Ny trailer för Divinity: Original Sin

Robot
nj
Medlem
Ny trailer för Divinity: Original Sin

Tilläggas kan att de som var med på kickstartern för #Divinity: Original Sin kan få steam key för early access versionen genom att registrera ett konto på Larian Vault och sedan länka det med mailadressen som använts till kickstarter (D: OS Kickstarter i menyn när man är inloggad).

Medlem

Hade gärna sett en uppföljare till Dragon Commander, ruskigt kul spel!

Medlem

det här är också kul kan jag garantera som kickstarter pledgare och alfatestare.

Medlem

Är kickstartare men kommer vänta. Vill spela spelet när det är färdigt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Turbaserade strider? Fett bort! Annars såg spelet väldigt intressant ut.

ELF
Medlem

Blir köp dirr när det släpps på gog.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hade gärna köpt det. Men Steam är anus och tycker att 39 euro är samma sak som 39 dollar.

Hurra för Steam.


signatur

// Bacon <3

k3m
Medlem

ooo! turbaserade strider är bäst

Medlem

Tror jag hoppar early access men vill väldigt gärna spela det sedan.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Hade gärna köpt det. Men Steam är anus och tycker att 39 euro är samma sak som 39 dollar.

Hurra för Steam.

39 dollar utan skatt är ganska nära 39 euro med skatt.
Så skillnaden är inte speciellt stor.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

ELF
Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Hade gärna köpt det. Men Steam är anus och tycker att 39 euro är samma sak som 39 dollar.

Hurra för Steam.

Som sagt. Köp på gog. Det ska släppas där.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Turbaserade strider? Fett bort! Annars såg spelet väldigt intressant ut.

Tänkte samma. Allt såg jättebra ut, tills man läste "och uppskattar turordningsbaserade strider."... inte ett stort fan av det. Men kan nog tänka mig att ge spelet en chans i alla fall.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av edgren:

Turbaserade strider? Fett bort! Annars såg spelet väldigt intressant ut.

Tänkte samma. Allt såg jättebra ut, tills man läste "och uppskattar turordningsbaserade strider."... inte ett stort fan av det. Men kan nog tänka mig att ge spelet en chans i alla fall.

Vadfalls? Turordningsbaserade rollspel är ju bland det skojigaste som finns! Nåja, tur att folk är olika.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av PcKaffe:

Hade gärna köpt det. Men Steam är anus och tycker att 39 euro är samma sak som 39 dollar.

Hurra för Steam.

Som sagt. Köp på gog. Det ska släppas där.

Var inte medveten om det, tack för tipset

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av PcKaffe:

Hade gärna köpt det. Men Steam är anus och tycker att 39 euro är samma sak som 39 dollar.

Hurra för Steam.

39 dollar utan skatt är ganska nära 39 euro med skatt.
Så skillnaden är inte speciellt stor.

Jag kollade upp det där. Enligt skatteverkets hemsida så.
A ) Skattemässigt behandlas försäljning av sådana digitala varor som försäljning av tjänster. Detta har betydelse när du ska redovisa moms.

B )Om du inte är näringsidkare utan till exempel privatperson anses tjänsten omsatt utomlands. Det innebär att du får betala momsen i säljarens hemland och att det inte blir någon svensk moms.

Kort sagt, det ska inte vara någon skatt på att köpa spel från steam utöver det som redan är i priset på steam.
Jag kan ha tolkat det fel, det var mer info och en jävla massa "om si och så inträffar så gör si och såhär istället".

Om jag har fel och vi ska betala skatt, så om vi tar 40 dollar och omvandlar det till euro så får vi, 29(avrundat uppåt) och det + 25% moms är 36.25 euro.. Och då ska väl ändå skatten till USA räknas bort där. Men oavsett om USAs skatt ska betalas eller inte så blir det billigare. Inte mycket, men tillräckligt för att jag ska säga Fakk off skitsystem.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av ELF:
Skrivet av PcKaffe:

Hade gärna köpt det. Men Steam är anus och tycker att 39 euro är samma sak som 39 dollar.

Hurra för Steam.

Som sagt. Köp på gog. Det ska släppas där.

Var inte medveten om det, tack för tipset

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av PcKaffe:

Hade gärna köpt det. Men Steam är anus och tycker att 39 euro är samma sak som 39 dollar.

Hurra för Steam.

39 dollar utan skatt är ganska nära 39 euro med skatt.
Så skillnaden är inte speciellt stor.

Jag kollade upp det där. Enligt skatteverkets hemsida så.
A ) Skattemässigt behandlas försäljning av sådana digitala varor som försäljning av tjänster. Detta har betydelse när du ska redovisa moms.

B )Om du inte är näringsidkare utan till exempel privatperson anses tjänsten omsatt utomlands. Det innebär att du får betala momsen i säljarens hemland och att det inte blir någon svensk moms.

Kort sagt, det ska inte vara någon skatt på att köpa spel från steam utöver det som redan är i priset på steam.
Jag kan ha tolkat det fel, det var mer info och en jävla massa "om si och så inträffar så gör si och såhär istället".

Om jag har fel och vi ska betala skatt, så om vi tar 40 dollar och omvandlar det till euro så får vi, 29(avrundat uppåt) och det + 25% moms är 36.25 euro.. Och då ska väl ändå skatten till USA räknas bort där. Men oavsett om USAs skatt ska betalas eller inte så blir det billigare. Inte mycket, men tillräckligt för att jag ska säga Fakk off skitsystem.

USA räknar priset utan vat. EU räknar priset med vat.
Därför står priserna olika i USA och EU.
Tidigare på gta 4s tid var EU priserna på steam utan moms och var därför otroligt mycket högre än us priser.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Turnbased är det bästa som finns, jag älskar det.
Skönt att de valde den lösningen, fenomenalt.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av edgren:

Turbaserade strider? Fett bort! Annars såg spelet väldigt intressant ut.

Tänkte samma. Allt såg jättebra ut, tills man läste "och uppskattar turordningsbaserade strider."... inte ett stort fan av det. Men kan nog tänka mig att ge spelet en chans i alla fall.

Är också ganska skeptisk till det. .
har då egentligen väldigt liten erfarenhet av turnbased så det kanske fungerar trots allt.
Jaja, den som lever får se.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

1
Skriv svar