Gratisspelen som är guld värda

Robot
Gratisspelen som är guld värda

Det är alltid mörkast innan gryningen. Plånboken gapar tom och årets fattigaste helg stundar. FZ tröstar dig med tio gratisspel som sätter guldkant på tillvaron.

#command-conquer-tiberian-sun, #command-conquer, #command-conquer-red-alert, #spelunky, #revolution-software, #beneath-a-steel-sky, #flow, #flower, #journey, #battlefield-4, #dice, #battlefield-1942, #slender-the-arrival, #slender-the-eight-pages, #alien-swarm, #valve, #cave-story, #gradius, #fae, #half-life, #black-mesa


Medlem
Gratisspelen som är guld värda

Ah, Black Mesa och dess soundtrack är helt underbara.

Medlem

Black Mesa rekommenderas starkt, särskilt till någon som aldrig spelat det första Half-Life men inte vill kasta sig in i det då det är väldigt åldrat.

Om man diggar ARPGs så är Marvel Heroes rätt schysst gratisspel också.

Medlem

Cave Story är verkligen guld värt! Vill minnas att det är ganska svårt (läs utmanande) i slutet.

Gratis är gott!

Medlem
Skrivet av skoeldpadda:

särskilt till någon som aldrig spelat det första Half-Life

Finns den personen?

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av skoeldpadda:

särskilt till någon som aldrig spelat det första Half-Life

Finns den personen?

När jag väl får en avkomma så kommer jag att tvinga denne att spela igenom klassikerna

Medlem

Även fast det är f2p så rekomenderas planetside 2 starkt!

Medlem

"Det kanske inte framstår som lika angeläget som för fjorton år sedan. Nostalgivärdet är däremot skyhögt och mycket vi kom att älska sedan fanns redan på plats här."

Bortsett från att Battlefield 1942 inte släpptes 2000 utan 2002.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ni glömde dessa 3 gratisspel:
- Hidden and Dangerous Deluxe Free Full Game
- Terrordrome The Game (www.terrordrome-thegame.com)
- KARATE MASTER Knock Down Blow (criansoft.com)

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av skoeldpadda:

särskilt till någon som aldrig spelat det första Half-Life

Finns den personen?

När jag väl får en avkomma så kommer jag att tvinga denne att spela igenom klassikerna

Nu jävlar i mig lämnar du inte datorn förrän du gibbat Cyberdemonen med BFG:n.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Gratis spel. League of Legends.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

"Det kanske inte framstår som lika angeläget som för fjorton år sedan. Nostalgivärdet är däremot skyhögt och mycket vi kom att älska sedan fanns redan på plats här."

Bortsett från att Battlefield 1942 inte släpptes 2000 utan 2002.

Den felskrivningen var en hemlig tävling. Grattis, du vann!

Moderator | Testpilot

Måste dock säga att Cave Story + är den bättre versionen imo.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fan, att det var 20 år sedan Beneeth a steel sky kom. Det känns som igår jag satt och spelade det på min gamla pc dx2 66 Mhz, med 16 mb ram och 220 megs hårddisk, en riktig värstingdator på den tiden med inköpspris långt över 20 tusen... Tiden går och jag känner mig plötsligt väldigt gammal.

Medlem

hur e slender någon som har spelat det...

Medlem

Jag måste även tipsa om Path of Exile som helt lyckats snärja in mig i någon form av beroende, ytterligare ett ARPG av Diablo-typ men f2p. Nästan alla mikrotransaktioner är i stort sett bara kosmetiska.

Medlem

Måste också slå ett slag för Path of Exile. Riktigt kul.

Medlem

Skulle ju gärna vilja lägga till F2P spel som Warframe, War Thunder, LoL och kanske Path of Exile.

Medlem

Är det någon som vet ifall dom har gjort färdigt Black Mesa modden ? Senast jag spelade igenom den slutade den lagom tills det att man äntligen skulle få hoppa ut i rymden :/


signatur

"Det är värmen vi Älskar, o kölden vi Skyr, det är Livets gång o Hjärtats egna lilla Sång"

Medlem
Skrivet av Coizy:

Är det någon som vet ifall dom har gjort färdigt Black Mesa modden ? Senast jag spelade igenom den slutade den lagom tills det att man äntligen skulle få hoppa ut i rymden :/

Nej det är inte färdigt, läste dock att Valve officiellt tagit sig ann projektet för att slutföra det och sälja eller skänka HL1 - HD remake på Steam, något som verkligen uppskattas!

Medlem

Idel godbitar här. Tack så mycket.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Path of Exile!

Skägg.
10 Chambers

Det blir en uppföljning där titel med f2p-godingar framöver!


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av Bonik:

Ni glömde dessa 3 gratisspel:
- Hidden and Dangerous Deluxe Free Full Game
- Terrordrome The Game (www.terrordrome-thegame.com)
- KARATE MASTER Knock Down Blow (criansoft.com)

Jävlar vad jag har spelat Hidden and Dangerous, det var så sjukt bra och helt snuskigt svårt. Skitkul att lira tillsammans med polare! Det fanns inte många spel på den tiden där man kunde panga OCH köra bil (oftast lastbil).
Ofta fick man lira samma uppdrag 17 gånger innan man klarade det, högsta svårighetsgrad krävde nogrann planering!
Synd att dom senare H&D-spelen inte riktigt kunde leva upp till föregångaren på samma sätt.

ELF
Medlem

Får ta och sätta mig ner någon gång och spela igenom hela C&C och RA serien. Måste dock ha en skärm som passar till de äldre spelen. Upplösningen på allt på spelplanen är ju hårdkodat. Så det blir ju supersmått med 1080p upplösning gentemot förr då allt var megastort på skärmen


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Coizy:

Är det någon som vet ifall dom har gjort färdigt Black Mesa modden ? Senast jag spelade igenom den slutade den lagom tills det att man äntligen skulle få hoppa ut i rymden :/

Nej det är inte färdigt, läste dock att Valve officiellt tagit sig ann projektet för att slutföra det och sälja eller skänka HL1 - HD remake på Steam, något som verkligen uppskattas!

Ah nice det kommer vi se fram emot med glimten i ögat!


signatur

"Det är värmen vi Älskar, o kölden vi Skyr, det är Livets gång o Hjärtats egna lilla Sång"

Medlem

Iji av Daniel Remar fastnade jag för ett par år sen, blev sugen att köra igenom det igen när jag läste den här artikeln.

Medlem

damm ni nämde inga free too play moba's imponerande, men hur hittar man dessa gamla spel och vet att det är frittfram att ladda ned och att man inte bryter copyrightlaw's.

För de gamla klassikerna blir ju inte sämre de får bara ingen utvecklarsupport längre. Finns det någon kulturlagstiftning om spel och att de är fria att spela kopiera etc hur som helst som det är med böcker och filmer.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

jag har faktiskt börjat lira BF1942 efter BF4, vet inte vad jag ska säga om det tbh, men jag saknade gamla goa BF känslan väldigt väldigt skoj fortfarande!

12
Skriv svar