E-sportspelen med mest prispengar

Medlem
E-sportspelen med mest prispengar

Det var tider då Thresh vann Carmacks 328...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Battlefield kunde varit på den listan men det ville man inte.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Inte mycket som stämmer på den listan, bla att Alliance bara hovat in 1.5 miljoner dollar är lögn dom har hovat in mycket mer än så.

dom har inte heller tagit med alla dota2 turningar heller, listan stämmer inte för dem öre, tvivlar dom har tagit med alla då det finns så många som gått i dota2 som dom har missat

gäller säkert detsamma för andra spel utöver lol, då lol är lätt att hålla reda på då dom har väldigt få turneringar, denna snubbe som gjort denna statistik menar på fullaste allvar bara 80 turningar har gått av i år i dota2? är han full eller bias?

Medlem

Läser du källan:

* Tournaments have $2,000 or more cash prize pool
* * Numbers rounded down to nearest $100,000 *


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Så, i snitt har DOTA2-turneringarna högre prissuommor än LOL-turneringarna alltså.

Medlem

And one quake to rule them all.

Medlem
Skrivet av Picardo:

Så, i snitt har DOTA2-turneringarna högre prissuommor än LOL-turneringarna alltså.

Mmm, men samtidigt så får ALLA pros som spelar i LOLs LCS fast lön av skaparna av spelet. Som jag antar inte räknas med här.

Medlem

Starcraft ligger inte direkt dåligt till med tanke på att det är en person som får pengarna istället för fem.

Medlem

Jag är rätt säker på att i Starcraft så är det ett lag som möter ett annat lag i stora turneringar där de turas om. T.ex. "Den här snubben är bra mot protoss som terran men sämre mot zerg, vi väljer våran bästa zerg snubbe för att ta honom" och så kör det bäst av 5.

Typ så

Medlem

Ser ut precis som man kunde gissat med ett undantag, jag trodde att sc2 hade halkat efter mer. Härligt att jag hade fel.

Medlem

Dota 2 är nog om i år utan problem, LoL avskummet är inget att ha längre!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Jonio:

Jag är rätt säker på att i Starcraft så är det ett lag som möter ett annat lag i stora turneringar där de turas om. T.ex. "Den här snubben är bra mot protoss som terran men sämre mot zerg, vi väljer våran bästa zerg snubbe för att ta honom" och så kör det bäst av 5.

Typ så

Finns såna tävlingar med, men majoriteten så är det bara en spelare som tävlar istället för lag. WCS som är den stora är ju helt utan någon sorts lagtävling.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

Saknas Quake, eller åtminstone CS.

Medlem
Skrivet av LordVaakos:
Skrivet av Picardo:

Så, i snitt har DOTA2-turneringarna högre prissuommor än LOL-turneringarna alltså.

Mmm, men samtidigt så får ALLA pros som spelar i LOLs LCS fast lön av skaparna av spelet. Som jag antar inte räknas med här.

+ Resor och Hotellvistelser betalda, blir nog rätt mycket pengar när man slår ut det.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av LordVaakos:
Skrivet av Picardo:

Så, i snitt har DOTA2-turneringarna högre prissuommor än LOL-turneringarna alltså.

Mmm, men samtidigt så får ALLA pros som spelar i LOLs LCS fast lön av skaparna av spelet. Som jag antar inte räknas med här.

+ Resor och Hotellvistelser betalda, blir nog rätt mycket pengar när man slår ut det.

Konstigt att ni inte kan hålla reda på "PRISPENGAR" och "LÖNER/FÖRMÅNER"


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem
Skrivet av HomieX:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av LordVaakos:
Skrivet av Picardo:

Så, i snitt har DOTA2-turneringarna högre prissuommor än LOL-turneringarna alltså.

Mmm, men samtidigt så får ALLA pros som spelar i LOLs LCS fast lön av skaparna av spelet. Som jag antar inte räknas med här.

+ Resor och Hotellvistelser betalda, blir nog rätt mycket pengar när man slår ut det.

Konstigt att ni inte kan hålla reda på "PRISPENGAR" och "LÖNER/FÖRMÅNER"

Det är ju precis det vi gör...


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Kane:

Battlefield kunde varit på den listan men det ville man inte.

Battlefield är ett publiclir, ingen esport. lycka till att hitta 31 polare att lira med och möta andra 32lag

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Kane:

Battlefield kunde varit på den listan men det ville man inte.

Battlefield är ett publiclir, ingen esport. lycka till att hitta 31 polare att lira med och möta andra 32lag

Det går lätt att göra 5v5! Måste inte lira 32v32!

Medlem
Skrivet av Lesnitsky:
Skrivet av Kane:

Battlefield kunde varit på den listan men det ville man inte.

Battlefield är ett publiclir, ingen esport. lycka till att hitta 31 polare att lira med och möta andra 32lag

Ända ner till BF42 har man spelat allt från 1on1 upp till 10v10. I BF2 lirade man till och med 12v12 i vissa ligor. Min egen klan hade en 8v8 och en 12v12 SAMTIDIGT. Det var fan folk att styra upp...

En vettig servermanager och ett spel gjort för det kan styra upp det mesta i vad man får och inte och hur många man ska vara. En del originalkartor moddades dessutom till att bli bättre och smått legendariska och funkade bra mycket bättre i matchspel.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

1
Skriv svar