Microsoft och EA betalar för åsikter på Youtube

Robot
Medlem
Microsoft och EA betalar för åsikter på Youtube

signatur

¯\_(ツ)_/¯

MrX
Medlem
Medlem

Egentligen är det väll förståeligt att de inte vill betala pengar till dom som tycker att Xbox One är dåligt?

Sen är ju frågan på vem man lägger ansvaret, på företaget Microsoft eller på människor som skiter i att säga sin riktiga åsikt och enbart gör det för pengar?

Men ja det är väll så samhället fungerar för tillfället, jag gör det som gynnar mig, och allt annat är någon annans fel!

Medlem

Det är äcklande när företag sjunker så här lågt.

Medlem

Får lite tvshop vibbar?

Medlem

Sånt här som gör att alla reviews och previews störtdyker i trovärdighet, men det är väl det som dom vill. Att folk skall köpa spelen istället för att läsa en review och se att spelet är kasst och inte köpa det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Funka:

Egentligen är det väll förståeligt att de inte vill betala pengar till dom som tycker att Xbox One är dåligt?

Sen är ju frågan på vem man lägger ansvaret, på företaget Microsoft eller på människor som skiter i att säga sin riktiga åsikt och enbart gör det för pengar?

Men ja det är väll så samhället fungerar för tillfället, jag gör det som gynnar mig, och allt annat är någon annans fel!

Ingen hade väl reagerat om det framgick att det var ett sponsrat klipp. Men i och med att dom vill ge intrycket av att det är neutralt, fan made och inte sponsrat så är det väl inte konstigt att folk tycker det är ett fulspel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Microsoft måste ju ha slagit något slags världsrekord i att trampa i klaveret i media det senaste året med sin Xbox One-introduktion och lansering?

Medlem

Är det egentligen någon som är förvånad?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

MEG
Medlem

Frågan är om det går att stoppa sådan här skit.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Funka:

Egentligen är det väll förståeligt att de inte vill betala pengar till dom som tycker att Xbox One är dåligt?

Sen är ju frågan på vem man lägger ansvaret, på företaget Microsoft eller på människor som skiter i att säga sin riktiga åsikt och enbart gör det för pengar?

Men ja det är väll så samhället fungerar för tillfället, jag gör det som gynnar mig, och allt annat är någon annans fel!

Ingen hade väl reagerat om det framgick att det var ett sponsrat klipp. Men i och med att dom vill ge intrycket av att det är neutralt, fan made och inte sponsrat så är det väl inte konstigt att folk tycker det är ett fulspel.

Jo visserligen är det så, och i Sverige är det möjligtvis olagligt då man måste tydligt skriva vad som är reklam. Hur det är i USA vet jag inte.

Men grundproblemet är ju ändå att personen i filmen bör tala sanning även om den då inte får betalt.

Medlem
Skrivet av Funka:

Sen är ju frågan på vem man lägger ansvaret, på företaget Microsoft eller på människor som skiter i att säga sin riktiga åsikt och enbart gör det för pengar?

Den som mutar, eller den som tar emot mutan? Tycker den som mutar bör tilldelas den största skulden, tätt följt av den som tar emot pengarna.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Är det egentligen någon som är förvånad?

Inte det minsta. Man misstänker alltid att överdrivet positiva anonyma reaktioner till spel mm. är från någon som är inblandade i produktionen på ett eller annat sätt.

Medlem
Skrivet av Margy:

Microsoft måste ju ha slagit något slags världsrekord i att trampa i klaveret i media det senaste året med sin Xbox One-introduktion och lansering?

För att inte nämna Windows 8. Det går inte bra för Microsoft just nu.

Medlem
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det är äcklande när företag sjunker så här lågt.

välkommen till capitalism

Medlem

asså såhär är det med allt med capitalism tyvärr.... Om du jobbar för ett företag så "Horar" man för företaget så det ska gå så bra som möjligt för företaget. Det är såhär med allting i capitalism. Man är inte förvånad direkt. Om man inte gör det här microsoft horeriet så är man fortfarande en hora för den reklamen som sätts på ens video. Det går inte att komma undan. Don't hate the player, hate the game.

Inaktiv

Så MS är den enda som mutar folk ?
Vad gör Sony då,
http://www.youtube.com/watch?v=amCJR7DQn3s

boogie2988 blir bjuden till ett playstaion event i New York, får bo gratis, resan är gratis, han får ett ps4 plus en hög med spel, är inte det en muta så säg ?
Han påstår i andra klipp att han fortfarande är opartisk, men vem biter den hand som föder en ?

Jag säger att boogie2988 är så jäkla mycket köpt.

Medlem

"Hela denna sida är en annons" brukar det ju stå lite varstans på nätet, på svenska sidor, så det verkar ju finnas nån sorts fair play-lag här. Detta borde vara allmän praxis i all media. Om det är reklam så ska det klargöras!

Medlem
Skrivet av StraxDax:

boogie2988 blir bjuden till ett playstaion event i New York, får bo gratis, resan är gratis, han får ett ps4 plus en hög med spel, är inte det en muta så säg ?

Krävdes det någon motprestation - var han tvungen att säga positiva saker för att få detta? Var han tvungen att hålla tyst om att han fått dessa saker för att få dem?

De flesta som recenserar spel (och hårdvara) får ju faktiskt sakerna de recenserar - det brukar dock inte komma med något krav om en bra recension eller att man ska hålla tyst om att det är en gåva.

Avstängd
Skrivet av StraxDax:

Så MS är den enda som mutar folk ?
Vad gör Sony då,
http://www.youtube.com/watch?v=amCJR7DQn3s

boogie2988 blir bjuden till ett playstaion event i New York, får bo gratis, resan är gratis, han får ett ps4 plus en hög med spel, är inte det en muta så säg ?
Han påstår i andra klipp att han fortfarande är opartisk, men vem biter den hand som föder en ?

Jag säger att boogie2988 är så jäkla mycket köpt.

Hur vet vi att boogie2988 fått dessa saker? Jo för att han själv sagt det och att det kommit fram klart och tydligt i hans videor.
Det som artikeln handlar om är ju bland annat att de som deltar i detta inte får nämna att dom får betalt för att säga positiva eller neutrala saker om x1. Och enligt avtalet så får de heller inte nämna att det är just reklam det handlar om.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Vad är nytt? Vad gör MS som inget annat företag gör? Folk är sjukt naiva.

Skribent
Skrivet av Margy:

Microsoft måste ju ha slagit något slags världsrekord i att trampa i klaveret i media det senaste året med sin Xbox One-introduktion och lansering?

De har inte skött det snyggt, men tror inte detta är något som enbart Microsoft sysslar med.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Detta är nog inte helt ovanligt.

Medlem

Ja men de e trevligt ju att dom betalar vanliga användare också och inte bara Zlatan. Får man tillräckligt många veiws så får man ett Xbox med sitt nick på.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Margy:

Microsoft måste ju ha slagit något slags världsrekord i att trampa i klaveret i media det senaste året med sin Xbox One-introduktion och lansering?

De har inte skött det snyggt, men tror inte detta är något som enbart Microsoft sysslar med.

Just detta är det möjligt att även andra gör även om jag inte hört talas om att man måste hålla tyst om det för att få betalt.

Jag menar allt från Orth (?) som lyckades få sparken redan innan Xbox One hade visats med sina uttalanden på Twitter. Mattrick som sa en del korkade saker och fick lämna sin chefspost efter att det mesta i den tidiga lanseringen gått fel. Penello som skaffade ett konto på NeoGAF och sade att MS aldrig skulle ge Sony ett märkbart övertag i prestanda och dessutom krävde att de som trodde att Xbox skulle ligga efter skulle be honom om ursäkt när konsolerna väl släppts och man kunde göra jämförelser - jag tror inte han vågat visa sig där igen sedan det kom fram att flera spel kördes i lägre upplösning på Xbox. "Major Nelson" som sa att det var omöjligt att bara ändra på diverse policys angående DRM och alltid online då allt var uppbyggt kring detta - några dagar senare ändrade man på dessa saker.

Lägg till detta den totala oförmågan att förstå vad marknaden ville ha (angående DRM, alltid online) samt högre pris för lägre prestanda samt lite andra snedsteg (som detta) i media.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

De har inte skött det snyggt, men tror inte detta är något som enbart Microsoft sysslar med.

Kanske ett visst.....FZ!?!?!

Just kidding....just kidding.....or do I?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av Bojkott:

Det är äcklande när företag sjunker så här lågt.

välkommen till capitalism

till skillnad emot communismen som dödade folk som inte tyckte allt var bra?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

fy fan, machinima alltså, inte otippat att de går med på nått sånt här.

12
Skriv svar