Spel för män eller män & kvinnor, vad är era åsikter?

Inaktiv
Spel för män eller män & kvinnor, vad är era åsikter?

Bästa forumiter,

Jag ställer er en fråga...

ni välkomnas till att besvara med era klokaste tankar och subjektiva åsikter.

Stämmer det att... spel som tillverkas för män är numera kritserat för att sexualisera kvinnor?

Om fallet är som lyder, vad borde vi de bästa bland bästa då uträtta?

1. Skall man påverka de spel, som har män som målgrupp.. säga att, kvinnor inte får sexualiseras?

2. Skall man tillverka spel riktade åt kvinnor, där männen är sexualiserade fantasifigurer?
(dvs. kvinnor får en motsvarighet till det männen har, av kvinnor för kvinnor.. tänk er tantporr-romaner)

3. Skall man tillverka alla spel för båda könen, och förbjuda sexualisering?

4. Bättre förslag?

Medlem

Så du menar att män inte är sexualiserade i spel redan?
Alla e ju rippade som fan. Tycker det är en sån jävla ickefråga egentligen.

Inaktiv

Nej, jag menar att spel för män kritiseras för att de innehåller sexiga kvinnor.
Det är ingen som kritiserar sexualiserade män...

Det som jag finner är intressant är att kvinnor gärna designar kläder och
försöker se ut så här:

modell på catwalk

och läser..."tantporr" (av kvinnor för kvinnor)

Sedan klär vissa ut sig:

Soul Calibur Cosplay

och nu... kvinnor sexualiseras i spel för män!

Man säger att: "Det skrämmer bort potentiella köpare"

Det är den sämsta anledningen någonsin för att.. om man vänder på steken, män kommer aldrig att läsa tantporr.. och det hjälper inte för att man tar bort den halvnakna mannen på omslaget för Cecilia Grants bok, "A woman entangled". Hennes böcker är riktade åt kvinnors intressen, inte för män.

Jag tror ingen kommer att begära att hon skriver böcker är riktade för båda könen.

Medlem
Skrivet av YourNinja:

Nej, jag menar att spel för män kritiseras för att de innehåller sexiga kvinnor.
Det är ingen som kritiserar sexualiserade män...

Nej och det känns ju lite konstigt egentligen.
Som sagt så tycker jag det personligen det är en ickefråga.
Det är spel, det behöver inte alltid skildra verkligheten.
Inte hör du väl några män som grinar över tex. Duke Nukem inte ser ut som den genomsnittlige mannen? Hur kommer det sig egentligen?

Men ja det stämmer det som du säger att spel som är riktade för män kritiseras för att sexualisera kvinnor.

Alltså, maken till att dra dra alla över en och samma kan var det länge sedan jag såg.

Denna fråga har ju stötts och blötts länge och kommer att fortsättas diskuteras men att ta bilder på enstaka Cosplayers och på fotomodeller och sedan hävda att deras kritik inte har någon grund känns sådär.

Inaktiv

Nej, jag insåg det.
editat och fixat.

Tidigare post har fortfarande en smula av generalisering kvar... det får va.

Det uppgick för mig att det är olika personer som har olika åsikter,
givetvis är det inte dem som håller på med cosplay som kritiserar att spel för män sexualiseras.

Dock så finns det material som är "av kvinnor för kvinnor",
precis som det finns "av män för män".

Men kanske inte just i spelvärlden dock...
(Det kanske utvecklare skulle satsa på,
...oj, det finns ju i japan redan.. se vad dom kan)

Jag tror den egentliga kritiken handlar om damsel in distress spel, men då är frågan om spelen inte inriktar sig för män trots allt.

Edit:

Detta skulle jag vilja se en recension på:
"Hatsukare * Renai Debut Sengen! [Regular Edition]"

Första pojkvännen, ömsesidig kärlek debut tillkännagivandet

Skrivet av hatsukare:

Furyu's new dating game the HatsuKare Renai Debut Sengen released today in Japan!
Download the new free wallpapers to celebrate the release!

On 4th of April, 2013, today released in Japan the new dating game from Furyu the HatsuKare Renai Debut Sengen.
In the game we are going to play with a high-school girl who would like to find her love in the school choosing from the boys in the game.
To celebrate the release, Furyu made new wallpapers what you can download to your PC and PSP also!
Here you can find them:
http://www.cs.furyu.jp/hatsukare/special/wallpaper.html

The game is available only in Japan"

Medlem

Kan ju vara så att tjejer är mer griniga än män pågrund av att kvinnor oftast framstås som svaga samt passiva i spel medans män är starka och aktiva.

Så varför skulle de inte ha rätt att vara griniga?

Annars, ja båda könen sexualiseras men kvinnor, som sagt görs OFTA (PS: SE UNDANTAG) till den svagare typen. Och därför tycker jag att det är förståeligt att man är kritisk.


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:

Kan ju vara så att tjejer är mer griniga än män pågrund av att kvinnor oftast framstås som svaga samt passiva i spel medans män är starka och aktiva.

Så varför skulle de inte ha rätt att vara griniga?

Annars, ja båda könen sexualiseras men kvinnor, som sagt görs OFTA (PS: SE UNDANTAG) till den svagare typen. Och därför tycker jag att det är förståeligt att man är kritisk.

Angående "Damsel in distress" problemet, kan jag inte säga annat än att:
Jag håller med om detta.

Totalbiscuit säger en hel del bra saker om detta ämnet: Speciellt det han säger den sista minuten.

1
Skriv svar