Spel på release dagen: Spelbutiken?

Medlem
Spel på release dagen: Spelbutiken?

Hejsan, såg idag att release datumet för Dark Souls PC är senare en Konsol versionen, därför tänkte jag beställa en PS3 version också.

Billigaste stället jag hittade var spelbutiken, men tänkte höra med er som köpt där ifall man brukar få spelen på release dagen?

Hittat en del äldre trådar (Flera år) på diverse forum, där dem gnällt på spelbutiken, men det kan ju vara annorlunda nu.

Så ja, som sagt, brukar ni få spelen på release dagen om ni förbeställer via Spelbutiken.se?


signatur

Rwa?

Medlem

Nja, kan hända att du får det till release men skulle inte tippa på det enligt mina egna erfarenheter

Medlem

Jag vill påstå att du kan lita på dem lika mycket som på andra butiker.
Spelbutiken har sitt lager i Danmark, vilket gör att de måste skicka våra beställningar ungefär ett dygn tidigare än företag som utgår från Sverige.
Jag har dock varit med om att en polare fått sitt spel från Spelbutiken i tid, men att jag själv fått vänta när jag beställt från Webhallen.
Sist jag bokade från Cdon fick jag inte mitt spel i tid, men det berodde på att ett flygplan inte kunde lyfta på grund av att det snöade för mycket.

Medlem

Har beställt mycket under åren ifrån Spelbutiken och har alltid fått förbokning dagen innan release, aldrig sent.

Medlem

Jag har alltid fått mina köp dagen innan release, minst. Mitt Crysis 3 kom typ en vecka innan. .


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Hmm låter bra, får ta och testa dem då, var ju så billigt också.


signatur

Rwa?

Medlem

Vill minnas att de skickade måndagar, onsdagar och fredagar, så det är ju en fråga om att släppet är på rätt veckodag. Mina beställningar har i 9 av 10 fall varit i tid eller kommit innan releasedatumet.

Medlem

De gånger jag beställt spel innan release har dom hamnat i brevlådan dagen innan release, se till att boka dom i tid så att dom hinner skicka ut det bara! Spelbutiken har även grym kundtjänst som hjälper till om det är något som krånglar, happy gaming!


signatur

M'kay?

1
Skriv svar