Saints Row 4 och AC Liberation HD

Medlem
Saints Row 4 och AC Liberation HD

Jag hittade Saints Row IV någorlunda billigt för några dagar sedan. Eftersom jag hade roligt med trean, hoppades jag på en del förströelse med denna också. Hua vad fel jag hade, ett riktigt bottennapp. Oinspirerande, fult och tråkigt spel. Kan inte sätta fingret på varför det är så mycket sämre än trean, men jag ville bara bli klar med eländet så att jag kunde kryssa i "klarat"-rutan mentalt. Bryr mig oftats inte om grafiken, nämnvärt men den här gången påverkade den mig. Blä!

Efter detta missöde har jag tagit på mig rollen som lönnmördare, eller "assassin" som alla så vackert vill skriva. Trams, lönnmödrare är det svenska ordet. Liksom "narrativ" på vanlig svenska heter "berättelse eller berättande". Nåväl, så här långt är det ett vanlig AC-spel i tropisk miljö, vilket är precis vad jag vill ha. Det börjar bli lite uttjatat nu efter alla spel, men jag är inte riktigt klar med serien ännu. Av någon anledning tycker jag alltid att det är sympatiskt att spela med en kvinnlig karaktär. Något fler buggar i denna del än tidigare, men det splear mindre roll. Normalt bryr jag mig nämnvärt inte om historien i ett spel, och samma sak här, men det är ändå några märkliga/lustiga saker som händer, som gör att man inte bryr sig. Vill inte avslöja något, men har man inte träffat en person som man håller kär på många år, kanske man kramar om honom/henne och inte bara drar efter en minut.

För övrigt svär barnen och jag oss igenom de sista banorna på 3D Mario, WiiU. Roligare än så här blir inte ett spel tillsammans med barnen. Arga, glada och tävlandes. Tjohoo!

#blogg

Testpilot
Saints Row 4 och AC Liberation HD

Trist det med Saints Row IV .. skumt att du tyckte det var fulare eftersom det är samma assets och samma grafikmotor osv.

Kanske för att de pixelerat grafiken lite på olika ställen eftersom IV är en simulation av stan.

Jag hade iallafall minst lika roligt i IV som III
Men har man lirat igenom storyn i IV så har man lirat hela spelet också!

Medlem

Saints row IV är nog det roligaste spel jag spelat (personlig åsikt) men min humor är ju enligt mina vänner på Stefan och krister nivå

Stefan & Krister är det inget fel alls på...
och speciellt inte Birger


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Gillade trean, men även jag hade inte lika kul med trean, kom aldrig mer än halvvägs. Vet inte om det är att de slängde in precis allt eller om det kanske är för att det bara är en simulation humorn inte känns lika rolig.

Gillade de psykopatiska gäng som man hade i trean och karaktärerna man mötte var roligare. Kanske får ge det en ny chans i framtiden, vore skönt att kryssa i klarat rutan.

Medlem

Jag tror att det var pga av det utspelade sig i en simulator, det blev lite för "over the top". Vissa delar var roliga.

Det grafiska kanske var för att man nyligen avsluade GTA V, som var väsentligt snyggare. Fel att jämföra kanske, men det blev så stor kontrakst dem emellan.

1
Skriv svar