Varför utomjordingar aldrig har besökt jorden

Medlem
Varför utomjordingar aldrig har besökt jorden

Såg den här "varningsfilmen" på feber, och beslöt mig för att den var kul nog för att sprida vidare.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Exakt så ser min teori ut

Medlem

Frågan är väl hur man skall kommunicera och hur allmänheten skulle reagera. Tänk om det blir totalt kaos och panik utbryter. Utomjordningar kanske är smarta nog att hålla sig borta, ingefär som i bilden som ni länkade...

Fast det var en lite småkul sak som jag läste häromdagen, jag minns inte vart: "Tänk om de UFO som folk sett är människor från framtiden som åker tillbaka i tiden med tidsmaskiner."


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Problemet är inte att det är osannolikt att intelligent liv uppstår utan att oddsen är så låga att de existerar i samma tidsperiod som oss och i samma område som oss. därför tror jag inte att vi har stött på utomjordingar


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Det är sant, flamgorilla. Eftersom att universum är så stort och funnits så länge och kommer finnas så länge, så är sannolikheten att det redan har funnits intelligent liv (som nu är utplånat t ex pga en döende sol, precis som vår sol kommer att dö en dag), finns intelligent liv fast i en annan del av universum eller kommer att finnas efter att människan som ras har dött ut med Jorden och allt annat liv här. Kanske kommer det uppstå intelligent liv på en planet i ett solsystem "nära oss" om ett par miljoner år då vi är borta sedan länge?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Det är sant, flamgorilla. Eftersom att universum är så stort och funnits så länge och kommer finnas så länge, så är sannolikheten att det redan har funnits intelligent liv (som nu är utplånat t ex pga en döende sol, precis som vår sol kommer att dö en dag), finns intelligent liv fast i en annan del av universum eller kommer att finnas efter att människan som ras har dött ut med Jorden och allt annat liv här. Kanske kommer det uppstå intelligent liv på en planet i ett solsystem "nära oss" om ett par miljoner år då vi är borta sedan länge?

Fortsättnings problemet är att oddsen är överväldigande stora att vi stöter på ett Galaktiskt kolonialt imperium och inte deras första trevande skepp till yttre rymden, tänk på vad oddsen var att träffa på columbus första resa mot att bara vara en av många stammar att utrotas


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Fast utomjordingar är nog förmodligen typ bakterier, konstiga fiskar och kanske en och annan apa

1000 Inlägg !! wohoo

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Fast utomjordingar är nog förmodligen typ bakterier, konstiga fiskar och kanske en och annan apa

1000 Inlägg !! wohoo

Någonstans måste det finnas drakar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Skulle utomjordingar kontakta oss så skulle det bli kärnvapenkrig.

T.ex skulle utomjordingarna kontakta USA så skulle Ryssland, Kina och Mellanöstern hamna i uppror, skulle dom kontakta Ryssland skulle samma nationer bli sura etc etc.

Sen skulle grupper formas om att Utomjordingarna går emot gudsvilja och börjar starta terrorism mot dom. Sen är det alltid någon nation som kommer känna sig utanför som kommer hota att bomba världen om dom inte får vam ed pyjamas partyn.

Dagen då vi skulle välkomna utomjordingar är den dag Världen har funnit fred och slopat offensiv religion... det kommer inte ske i våran livstid.

Face facts, Jorden och människan är mer intressant för utomjordingar som en dokusåpa än att ta kontakt med.

Skrivet av vuze2143:

Fast utomjordingar är nog förmodligen typ bakterier, konstiga fiskar och kanske en och annan apa

1000 Inlägg !! wohoo

Yeah!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skickar vi Neil deGrass Tyson som ambassadör, så är vi på god fot med vem som helst.

Avstängd

Dom fick se benedikt magnussons marklyft på youtube och vände...


signatur

Det här är när diskussionen går: Och då gjorde han det här. Nej det gjorde han inte.

Medlem

Tänk om utomjordingarna tappar in på Youtube och bestämmer sig för att vi är idioter utifrån att se pewdiepie och tror att han är nån typ av ledare. Han har ju trots allt mest användare.

1
Skriv svar