huvudroller i spel

Medlem
huvudroller i spel

Varför finns det så få spel med kvinnliga rollfigurer i spel som har huvudrolls inehavet..

jag vet typ 3 spel som man kan va det i eller som man spelar som kvinnlig karatär är

ME 1-2-3
Dragon age serien
Och tomb raider

finns det några andra bra spel som har en kvinna som huvudrolls person

Medlem

Fallout.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Fallout.

just ja det va så länge sen jag hade glömt det

Medlem

Beror väl kanske lite på hur man anser att man själv (spelaren) är huvudrollen men annars har vi ju t.ex.
Portal spelen. Men man kanske skulle anse att Glados är den verkliga huvudrollen i det hela? :3 som för övrigt är kvinna också så det gick jämnt ut där.
Sen kanske några skiljer på om man kan välja att vara kvinna eller man i ett spel.
Men jag tycker att så länge som valet finns så är det giltigt, dock är ju inte storyn då skriven runt en kvinna, utan snarare könsneutral.

Andra spel jag kan komma på på rak arm som jag spelat:
The Elder Scrolls
Mirrors Edge
Remember Me
Metroid
Contrast
Final Fantasy 11/14 (finns fler men jag har bara spelat dessa två)
AssCreed Liberation HD
Beyond: Two Souls
How to survive
The Walking Dead Season Two
Sanctum 1/2
Bloodrayne
Borderlands 1/2

Listan är väldigt lång men det är lätt att bortse från spel där storyn inte är skriven för en kvinnlig huvudroll.
Hemsidan här har 28 sidor med spel där kvinnor är protagonisten:
http://www.giantbomb.com/female-protagonists/3015-2287/games/

Så om man inkluderar att man kan vara kvinna i spel som Fallout/Skyrim och liknande spel så blir listan ändå ganska lång.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Beror väl kanske lite på hur man anser att man själv (spelaren) är huvudrollen men annars har vi ju t.ex.
Portal spelen. Men man kanske skulle anse att Glados är den verkliga huvudrollen i det hela? :3 som för övrigt är kvinna också så det gick jämnt ut där.
Sen kanske några skiljer på om man kan välja att vara kvinna eller man i ett spel.
Men jag tycker att så länge som valet finns så är det giltigt, dock är ju inte storyn då skriven runt en kvinna, utan snarare könsneutral.

Andra spel jag kan komma på på rak arm som jag spelat:
The Elder Scrolls
Mirrors Edge
Remember Me
Metroid
Contrast
Final Fantasy 11/14 (finns fler men jag har bara spelat dessa två)
AssCreed Liberation HD
Beyond: Two Souls
How to survive
The Walking Dead Season Two
Sanctum 1/2
Bloodrayne
Borderlands 1/2

Listan är väldigt lång men det är lätt att bortse från spel där storyn inte är skriven för en kvinnlig huvudroll.
Hemsidan här har 28 sidor med spel där kvinnor är protagonisten:
http://www.giantbomb.com/female-protagonists/3015-2287/games/

Så om man inkluderar att man kan vara kvinna i spel som Fallout/Skyrim och liknande spel så blir listan ändå ganska lång.

tack så mycket för listan för jag e så trött på alla biffade tråkiga manliga karatärer

Medlem

Vill slå ett slag för klassiska Phantasy Star från 1987 till Sega Master System med hjältinnan Alis Landale.

Första spelet jag spelade med en kvinnlig protagonist och även ett av dom allra främsta.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Vill slå ett slag för klassiska Phantasy Star från 1987 till Sega Master System med hjältinnan Alis Landale.

Första spelet jag spelade med en kvinnlig protagonist och även ett av dom allra främsta.

ohhh vilka bilder va nostalgisk man blir

1
Skriv svar