Muspekaren beter sig konstigt

Medlem
Muspekaren beter sig konstigt

Tjenare! Jag har en Razer Deathadder 3.5G som jag kör på mitt Windows 8, sedan en tid tillbaka så har min muspekare börjat bete sig konstigt när jag rör den vertikalt (upp och ner alltså). I brist på bättre förklaring så "darrar" den även till vänster och höger när jag rör den vertikalt. I horisontal riktning så händer det inte. Har uppenbarligen testat att byta musmatta/yta utan någon ändring. Formaterade nyligen och problemet kvarstår.

Pollingrate på 125 istället för 1000 ändrar inget, däremot gör lägre sens att problemet blir mindre märkbart. Skit på läsaren eller något mjukvarumässigt? Någon som haft liknande problem?

Medlem

Jag har alltid gillat Razers möss dock så har jag alltid haft strul med dem i windows. Har en Adder nu.
Det jag gjorde för att lösa dess problem var att INTE dra in Razers drivrutiner utan köra default på windows drivrutiner för mus. Det har löst mina problem med det du beskriver.

Medlem

Det här kanske är en självklar sak som du redan testat men ofta om sensorn sitter lite nedsänkt i plasten under musen så brukar det samlas skit där. Har du rengjort den och sett om det hjälper?

Inaktiv

Hade samma problem med min Razer mus jag vann från FZ. Det var en Razer Lachesis. Testade allt men det hjälpte inte. Dock så hade jag använt musen i 2-3 också.

Bara att köpa en ny eller försöka få en ny på garantin!

Medlem

Kan ev vara skit på eller vid dioden/sensorn, kolla att det inte sitter något hårstrå eller liknande. Skrapa ev rent med trätandpetare eller något annat mjukt om om det satt sig fast massa damm/smuts.

Medlem

Jag hade en Razer Lachesis för några år sedan som jag fick samma problem med.
Ibland var den helt hopplös. Jag tror att det löste sig när jag slutade köra med Razers egna drivrutiner, precis som AndyZedd skrev.

1
Skriv svar