Tomb Raider – 1080p och 30fps till XB1 och PS4

Robot
Tomb Raider – 1080p och 30fps till XB1 och PS4
Medlem
Tomb Raider – 1080p och 30fps till XB1 och PS4

Jag anser mig besviken


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv
Medlem

Borde det inte finnas möjligheten att välja 720p 60fps eller 1080p 30fps på konsolerna? snälla.. konsolen är helt stenlåst men kom igen.

Skit samma om spelet ser snyggt ut om det inte är spelbart.

Medlem

Next gen my ass.

Medlem

Är det så svårt att kräma ut mer fps ur dessa sprillans nya konsoler?

Medlem

Ni få tänka lite på priset med...60fps ett par tusen mer i kostnad för konsolerna.

Jag personligen se inga problem med 30fps i singelplayer lir..sen ska man väl inte jämföra tv-> monitor direkt upp och ner..

heck! trodde fasiken AC4 var i 60fps innan jag kollade upp de till PS4:an,.....det flyter på bra i 30


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Bryr mig inte om bilduppdatering, har aldrig förstått det. Märker nog ingen skillnad. Tråkigt för er som upplever det som mycket sämre dock. Mest undrar jag dock, går det inte att kompromissa med 45 bilder i sekunden kanske? Eller är jag bara tekniskt okunning genom att föreslå det?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det så svårt att kräma ut mer fps ur dessa sprillans nya konsoler?

Kanske, kanske inte. Det brukar ju ta längre än ett par månader innan spelen på nya generationens konsoller ser ut som en ny generations spel. Jämför bara Mass Effect med Mass Effect 3, skillnaderna mellan de båda är enorma och de kom ju ändå till samma konsol. 1080 i 60 fps kommer nog förr eller senare.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Jozo:

Är det så svårt att kräma ut mer fps ur dessa sprillans nya konsoler?

Kanske, kanske inte. Det brukar ju ta längre än ett par månader innan spelen på nya generationens konsoller ser ut som en ny generations spel. Jämför bara Mass Effect med Mass Effect 3, skillnaderna mellan de båda är enorma och de kom ju ändå till samma konsol. 1080 i 60 fps kommer nog förr eller senare.

Nu är jag inte så insatt i det hela, men har de inte sagt att de nya konsolerna ska vara mer uppbyggda som en PC? Borde det då inte vara enklare att få konsolversionerna att flyta på lika bra som PC-version?

Geeks Gaming
Skrivet av WarpGuN:

Ni få tänka lite på priset med...60fps ett par tusen mer i kostnad för konsolerna.

Jag personligen se inga problem med 30fps i singelplayer lir..sen ska man väl inte jämföra tv-> monitor direkt upp och ner..

heck! trodde fasiken AC4 var i 60fps innan jag kollade upp till på PS4:an,.....det flyter på bra i 30

Anledningen är att man sitter längre ifrån när man spelar på tvn så märker man inte de lika mycket. Men testar man koppla console till en lite skärm och sitter närmre så kommer du definitivt märka de.

MEG
Medlem

HAHAHAHAHAHAHAHA hörm ursäkta, skulle tro att det ligger i att de inte orkar eller snarare att det tar för lång tid (läs pengar) att göra en bättre "kod".


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag är verkligen en NOOB på FPS...

Är 30 FPS bra eller dåligt?
Eller är det så att man ska ha så mycket FPS som möjligt?

Inaktiv
Medlem
Skrivet av MEG:

HAHAHAHAHAHAHAHA hörm ursäkta, skulle tro att det ligger i att de inte orkar eller snarare att det tar för lång tid (läs pengar) att göra en bättre "kod".

Tid är pengar, du tror väl inte de jobbar gratis?

Så du har nog helt rätt i båda dina antaganden, dock tycker jag inte det varken är förvånande eller skrattretande. Är det värt det för utvecklaren att lägga extra tid (och därmed få högre kostnad) när det handlar om att släppa ett gammalt spel till nya konsoller?

Testpilot

Taskigt , tycker de kunde satsat på lite sämre upplösning el grafik men med bra flyt istället. 30Fps är inte nextgen.

Medlem

1080p är det viktiga, 30 rutor i sekunden för ett spel som Tomb Raider räcker mer än väl. Blir ett köp till PS4 när det släpps.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Ni få tänka lite på priset med...60fps ett par tusen mer i kostnad för konsolerna.

Jag personligen se inga problem med 30fps i singelplayer lir..sen ska man väl inte jämföra tv-> monitor direkt upp och ner..

heck! trodde fasiken AC4 var i 60fps innan jag kollade upp de till PS4:an,.....det flyter på bra i 30

Stabila fps känns smidigt. Ostabil fps oavsett om max och min är högre kommer det kännas osmidigt.

Vad många inte tänkte på tidigare är att Tomb Raider till konsol är snyggare än till pc och att få stabila 30 fps på pc krävs ett 7970 eller bättre.
Men hur stora skillnaderna är får vi se vid release om snyggt spel i 30 fps är viktigare än pc grafik i 60 fps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av WarpGuN:

Ni få tänka lite på priset med...60fps ett par tusen mer i kostnad för konsolerna.

Jag personligen se inga problem med 30fps i singelplayer lir..sen ska man väl inte jämföra tv-> monitor direkt upp och ner..

heck! trodde fasiken AC4 var i 60fps innan jag kollade upp de till PS4:an,.....det flyter på bra i 30

Stabila fps känns smidigt. Ostabil fps oavsett om max och min är högre kommer det kännas osmidigt.

så sant!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Vad förväntar sig folk egentligen? Det är en "budgetdator" de kör spelet på, om det inte går att köra i 60 fps i 1080p på en dator med motsvarande hårdvara vad får folk att tro att det skulle gå på samma hårdvara bara för att det är en konsol? Visst de jobbar närmare hårdvaran osv men såååå otroligt ineffektivt är det inte att köra program och liknande på en PC.

Skrivet av MEG:

HAHAHAHAHAHAHAHA hörm ursäkta, skulle tro att det ligger i att de inte orkar eller snarare att det tar för lång tid (läs pengar) att göra en bättre "kod".

Det är bäst att vi lyssnar på MEG, det är uppenbart att han har stor insikt i hur programmering och spelutveckling fungerar.

MEG
Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av MEG:

HAHAHAHAHAHAHAHA hörm ursäkta, skulle tro att det ligger i att de inte orkar eller snarare att det tar för lång tid (läs pengar) att göra en bättre "kod".

Tid är pengar, du tror väl inte de jobbar gratis?

Så du har nog helt rätt i båda dina antaganden, dock tycker jag inte det varken är förvånande eller skrattretande. Är det värt det för utvecklaren att lägga extra tid (och därmed få högre kostnad) när det handlar om att släppa ett gammalt spel till nya konsoller?

Vem faan har snackat om att jobba gratis? De tiderna försvann för länge sedan. Nu är det nästan bara pengar som spelar roll, det är den nya religionen

Det var ett konstaterande om att de medvetet på grund av ekonomiska skäl har valt att släppa spelet i 30fps, inte för att konsolen inte skulle kunna klara av det, vilket jag tror att de skulle.
Roligt var det för att det har varit en sådan hype om de nya konsolerna och det som nu kommer (vilket inte gör mig förvånad) är inte så imponerande.


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Vad förväntar sig folk egentligen? Det är en "budgetdator" de kör spelet på, om det inte går att köra i 60 fps i 1080p på en dator med motsvarande hårdvara vad får folk att tro att det skulle gå på samma hårdvara bara för att det är en konsol? Visst de jobbar närmare hårdvaran osv men såååå otroligt ineffektivt är det inte att köra program och liknande på en PC.

Skrivet av MEG:

HAHAHAHAHAHAHAHA hörm ursäkta, skulle tro att det ligger i att de inte orkar eller snarare att det tar för lång tid (läs pengar) att göra en bättre "kod".

Det är bäst att vi lyssnar på MEG, det är uppenbart att han har stor insikt i hur programmering och spelutveckling fungerar.

Läs om det jag skrev, det står TRO, tro är att inte veta.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Vad förväntar sig folk egentligen? Det är en "budgetdator" de kör spelet på, om det inte går att köra i 60 fps i 1080p på en dator med motsvarande hårdvara vad får folk att tro att det skulle gå på samma hårdvara bara för att det är en konsol? Visst de jobbar närmare hårdvaran osv men såååå otroligt ineffektivt är det inte att köra program och liknande på en PC.

Skrivet av MEG:

HAHAHAHAHAHAHAHA hörm ursäkta, skulle tro att det ligger i att de inte orkar eller snarare att det tar för lång tid (läs pengar) att göra en bättre "kod".

Det är bäst att vi lyssnar på MEG, det är uppenbart att han har stor insikt i hur programmering och spelutveckling fungerar.

Mja, alltså du kan ju faktiskt sänka grafiken på en dator, och i många fall få 1080p och 60fps (beroende på spel och datorn). Dom kunde ju satsat i första han på upplösningen och fps:en (trots att jag tycker att tomb raider inte är något spel i sig som lider av 30fps) innan dom börjat med andra diverse uppgraderingar

Medlem

Frågan är om dem lägger gränsen för en stabilare upplevelse eller för att maskinerna inte orkar helt enkelt?


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Inaktiv
Skrivet av Krayze:

Frågan är om dem lägger gränsen för en stabilare upplevelse eller för att maskinerna inte orkar helt enkelt?

vad är skillnaden? Om spelet blir ostabilt i 60 fps så ger väl även det en fingervisning om hårdvarans kapacitet

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av WarpGuN:

Ni få tänka lite på priset med...60fps ett par tusen mer i kostnad för konsolerna.

Jag personligen se inga problem med 30fps i singelplayer lir..sen ska man väl inte jämföra tv-> monitor direkt upp och ner..

heck! trodde fasiken AC4 var i 60fps innan jag kollade upp till på PS4:an,.....det flyter på bra i 30

Anledningen är att man sitter längre ifrån när man spelar på tvn så märker man inte de lika mycket. Men testar man koppla console till en lite skärm och sitter närmre så kommer du definitivt märka de.

tänk efter nu..... om du sitter i soffan på längre avstånd hm låt oss säga 40-55 tummare och jag sitter nära en 23-24 tummare.

vad blir skillnaden? tänk nu efter jävligt noga för jag tror inte ni har tänkt igenom eran ursäkt till era konsoler så värst mycket.

Medlem

Detta är inget att oroa sig för.
Som nån vis tidigare har skrivit så är detta början på konsolgenerationen ja tror vi får högre bilduppdatering i full hd snart.
Varför inte tomb Raider gör det är ju för att det är en portning från tidigare generation även fast dom säger att det inte är drt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vilket kackel om ingenting

1. Ett sp spel på en tv behöver inte flyta mer än i 30fps sålänge den är stabil.

2. Hårdvaran klara definitivt av både snyggare och högre fps. Ge det ett par månader/år.

3. Nextgen betyder fortfarande inte att det ska vara bättre än till PC. Det är nästa generation konsoler från ms/sony. Nextgen per definition betyder inte nåt jätte maxat. Jämför man med 360/PS3 så är det en rejäl uppdaterad hårdvara. Och hallå jag köpte min ps4 för 3495:- det är typ mindre än ett grafikkort som ni tjatar om sen ska ni ha allt annat oxå för 10k innan ni kan spela. Man får vad man betalar för och jag är sjuuukt nöjd med vad min ps4 presterar. Bra mycket mera prisvärt för vissa än att uppgradera datorn hela tiden.

Medlem
Skrivet av TwistedCrunch:

Jag är verkligen en NOOB på FPS...

Är 30 FPS bra eller dåligt?
Eller är det så att man ska ha så mycket FPS som möjligt?

Dåligt, du ska minst ha 60 fps, om du spelat spel ett bra tag märker du enorm skillnad.

Men sitter du och spelar oftast bakom en konsol så lär du ej märka det för dom får oftast bara 30 fps däremot sitter bakom en pc då och då kmr du störa dig något oerhört på det och grafiken/flowen kmr gå ner enormt.

Medlem

Laag-g-g-ggg-g.

123
Skriv svar