Veckans betyg – Kickstarterspelen briljerar

Robot
Veckans betyg – Kickstarterspelen briljerar

Detective Grimoire och The Banner Saga i all ära. Veckans blickar riktar vi mot Broken Age, Double Fine och en Tim Schafer med kickstarterspelens framtid vilandes på sina axlar.

#broken-age-2, #pillars-of-eternity, #wasteland-2, #planetary-annihilation, #the-banner-saga, #detective-grimoire, #double-fine-productions, #dokuro, #platinum-games, #kojima-productions, #oceanhorn-monster-of-uncharted-seas


Medlem
Veckans betyg – Kickstarterspelen briljerar

Tack, väldigt trevlig samling.
Steam kan verkligen bli oöverskådligt när man letar efter något nytt.

Medlem

Wasteland 2, Elite : Dangerous, Limited Theory (ångrar verkligen inte att jag backade det här baserat på vad jag sett än så länge), Ja jag tror 2014 kan bli ett riktigt bra år för Kickstarter "AAA" spel.

Medlem

Jag har inte spenderat en enda slant på kick-starters hittills då jag är osäker på om modellen klarar av att leva upp till folkets förväntningar. Köpte dock Banner Saga nu och gillar det starkt, så än så länge ser det bra ut, men jag vill se mer innan jag är helt övertygad.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

The banner saga är så sjukt mysigt!!!

Medlem

Planetary Annihilation.
Divinity: Original Sin.
A Hat in Time.
Sui Generis.

För att tala om några av de kickstarter spel som jag längtar efter, och som en så länge ser ut att hålla vad dem lovat.


signatur

Rwa?

Medlem

Vad hände med det där spelet som var lite som diablo, fast mycket intelligent comat där varje mob var typ en unik fight. Samt att allt gick o förstöra, lite som bf

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Vad hände med det där spelet som var lite som diablo, fast mycket intelligent comat där varje mob var typ en unik fight. Samt att allt gick o förstöra, lite som bf

Låter som Sui Generis, om allt går som det ska så ska det vara klart runt sommaren.

Medlem

Tyckte personligen The banner story var högst mediokert och blev repetitivt redan efter 2-3 timmar. Samma fiender, samma arenor, samma abilities osv.

Får hoppas på att Wasteland 2 som lär bli det nästkommande kickstarter spelet som jag backat, det första som jag backat som släppts var shadowrun och det var också en besvikelse

Medlem
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av vuze2143:

Vad hände med det där spelet som var lite som diablo, fast mycket intelligent comat där varje mob var typ en unik fight. Samt att allt gick o förstöra, lite som bf

Låter som Sui Generis, om allt går som det ska så ska det vara klart runt sommaren.

Jepp det var det tackartackar

Medlem
Citat:

Hur höga är dina förväntningar på 2014 års Kickstarter-spel?

Eh... i förhållande till vadå exakt? AAA-marknaden? Hur kan ens förväntningarna på kickstarter-projekt inte vara annat än höga, när det enda man har att jämföra med är inget annat än ett tragiskt pågående skämt?

Spel som tex Minecraft och Dayz har ju skapat större påverkan, värde och underhållning än tex hela EAs och Activisions totala spelutbud lyckas med dem senaste åren.

Även fast kanske bara ett fåtal av alla kickstarter-spelprojekt visar sig bli något riktigt bra i slutändan, skulle jag ändå lätt kunna säga att man fick extraordinärt mycket mer valuta för pengarna, jämfört med vad man hade fått om man investerat samma summa till AAA-industrin.

Tror totalsumman för alla kickstarter-spelprojekt ligger någonstans runt 200miljoner dollar. Det är ungefär den sammanlagda reklambudgeten för BF3 och BF4...

ELF
Medlem

Inget av de kickstarterspel som jag ser fram emot var med. Men röstade fågel för de saknade spelen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Längtar mest efter att få köra project eternity. *Dregel*

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Vad hände med det där spelet som var lite som diablo, fast mycket intelligent comat där varje mob var typ en unik fight. Samt att allt gick o förstöra, lite som bf

Inte för att spräcka några bubblor, men allting kommer inte att gå att förstöra, långt långt ifrån.
Endast vanliga objekt (Tänk tunnor och dylik) såväl som "the odd wall".


signatur

Rwa?

FM-guru
F.d. Sisyr

The Banner Saga var bra mycket bättre än jag hade väntat mig.

Medlem

Divinity: Original Sin.
Pillars of Eternity (Project Eternity).
Star Citizen.
Elite Dangerous.
Wasteland 2.
Camelot Unchained.
Novus AEterno.
Grim Dawn.

Kommer säkert fler framöver
Happy, Happy.. Joy, JOY!!!!

Medlem

Ser speciellt fram emot de här:

Star Citizen (DFM, etc, under 2014)
Elite: Dangerous
Limit Theory
Maia
The Mandate
War for the Overworld
Forsaken Fortress
Project GODUS

+ flera av de som redan nämnts

1
Skriv svar