dig en bräda ( alltså på sned) och luta dig framåt/ bakåt för att svänga, kraftigare ju mer du lutar dig. Kunde nog vara rätt hisnande upplevelse!

Medlem

Seriöst det är kul i en timma eller så, sen tappar man helt intresset, VR är precis som 3DTV, dödsdömt, folk blir illamående, kanske till och med helt utslagna.

Lätta villebråd för kriminella handlingar, folk kan råna skjortan av dig där du sitter och bligar in i ditt hav av 3d porr och 7.1 dolby mega surround THX superstar Gold!

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Seriöst det är kul i en timma eller så, sen tappar man helt intresset, VR är precis som 3DTV, dödsdömt, folk blir illamående, kanske till och med helt utslagna.

Lätta villebråd för kriminella handlingar, folk kan råna skjortan av dig där du sitter och bligar in i ditt hav av 3d porr och 7.1 dolby mega surround THX superstar Gold!

Jag förstår vad du säger. "Bröd och skådespel åt folket", osv. Men nu är det egentligen inte det det är fråga om. Detta handlar endast om tekniken.
Att det kommer att missbrukar är inte en fråga om utan när, det vet vi alla som varit med om de senaste årens teknikutveckling.

Men ändå, det är utveckling, ofrånkomlig utveckling. Det finns och kommer.
VR har funnits i ett otal obskyra former innan, men Oculus och Steam i samarbete borgar för att det kan få "staying power" och "traction".

Själv är jag intresserad av det, men inte ultraobsessive.
Håller ett öga på det, via min gamla 2d skärm

/Ang

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

blir som med 3d tv tror jag, hett i ett år sen ingen som bryr sig

Det är ju inte ens i närheten av att vara en gimmick på samma sätt som 3D-tekniken var. 3D-tekniken, om något, var ett substitut de hade velat skulle räcka tills Virtual Reality tekniken utvecklades. Den höll inte ens så länge. Jag har en känsla av att Oculus Rift kommer att uppskattas av många människor, mycket många. Det räcker ju att bara se på vart indiemarknaden har gjort med tekniken såhär långt för att huvudet exploderar av idéinflation.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar