Systemkraven för Thief

Robot
Inaktiv
Systemkraven för Thief

blir nog att fixa detta till xbox 360

Medlem

R9 series or better / Nvidia GTX 660 series or better.??? Är inte de jävligt stor skillnad i prestandan mellan dessa kort?


signatur
Medlem

Borde inte recommended vara Mantle i stället för DX11?

Medlem
Skrivet av Davwve:

R9 series or better / Nvidia GTX 660 series or better.??? Är inte de jävligt stor skillnad i prestandan mellan dessa kort?

Jo det är ganska stor skillnad!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Davwve:

R9 series or better / Nvidia GTX 660 series or better.??? Är inte de jävligt stor skillnad i prestandan mellan dessa kort?

AMD Radeon HD / R9 series or better / Nvidia GTX 660 series or better

Radeon HD serien tar ju slut vid 7xxx-serien, sen är det R-serien, och då rekommenderar dom alla R9 kort(finns ju R7, men dessa är tydligen för svaga då)

Medlem
Skrivet av Davwve:

R9 series or better / Nvidia GTX 660 series or better.??? Är inte de jävligt stor skillnad i prestandan mellan dessa kort?

R9 series är i stort sett rebrand av 7000 serien men har börjat ersätta 7000 serien. I toppen finns det två kort som inte är från 7000 serien.
GTX 700 serien är i stort sett rebrand av GTX 600 serien. I toppen finns två kort som inte är rebrand av GTX 600 serien.

Så det är i stort sett samma generationer och prestanda.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Ase
Medlem

Stor skillnad på systemkrav på grafikkort men är väl sponsrat av Nvidia kanske(Glad Nvidia ägare själv) Mantle finns väl än så länge bara som reklamfilm & en beta på det ointressanta battlfield4. Ser fram emot Thief enda oroväckande är konsollanpassning & risk för fördummning men håller tummarna Thief 2 är nog en av dom bästa spel jag spelat efter system shock & Baldurs gate serien

Medlem

Har bokat till PS4!

Medlem

fick det gratis till min nya PC eller ja när de kommer ut får jag det ^^

Medlem

Första spelet jag köpt i förväg. Klart man måste ha. Hoppas det levererar nu.


signatur

www.dayofdefeat.nu / www.dod.nu - Svenska Day of Defeat communityt

Medlem

Hoppsan, nej det blir inte till PC då, min burk laggar efter :/, min gamla trotjänare Xbox 360 får stå för min Thief upplevelse istället.

Medlem

Jag köper det till PS5 när det kommer som nysläpp för nextnextgen!

Medlem
Skrivet av Dvärgen:

blir nog att fixa detta till xbox 360

360? Nejnej! Xbox one! Har inte allaaa det?!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Davwve:

R9 series or better / Nvidia GTX 660 series or better.??? Är inte de jävligt stor skillnad i prestandan mellan dessa kort?

http://www.sweclockers.com/image/diagram/4526?k=d099330b51a1e...

Man kan väl säga att ett R9 280x är som ett GTX 670 med andra ord.

Medlem

kommer bli riktigt nice köper till min xbox one.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Dvärgen:

blir nog att fixa detta till xbox 360

360? Nejnej! Xbox one! Har inte allaaa det?!

Jooo allaaa viktigaa
Detta måste köpas på rls dagen

Medlem
Skrivet av Davwve:

R9 series or better / Nvidia GTX 660 series or better.??? Är inte de jävligt stor skillnad i prestandan mellan dessa kort?

Inte direkt. GTX 660 presterar i nivå med R9 270x, bättre än R9 270.

det är klappat och klart då med ett GTX 670

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Davwve:

R9 series or better / Nvidia GTX 660 series or better.??? Är inte de jävligt stor skillnad i prestandan mellan dessa kort?

R9 series är i stort sett rebrand av 7000 serien men har börjat ersätta 7000 serien. I toppen finns det två kort som inte är från 7000 serien.
GTX 700 serien är i stort sett rebrand av GTX 600 serien. I toppen finns två kort som inte är rebrand av GTX 600 serien.

Så det är i stort sett samma generationer och prestanda.

Stämmer ju verkligen inte, R9 290x är typ ett rebrandat 7970 med lite små skillnader, R9 290 & 290x är två helt nya kort som mosar 7970 samt snabbare är GTX 780 och ligger några enstaka fps efter 780Ti.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Davwve:

R9 series or better / Nvidia GTX 660 series or better.??? Är inte de jävligt stor skillnad i prestandan mellan dessa kort?

R9 series är i stort sett rebrand av 7000 serien men har börjat ersätta 7000 serien. I toppen finns det två kort som inte är från 7000 serien.
GTX 700 serien är i stort sett rebrand av GTX 600 serien. I toppen finns två kort som inte är rebrand av GTX 600 serien.

Så det är i stort sett samma generationer och prestanda.

Det stämmer att 280 och 280x är lätt upphottade 7970 Ghz men däremot 290/290x är ny arkitektur och ett 290 är nog det mest prisvärda kortet som går att köpa idag skulle jag säga. Enda anledningen till att välja ett 290x är om man kör 4K eller eyefinity med flera skärmar.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inga problem här, så vida de inte har fuckat till det (spelet) på något sätt, men det tror jag inte.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Blir nice till ps4

Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Davwve:

R9 series or better / Nvidia GTX 660 series or better.??? Är inte de jävligt stor skillnad i prestandan mellan dessa kort?

R9 series är i stort sett rebrand av 7000 serien men har börjat ersätta 7000 serien. I toppen finns det två kort som inte är från 7000 serien.
GTX 700 serien är i stort sett rebrand av GTX 600 serien. I toppen finns två kort som inte är rebrand av GTX 600 serien.

Så det är i stort sett samma generationer och prestanda.

Stämmer ju verkligen inte, R9 290x är typ ett rebrandat 7970 med lite små skillnader, R9 290 & 290x är två helt nya kort som mosar 7970 samt snabbare är GTX 780 och ligger några enstaka fps efter 780Ti.

Vad är det som inte stämmer förutom när du skrev fel om att 290x är rebrand av 7970.

Läser du mitt inlägg så ser du att jag skriver att två toppkort inte är rebrand och det är 290, 290x, 780 och 780ti.

280x och sämre samt 770 och sämre är alla rebrand.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Förbokat till PS4

Medlem

Jag är osäker på om jag ska köpa det till min Xbox One eller min PC (där jag lätt kan maxa grafiken). Kontrollen är ju bättre på PC, speciellt i första persons-spel, men man vill ju ha lite lir till Xbonen också.. hur tror ni grafiken skiljer sig? Vad tycker ni?

Fan, hittade precis http://www.gamespot.com/articles/eidos-thief-reboot-will-look... så det blir nog PC ändå.

Medlem

blir ett köp till ps4'an för mig


signatur

God is dead

Medlem

inga problem alls för min helt nya monstermaskin


signatur

//monster

Medlem

Skaffade precis på Greenman för 215 spänn

1
Skriv svar