Assassin's Creed: Liberation HD

Robot
Assassin's Creed: Liberation HD

Liberation till PS Vita fick inte det breda genombrott Ubisoft hade hoppats på. Men skam den som ger sig, Avelines äventyr är tillbaka på de starkare spelmaskinerna, tajtare och vackrare än förut.

#assassins-creed-iv-black-flag, #assassins-creed-liberation-hd, #assassins-creed-iv-black-flag-freedom-cry, #ubisoft-sofia


MEG
Medlem
Assassin's Creed: Liberation HD

Har aldrig spelat något Assassin's Creed spel men man kanske ska titta närmare på detta.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Har aldrig spelat något Assassin's Creed spel men man kanske ska titta närmare på detta.

Börja med AC2 eller Black Flag istället.

Medlem

Känns dumt att ge minus för det inte är black flag

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Känns dumt att ge minus för det inte är black flag

Kan faktiskt hålla mig dig där. Ett spel som kom senare och som inte riktigt är i samma "genre" som de tidigare AC.

Medlem
Skrivet av seppuko:
Skrivet av Rakoon:

Känns dumt att ge minus för det inte är black flag

Kan faktiskt hålla mig dig där. Ett spel som kom senare och som inte riktigt är i samma "genre" som de tidigare AC.

Fast spelet måste ju kunna jämföras mot titlar som kommit. Köper man detta efter Black Flag så kommer ju spelet att verka stelare och mindre intressant, även om Vita-spelare spelat det innan så är det ju nytt för alla andra.

Kan ju säga att vissa funktioner kändes stela redan när det spelades på Vita, gentemot AC3 som den ändå släpptes samtidigt som.


signatur

Videomupp

Medlem

Blir inget köp för min del, håller på och kämpar mig igenom 3an och jag fullkomligt HATAR det spelet, jag tvingar mig att köra igenom det Kan inte sitta mer än en timme innan jag börjar gapa fula ord mot skärmen, så att köpa en spinoff till 3an känns inte lockande :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

Oj vad märkligt att det inte är lika framåtskridande som Black Flag eftersom det är en smått omarbetad port på ett spel som släpptes INNAN black flag.

Förbokade det här när det fanns möjlighet, och efter att ha kört igenom spelet så är jag väldigt nöjd med köpet

MEG
Medlem
Skrivet av Jelen:
Skrivet av MEG:

Har aldrig spelat något Assassin's Creed spel men man kanske ska titta närmare på detta.

Börja med AC2 eller Black Flag istället.

Väntar nog ett tag till priset sjunker på Black Flag


signatur

Death is only the beginning

Medlem

På fyra månader sedan sin release sålde detta spel 600.000 exemplar (PS Vita). Jag är intresserad av en jämförelse i framtiden.

Medlem
Skrivet av MEG:

Har aldrig spelat något Assassin's Creed spel men man kanske ska titta närmare på detta.

har du spelat ett har du spelat alla

Offtopic men är det bara jag som tycker att Connor (ja alla assassins spel egentligen)hade roligare combat än vad Edward har i IV:an. Med 2 svärd nästan hela tiden kändes movsen tråkiga.

Connors yxa och kniv var ju mycket mer intressantare


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Är "Animous" med i detta ?
*världens sämsta sätt att skildra en story, som successivt har förstörd varenda AC titel.*

Medlem
Skrivet av Loltron:

Är "Animous" med i detta ?
*världens sämsta sätt att skildra en story, som successivt har förstörd varenda AC titel.*

Nej, det är inget Animus med i detta spelet. Att det är sämst och att det förstört varenda AC titel håller jag inte med om. Snarare är det en paralell story som funkar som en röd tråd genom hela spelserien och tillför saker ur ett större perspektiv.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Loltron:

Är "Animous" med i detta ?
*världens sämsta sätt att skildra en story, som successivt har förstörd varenda AC titel.*

Nej, det är inget Animus med i detta spelet. Att det är sämst och att det förstört varenda AC titel håller jag inte med om. Snarare är det en paralell story som funkar som en röd tråd genom hela spelserien och tillför saker ur ett större perspektiv.

Det var ju bra då.
Tycker att det har varit direkt "immersive breaking" och fått mig att tappa lusten direkt.
Hela animous stilen på alla menyer, fula flimmer, osynliga väggar, saker man inte får göra, har gjort, för min del iaf, att spelen inte känns "open world" på ett tilltalande sätt, utan mer tråkigt bara.

Tycker att det är en långsökt lösning att man spelar "minnen", och att man kan spela "minnet" fel, urk.

Påtvingat som fan.

1
Skriv svar