Rockstars bugglogg antyder GTA V till pc

Robot
Rockstars bugglogg antyder GTA V till pc

Ett läckt dokument tar upp pc-versionen ett hundratal gånger.

#gta-v-2, #gta-iii


Medlem
Rockstars bugglogg antyder GTA V till pc

Tror de flesta förväntar sig att GTA V kommer till PC. Känns ganska konstigt ifall det inte händer.

Medlem

Såklart kan det sluta med en RDR men jag hade gärna sett både RDR och GTA V till PC även om jag spelar dom på konsoll. Hela modvärlden förlänger ju spelets livslängd avsevärt!

Medlem

Känns bara fånigt att dom inte säger att det ska komma helt enkelt! Ligger väl pengar bakom den tillfälliga exklusiviteten som vanligt.. nåja PS4 versionen vill jag ha i vilket fall


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

skippa släpp till pc,ps4 å arbeta helt istället på ett rdr 2 rockstar


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Tidigast september skulle jag gissa

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

skippa släpp till pc,ps4 å arbeta helt istället på ett rdr 2 rockstar

Pc version ska has!!! Hoppas för övrigt att dom portar den BRA och inte gör om GTA 4 portningen :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

...mmm en ps4 release hade varit najs


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

PC omnämningarna i loggen kan ju lika gärna syfta på att just den testversionen kördes på en PC. Det är ju inte så att utvecklarna sitter på xboxar och knackar kod

Men självklart kommer det till PC, det man vill veta är när.

ELF
Medlem
Skrivet av cute_ninja:

skippa släpp till pc,ps4 å arbeta helt istället på ett rdr 2 rockstar

Är du rolig eller? Jag vill inte missa GTA 5.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Rockstar spelar väl smart, verkar ju som PR maskinen för pc versionen sköter sig själv och sedan när de tycker det är dags kan de gå ut officiellt med färdig hype hehe

Medlem

Väntar tålmodigt. Blir ett köp så fort det landar på PC eller PS4, kanske t.om en förhandsbokning.

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av cute_ninja:

skippa släpp till pc,ps4 å arbeta helt istället på ett rdr 2 rockstar

Pc version ska has!!! Hoppas för övrigt att dom portar den BRA och inte gör om GTA 4 portningen :/

Ja tack, skulle inte ha något emot en PC port, en bra sådan dock. Längtar fortfarande efter RDR till PC och jag vet att det ligger myket andra saker till varför en del titlar aldrig släpps såsom utgifter, olika system, att sälja fler konsoler, ibland vad det känns som ren lathet. Men jösses vad jag avskyr att det finns exklusiva titlar.

Finns inget gott att hämta där och det skadar alltid konsumenten i slutändan som oftast inte har råd att inhandla varenda konsol, PC eller bärbar spelmaskin.

Medlem

Tråkigt att köpa ett gammalt konsol spel till pc, portnings lols...

Medlem
Skrivet av Johnny:
Skrivet av Javas:
Skrivet av cute_ninja:

skippa släpp till pc,ps4 å arbeta helt istället på ett rdr 2 rockstar

Pc version ska has!!! Hoppas för övrigt att dom portar den BRA och inte gör om GTA 4 portningen :/

Ja tack, skulle inte ha något emot en PC port, en bra sådan dock. Längtar fortfarande efter RDR till PC och jag vet att det ligger myket andra saker till varför en del titlar aldrig släpps såsom utgifter, olika system, att sälja fler konsoler, ibland vad det känns som ren lathet. Men jösses vad jag avskyr att det finns exklusiva titlar.

Finns inget gott att hämta där och det skadar alltid konsumenten i slutändan som oftast inte har råd att inhandla varenda konsol, PC eller bärbar spelmaskin.

Exklusiva titlar är bra, eftersom konkurens behövs, jag menar vem vet vad sony skulle hitta på om ingen mer xbox skulle komma pga för låg försäljning. Och skulle absolut inte vilja att ms skulle stå där utan konkurens.. eller ja det var väl inte så illa, då skulle det bli uteslutande på pc bara

Inaktiv
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Johnny:
Skrivet av Javas:
Skrivet av cute_ninja:

skippa släpp till pc,ps4 å arbeta helt istället på ett rdr 2 rockstar

Pc version ska has!!! Hoppas för övrigt att dom portar den BRA och inte gör om GTA 4 portningen :/

Ja tack, skulle inte ha något emot en PC port, en bra sådan dock. Längtar fortfarande efter RDR till PC och jag vet att det ligger myket andra saker till varför en del titlar aldrig släpps såsom utgifter, olika system, att sälja fler konsoler, ibland vad det känns som ren lathet. Men jösses vad jag avskyr att det finns exklusiva titlar.

Finns inget gott att hämta där och det skadar alltid konsumenten i slutändan som oftast inte har råd att inhandla varenda konsol, PC eller bärbar spelmaskin.

Exklusiva titlar är bra, eftersom konkurens behövs, jag menar vem vet vad sony skulle hitta på om ingen mer xbox skulle komma pga för låg försäljning. Och skulle absolut inte vilja att ms skulle stå där utan konkurens.. eller ja det var väl inte så illa, då skulle det bli uteslutande på pc bara

Jo jag håller med om att konkurans är bra på alla sätt och vis. Vad jag ogillar med exklusiva titlar är mest företagens ovilja att försöka släppa dom till fler än sitt eget format. Se på Nintendo, dom är i princip värst av alla och det skadar bara dom själva samt konsumenterna som vill men inte kan spela deras spel.

Finns ju undantag som tex Valves Steam Machine där dom sagt att dom inte tänker släppa några exklusiva titlar. Jag menar om dom sa att Half Life 3 bara skulle komma till Steam Machine så skulle dom förmodligen sälja den som smör. Men jag är glad att dom inte väljer att gå den vägen och jag hoppas fler gör samma sak så att alla får chansen att spela dom spel man vill spela utan att plånboken ska gå i konkurs.

Medlem
Skrivet av Johnny:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Johnny:
Skrivet av Javas:
Skrivet av cute_ninja:

skippa släpp till pc,ps4 å arbeta helt istället på ett rdr 2 rockstar

Pc version ska has!!! Hoppas för övrigt att dom portar den BRA och inte gör om GTA 4 portningen :/

Ja tack, skulle inte ha något emot en PC port, en bra sådan dock. Längtar fortfarande efter RDR till PC och jag vet att det ligger myket andra saker till varför en del titlar aldrig släpps såsom utgifter, olika system, att sälja fler konsoler, ibland vad det känns som ren lathet. Men jösses vad jag avskyr att det finns exklusiva titlar.

Finns inget gott att hämta där och det skadar alltid konsumenten i slutändan som oftast inte har råd att inhandla varenda konsol, PC eller bärbar spelmaskin.

Exklusiva titlar är bra, eftersom konkurens behövs, jag menar vem vet vad sony skulle hitta på om ingen mer xbox skulle komma pga för låg försäljning. Och skulle absolut inte vilja att ms skulle stå där utan konkurens.. eller ja det var väl inte så illa, då skulle det bli uteslutande på pc bara

Jo jag håller med om att konkurans är bra på alla sätt och vis. Vad jag ogillar med exklusiva titlar är mest företagens ovilja att försöka släppa dom till fler än sitt eget format. Se på Nintendo, dom är i princip värst av alla och det skadar bara dom själva samt konsumenterna som vill men inte kan spela deras spel.

Finns ju undantag som tex Valves Steam Machine där dom sagt att dom inte tänker släppa några exklusiva titlar. Jag menar om dom sa att Half Life 3 bara skulle komma till Steam Machine så skulle dom förmodligen sälja den som smör. Men jag är glad att dom inte väljer att gå den vägen och jag hoppas fler gör samma sak så att alla får chansen att spela dom spel man vill spela utan att plånboken ska gå i konkurs.

Fast nu kan man ju göra sin egen steam machine . Alternativt lägga in steamOS på samma dator man kör win/linux på (för har jag nu fattat det rätt att man inte har samma funktioner på steamOS som på en vanlig dator?). Men jovisst förstår vad du menar, okey ja jag tycker väl att alla spel kan släppas till PC, då PC inte är konkurrent på samma vis för konsolerna så som konsolerna är konkurrenter för varandra (sony och ms, nintendo spelar i en annan liga), visst lite försäljning skulle skulle dom loosa, men ganska säker på att spelförsäljningen till pc skulle väga upp den förlusten, medans jag tror att den inte skulle väga upp förlusten om spelen skulle släppas till alla format (för sony och ms då, Nintendo skulle nog gå plus ;p)

Medlem

Hoppas inte, kan ju försöka göra spelet bättre först iaf, så om 1-2 år imo. Helst inte alls.

Medlem
Skrivet av Kuci:

Tror de flesta förväntar sig att GTA V kommer till PC. Känns ganska konstigt ifall det inte händer.

Lika konstigt som att Red Dead Redemption inte har släppts till PC än. Nu känner ja mig ju betydligt mer säkert på att vi kommer få se GTA V till PC, men jag personligen hade hellre valt RDR.

Medlem

Allt jag kan säga är "duuh".

Klart som korvspad att GTA V förr eller senare kommer till PC, det var det redan i höstas.

Såklart en intressant läcka, dock! Good find

Medlem

Får hoppas alla tolvåringar slutar tjata om en "PC version" i varenda artikel som handlar om GTA V framöver...

Medlem

Vilka jävla LAN det kommer bli!

Medlem
Skrivet av fARLIGT:

Får hoppas alla tolvåringar slutar tjata om en "PC version" i varenda artikel som handlar om GTA V framöver...

Kommer ju självklart att fortsätta tills att spelet är släppt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Kuci:

Tror de flesta förväntar sig att GTA V kommer till PC. Känns ganska konstigt ifall det inte händer.

Lika konstigt som att Red Dead Redemption inte har släppts till PC än. Nu känner ja mig ju betydligt mer säkert på att vi kommer få se GTA V till PC, men jag personligen hade hellre valt RDR.

RDR>GTA5 . Gta5 var ju knappast det jag hade förväntat mig, fast kan ju oxå vara så att gator var omflyttade, bilfysiken.. och ja dom 2 sakerna jag kommer på på rak arm som jag verkligen irriterade mig på :p. Visst var det kul osv, men inte alls lika kul som RDR (eller San Andreas för den delen heller)

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Kuci:

Tror de flesta förväntar sig att GTA V kommer till PC. Känns ganska konstigt ifall det inte händer.

Lika konstigt som att Red Dead Redemption inte har släppts till PC än. Nu känner ja mig ju betydligt mer säkert på att vi kommer få se GTA V till PC, men jag personligen hade hellre valt RDR.

Tror det ska finnas en artikel här på FZ om varför rockstar valt att inte släppa RDR till PC. Var som med LA Noire har för mig Rockstar sa det skulle bara vara till konsol men sen under November månad så släppte Rockstar LA Noire till PC. Ca 6 månader mellan releasen till konsolerna samt PC. Om vi ska tro alla rykten som går samt att det har varit mellan 6-8 månader mellan releasen så är det antingen Februari GTA V kommer eller April/Maj.

Men jag tror GTA V kommer komma till PC under detta år iallafall men när vet jag inte. Lyckades köpa ett Xbox av polaren 60 gb versionen när GTA V hade releasen så köpte även ny handkontroll och GTA V till det. Har väl inte rört GTA V sen Oktober när GTA Online kom vet inte varför. Känns så jäkla okönt att sitta lira med handkontroll i handen.

1
Skriv svar