DayZ och Rust dominerar på Steam

Medlem
DayZ och Rust dominerar på Steam

Inte många "AAA-spel" på den listan

Medlem
Skrivet av Jozo:

Inte många "AAA-spel" på den listan

Jooo då. Nu tycker jag inte du ska vara sån, det är ju AAA spel alla spelare vill ha, kosta vad det vill så länge det ser snyggt ut

Medlem
Skrivet av Jozo:

Inte många "AAA-spel" på den listan

CS, SR4, Darksiders och Torchlight 2. Alla spelen släppta för år och dagar sedan och fortfarande säljer som smör i solsken.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Kanske beror på att de flesta AAA-titlar kastar 59 euro, ingen vettig kotte köper det från steam. Dessutom är iaf DayZ Steam exklusive.

Så egentligen säger inte denna lista speciellt mycket.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Inte många "AAA-spel" på den listan

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Jozo:

Inte många "AAA-spel" på den listan

CS, SR4, Darksiders och Torchlight 2. Alla spelen släppta för år och dagar sedan och fortfarande säljer som smör i solsken.

värt att nämna kan ju vara att 3 av dom var på rea då. Inte säker på cs!


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Jozo:

Inte många "AAA-spel" på den listan

CS, SR4, Darksiders och Torchlight 2. Alla spelen släppta för år och dagar sedan och fortfarande säljer som smör i solsken.

Nu är väl ändock inte CS:GO och TL2 AAA. Men nu var det väl iofs så att alla spel (utom top 3) hade rea mellan dom datumen? Kan ha fel, men topp 3 spelen kollade jag lite åt då jag köpte darksiders paketet

Inaktiv

Jag hoppas på att dagens uppdatering av Rust gör det möjligt för Mac-spelare att spela mer än någon minut innan krasch.

Medlem

Och folk tror att publishers fortfarande behövs.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Jozo:

Inte många "AAA-spel" på den listan

CS, SR4, Darksiders och Torchlight 2. Alla spelen släppta för år och dagar sedan och fortfarande säljer som smör i solsken.

Nu är väl ändock inte CS:GO och TL2 AAA. Men nu var det väl iofs så att alla spel (utom top 3) hade rea mellan dom datumen? Kan ha fel, men topp 3 spelen kollade jag lite åt då jag köpte darksiders paketet

CS:GO är ett högbudgetspel utvecklat av Valve.
TL2 är ett högbudgetspel utvecklat av Runic Games (under PW)


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Jozo:

Inte många "AAA-spel" på den listan

Definera AAA.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Jozo:

Inte många "AAA-spel" på den listan

CS, SR4, Darksiders och Torchlight 2. Alla spelen släppta för år och dagar sedan och fortfarande säljer som smör i solsken.

Nu är väl ändock inte CS:GO och TL2 AAA. Men nu var det väl iofs så att alla spel (utom top 3) hade rea mellan dom datumen? Kan ha fel, men topp 3 spelen kollade jag lite åt då jag köpte darksiders paketet

CS:GO är ett högbudgetspel utvecklat av Valve.
TL2 är ett högbudgetspel utvecklat av Runic Games (under PW)

Efter lite googling på först få fram exakt hur hög budget dom 2 spelen hade (tröttnade ganska fort i mitt sökande), men tog då tillfälle i akt att kolla hur mycket för AAA. Jag tycker vi alla (ja inklusive mig)slutar snacka om AAA. Luddigare begrepp får man leta efter.

Medlem

det enda viktiga är väl att spelen är bra eller snarare värda pengarna? om det är AAA lr inte är ju helt oväsentligt.


signatur

//monster

Medlem

Kan folk seriöst sluta slänga ut sig fraser som AAA?

Ingen vet ens vad ordet betyder. Det har bara blivit en flytande signifikant som folk använder subjektivt.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Jozo:

Inte många "AAA-spel" på den listan

CS, SR4, Darksiders och Torchlight 2. Alla spelen släppta för år och dagar sedan och fortfarande säljer som smör i solsken.

Nu är väl ändock inte CS:GO och TL2 AAA. Men nu var det väl iofs så att alla spel (utom top 3) hade rea mellan dom datumen? Kan ha fel, men topp 3 spelen kollade jag lite åt då jag köpte darksiders paketet

CS:GO är ett högbudgetspel utvecklat av Valve.
TL2 är ett högbudgetspel utvecklat av Runic Games (under PW)

Efter lite googling på först få fram exakt hur hög budget dom 2 spelen hade (tröttnade ganska fort i mitt sökande), men tog då tillfälle i akt att kolla hur mycket för AAA. Jag tycker vi alla (ja inklusive mig)slutar snacka om AAA. Luddigare begrepp får man leta efter.

Men tycker inte du att vi behöver begrepp som AAA (även om det inte är bulletproof) för att kunna skilja på titlar?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Inte många "AAA-spel" på den listan

Varför detta hat mot AAA-titlar ? AAA-spel kan ju ge en grym upplevelse som vi sett gång på gång om och om igen. För tillfället kan jag inte slita mig från Skyrim vilket jag inte hade fått spela om inte AAA fanns.
Självklart finns det många dåliga AAA-titlar med som man helst hade sett att de aldrig släppts men handen på hjärtat så är inte alla indie-släpp så jävla heta dom heller.

Antar att det är hip att gnälla bara...

Medlem

Köpte både Rust och DayZ igår. Rust var då inte alls imponerande, en tydlig alpha och faktiskt rätt fult. DayZ var som modden, också väldigt alpha.

Min slutsats är simpel: Väldigt många har blivit lurade av hypen runt dessa spel. Hade det funnits en "unbuy-knapp" på steam så hade jag lämnat tillbaka dessa spel illa kvickt.

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Jozo:

Inte många "AAA-spel" på den listan

Definera AAA.

Googla definitionen.

(http://en.wikipedia.org/wiki/AAA under sektionen "Games").

Medlem

Säljande spel?

Ni menar väl early access, Ofullständiga spel, d.v.s Alpha, beta mm

Medlem

Känns lite som att säga att Volvo säljer mer bilar än Koenigsegg .
Alla dom spelen ligger under 300:-

Medlem
Skrivet av neohasse:

Köpte både Rust och DayZ igår. Rust var då inte alls imponerande, en tydlig alpha och faktiskt rätt fult. DayZ var som modden, också väldigt alpha.

Min slutsats är simpel: Väldigt många har blivit lurade av hypen runt dessa spel. Hade det funnits en "unbuy-knapp" på steam så hade jag lämnat tillbaka dessa spel illa kvickt.

Såå du köpta två alpha-versioner och är nu besviken över att spelen faktiskt presterar som alha-versioner och inte fullständiga spelupplevelser?

Och du läste heller inte texten från DayZ-utvecklaren, som faktiskt rekommenderar dig att inte köpa spelet om du inte är med på vad det innebär? Du borde debiteras dubbla beloppet som straff för att inte ha koll på läget och sen komma här och beklaga dig.

"DayZ Early Access is your chance to experience DayZ as it evolves throughout its development process. Be aware that our Early Access offer is a representation of our core pillars, and the framework we have created around them. It is a work in progress and therefore contains a variety of bugs. We strongly advise you not to buy and play the game at this stage unless you clearly understand what Early Access means and are interested in participating in the ongoing development cycle."

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av neohasse:

Köpte både Rust och DayZ igår. Rust var då inte alls imponerande, en tydlig alpha och faktiskt rätt fult. DayZ var som modden, också väldigt alpha.

Min slutsats är simpel: Väldigt många har blivit lurade av hypen runt dessa spel. Hade det funnits en "unbuy-knapp" på steam så hade jag lämnat tillbaka dessa spel illa kvickt.

Såå du köpta två alpha-versioner och är nu besviken över att spelen faktiskt presterar som alha-versioner och inte fullständiga spelupplevelser?

Och du läste heller inte texten från DayZ-utvecklaren, som faktiskt rekommenderar dig att inte köpa spelet om du inte är med på vad det innebär? Du borde debiteras dubbla beloppet som straff för att inte ha koll på läget och sen komma här och beklaga dig.

"DayZ Early Access is your chance to experience DayZ as it evolves throughout its development process. Be aware that our Early Access offer is a representation of our core pillars, and the framework we have created around them. It is a work in progress and therefore contains a variety of bugs. We strongly advise you not to buy and play the game at this stage unless you clearly understand what Early Access means and are interested in participating in the ongoing development cycle."

Ja, jag läste? Vad i min text är det du inte förstår? Jag skrev tydligt att bägge kändes väldigt alpha. Jag bara påpekade att om det hade funnits en undo-knapp så hade jag klickat på den dirr.

Medlem
Skrivet av IceKing:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Jozo:

Inte många "AAA-spel" på den listan

CS, SR4, Darksiders och Torchlight 2. Alla spelen släppta för år och dagar sedan och fortfarande säljer som smör i solsken.

Nu är väl ändock inte CS:GO och TL2 AAA. Men nu var det väl iofs så att alla spel (utom top 3) hade rea mellan dom datumen? Kan ha fel, men topp 3 spelen kollade jag lite åt då jag köpte darksiders paketet

CS:GO är ett högbudgetspel utvecklat av Valve.
TL2 är ett högbudgetspel utvecklat av Runic Games (under PW)

Efter lite googling på först få fram exakt hur hög budget dom 2 spelen hade (tröttnade ganska fort i mitt sökande), men tog då tillfälle i akt att kolla hur mycket för AAA. Jag tycker vi alla (ja inklusive mig)slutar snacka om AAA. Luddigare begrepp får man leta efter.

Men tycker inte du att vi behöver begrepp som AAA (även om det inte är bulletproof) för att kunna skilja på titlar?

Begreppet är ju så pass luddigt att i teorin så kan i princip alla spel som finns vara AAA. Sätt då en riktig standard för vad AAA är om den märkningen är så pass viktig

Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av neohasse:

Köpte både Rust och DayZ igår. Rust var då inte alls imponerande, en tydlig alpha och faktiskt rätt fult. DayZ var som modden, också väldigt alpha.

Min slutsats är simpel: Väldigt många har blivit lurade av hypen runt dessa spel. Hade det funnits en "unbuy-knapp" på steam så hade jag lämnat tillbaka dessa spel illa kvickt.

Såå du köpta två alpha-versioner och är nu besviken över att spelen faktiskt presterar som alha-versioner och inte fullständiga spelupplevelser?

Och du läste heller inte texten från DayZ-utvecklaren, som faktiskt rekommenderar dig att inte köpa spelet om du inte är med på vad det innebär? Du borde debiteras dubbla beloppet som straff för att inte ha koll på läget och sen komma här och beklaga dig.

"DayZ Early Access is your chance to experience DayZ as it evolves throughout its development process. Be aware that our Early Access offer is a representation of our core pillars, and the framework we have created around them. It is a work in progress and therefore contains a variety of bugs. We strongly advise you not to buy and play the game at this stage unless you clearly understand what Early Access means and are interested in participating in the ongoing development cycle."

Ja, jag läste? Vad i min text är det du inte förstår? Jag skrev tydligt att bägge kändes väldigt alpha. Jag bara påpekade att om det hade funnits en undo-knapp så hade jag klickat på den dirr.

Du köpte alpha-versioner och fick något som kändes som alpha och du vill lämna tillbaka. Anledningen till att du vill lämna tillbaka bör ju rimligen vara att du fick något du inte förväntade - så vad var det du förväntade dig?

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av neohasse:

Köpte både Rust och DayZ igår. Rust var då inte alls imponerande, en tydlig alpha och faktiskt rätt fult. DayZ var som modden, också väldigt alpha.

Min slutsats är simpel: Väldigt många har blivit lurade av hypen runt dessa spel. Hade det funnits en "unbuy-knapp" på steam så hade jag lämnat tillbaka dessa spel illa kvickt.

Såå du köpta två alpha-versioner och är nu besviken över att spelen faktiskt presterar som alha-versioner och inte fullständiga spelupplevelser?

Och du läste heller inte texten från DayZ-utvecklaren, som faktiskt rekommenderar dig att inte köpa spelet om du inte är med på vad det innebär? Du borde debiteras dubbla beloppet som straff för att inte ha koll på läget och sen komma här och beklaga dig.

"DayZ Early Access is your chance to experience DayZ as it evolves throughout its development process. Be aware that our Early Access offer is a representation of our core pillars, and the framework we have created around them. It is a work in progress and therefore contains a variety of bugs. We strongly advise you not to buy and play the game at this stage unless you clearly understand what Early Access means and are interested in participating in the ongoing development cycle."

Ja, jag läste? Vad i min text är det du inte förstår? Jag skrev tydligt att bägge kändes väldigt alpha. Jag bara påpekade att om det hade funnits en undo-knapp så hade jag klickat på den dirr.

Du köpte alpha-versioner och fick något som kändes som alpha och du vill lämna tillbaka. Anledningen till att du vill lämna tillbaka bör ju rimligen vara att du fick något du inte förväntade - så vad var det du förväntade dig?

Ja, vad kan det vara, vad tror du själv? Använd dina grå. Kanske något som har med det aktuella ämnet att göra? En orsak till att de toppar säljlistan i Steam. Det enda jag kan komma fram till är att de är överhypade.

Fast jag gillade vart utvecklingen är på väg med DayZ, men blev något förvånad över att zombies fortfarande springer genom golv och väggar. Samt att när man äntligen tar sig till flygplatsen så trillar man genom trappen och dör. Där insåg varför jag slutade spela modden i somras.

Rust var bara en bedrövlig upplevelse.

För övrigt skrev jag mitt inlägg utifall det var någon som läser och tvekar på att köpa något av dessa spel, men borde ha vetat bättre att det bara är fanboys som hugger direkt.

Medlem
Skrivet av neohasse:

Ja, vad kan det vara, vad tror du själv? Använd dina grå. Kanske något som har med det aktuella ämnet att göra? En orsak till att de toppar säljlistan i Steam. Det enda jag kan komma fram till är att de är överhypade.

Fast jag gillade vart utvecklingen är på väg med DayZ, men blev något förvånad över att zombies fortfarande springer genom golv och väggar. Samt att när man äntligen tar sig till flygplatsen så trillar man genom trappen och dör. Där insåg varför jag slutade spela modden i somras.

Rust var bara en bedrövlig upplevelse.

För övrigt skrev jag mitt inlägg utifall det var någon som läser och tvekar på att köpa något av dessa spel, men borde ha vetat bättre att det bara är fanboys som hugger direkt.

Jag har faktiskt inte sett någon hype överhuvudtaget utöver att det talas om hur väl spelen säljer. Menar alltså att jag inte sett någon prisa något av spelen för hur bra de är. Enligt mig är det allmänt vedertaget att båda spelen är buggiga och kämpiga att hantera till och från, men det verkar ju som om folk kan leva med det trots allt. Jag får helt enkelt uppfattningen av att du inte har haft koll på läget och förväntat dig något annat än alpha-kvalitet eftersom du inte vill behålla produkterna.

Hahaha, kallar du mig fanboy? Jag har nog inte spelat modden på 1,5 år. Nu finner jag större nöje i att kolla på gameplayvideor från Jack och Frankie eftersom jag tycker att en så stor del av spelupplevelsen är besvärande.

Medlem

Jag trodde att jag hade större koll eftersom jag spenderat rätt mycket tid till att kolla klipp och läsa en massa om både standalone DayZ och Rust eftersom jag var väldigt tveksam från början. Om du väljer att ignorera att det är en fet hype över dessa titlar så är det upp till dig, men man behöver bara gå till FZ's startsida för att se tre inlägg som har med DayZ att göra.

Förresten, jag tror att om man fick testa dessa spel en gång innan man står inför valet att köpa något av dessa spel så tror jag att försäljningssiffrorna hade sett helt annorlunda ut.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av neohasse:

*whine whine whine*

Är man dum nog att köpa en alpha och förvänta sig något annat än ett spel i alphastadiet bara för att det har sålt mycket förtjänar man inte bättre än en besvikelse.

Själv skulle det aldrig falla mig in att köpa vare sig Dayz, Rust eller något annat spel i alphastadiet av den enkla anledningen att de ligger i just alphastadiet och således är fulla med buggar och ofullständiga (eller ickebefintliga) funktioner och annat.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av neohasse:

*whine whine whine*

*poop poop poop*

Ja, orkar man inte läsa det jag faktiskt skriver så bryr jag mig inte heller vad du tycker.

12
Skriv svar