Släpps Battlefield 4: Second Assault i februari?

Robot
Medlem
Släpps Battlefield 4: Second Assault i februari?

Kan dom inte ta och komma ur detta långdragna beta-stadiet innan dom släpper expansioner?

Medlem

Första gången jag känner att en BF-nyhet är ointressant. har ändå lirat sen 1942.

Medlem

Framförallt kan de ju aktivera de grafiska features som de patchade bort efter release.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Mitt spel fungerar felfritt.. Så nu vill jag ha Caspian....

Medlem

Efterlängtat! Banorna i BF4 är överlag fruktansvärt tråkiga! Lancang Dam kan vara sämst i qonquest!

Levolution och det "dynamiska" vädret är ungefär lika kul som deras "HD destruction" var till BF3, trams med andra ord!

Vart har vi riktiga nattbanor? Riktig storm?
Enda häftiga so far är ju åsksmällen i paracel storm men sen då?
Lika stela och döda banor som vanligt!

I övrigt så är vi ju tillbaka till det här med helikopter-teamkills och samma skit som är med i början av alla Battlefield spelen.. lär ni er aldrig?

Det är fan på tiden att det kommer en riktig konkurrent till Battlefield, mer åt det gamla Desert Combat-hållet!

Skrivet av JohnnyGreed:

Framförallt kan de ju aktivera de grafiska features som de patchade bort efter release.

Vad är det för godis?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Känns som om dom sakta men säkert "fulat" till spelet undan för undan. Igår när jag spelade tyckte jag det var ännu värre ;/


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem
Skrivet av dotque:

Efterlängtat! Banorna i BF4 är överlag fruktansvärt tråkiga! Lancang Dam kan vara sämst i qonquest!

Levolution och det "dynamiska" vädret är ungefär lika kul som deras "HD destruction" var till BF3, trams med andra ord!

Vart har vi riktiga nattbanor? Riktig storm?
Enda häftiga so far är ju åsksmällen i paracel storm men sen då?
Lika stela och döda banor som vanligt!

I övrigt så är vi ju tillbaka till det här med helikopter-teamkills och samma skit som är med i början av alla Battlefield spelen.. lär ni er aldrig?

Det är fan på tiden att det kommer en riktig konkurrent till Battlefield, mer åt det gamla Desert Combat-hållet!

Skrivet av JohnnyGreed:

Framförallt kan de ju aktivera de grafiska features som de patchade bort efter release.

Vad är det för godis?

Jag har också tänkt på hur mycket tråkigare och obalanserade BF4-banorna är. Operation locker blir en köttfest 10x värre än metro och det är nästan altid ett lag som vinner extremt överlägset /typ 500-0 på en server med 800 tickets). Har inte spelat China Rising och tycker BF3 blev mycket roligare med DLC:na men just nu finns det verkligen ingen bana i BF4 jag gillar.

Medlem

Spelet funkar för mig atm .
Lite svårt att jojna servar ibland , Men brukar ofta lösas genom att gå in på en "tom" server först för att sedan byta till den önskade.


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av dotque:

Efterlängtat! Banorna i BF4 är överlag fruktansvärt tråkiga! Lancang Dam kan vara sämst i qonquest!

Levolution och det "dynamiska" vädret är ungefär lika kul som deras "HD destruction" var till BF3, trams med andra ord!

Vart har vi riktiga nattbanor? Riktig storm?
Enda häftiga so far är ju åsksmällen i paracel storm men sen då?
Lika stela och döda banor som vanligt!

I övrigt så är vi ju tillbaka till det här med helikopter-teamkills och samma skit som är med i början av alla Battlefield spelen.. lär ni er aldrig?

Det är fan på tiden att det kommer en riktig konkurrent till Battlefield, mer åt det gamla Desert Combat-hållet!

Skrivet av JohnnyGreed:

Framförallt kan de ju aktivera de grafiska features som de patchade bort efter release.

Vad är det för godis?

De plockade bort den dynamiska vegetationen som de skröt om i varenda trailer innan release. Innan patcharna började trilla innan så vek t.ex. gräs och växtlighet undan när man kröp, idag är allt statiskt. Vegetationen böljade för explosioner m.m. Borta idag... Dice-idioterna har inte kommenterat detta med ett enda ord och ingen spelsite har ifrågasatt detta heller... Mycket märkligt.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Ingen brådska med expansioner, jag har avverkat 3 timmar hittills så har inte direkt tröttnat på nuvarande banor...

Ska man betala för att få lira bf3 banorna? Borde vara gratis dlc... Eller är det nått mer i expansionen?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av Baccuz:

Första gången jag känner att en BF-nyhet är ointressant. har ändå lirat sen 1942.

Kanske för att bf var bra fram till att bfbc2 kom, sure bfbc2 är helt ok att spela. Och bf3 är inte roligt nå länge alls, klarar av att spela det max 10-20 minuter sen ledsnar jag.

Bf4 är ett spel som man hellre köper som ett rea spel då det endast kommer spelas som ett tidfördriv då man inte orkar andra spel.

Bf1942, bf vietnam och bf2 är dom jag anser är bäst i serien. 2142 kan jag inte uttala mig om då jag aldrig har spelat det.

Medlem

Very najs, låt det nu inte bli till bajs...


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Intressant, som om man kör opatchat så är grafiken snyggare än om de är patchat? Ge oss någon länk som visar lite så man kan se. Har sökt men inte hittat nått vilket känns konstigt, bör finns hur mycket som helst om detta.

Skrivet av JohnnyGreed:

Framförallt kan de ju aktivera de grafiska features som de patchade bort efter release.

Geeks Gaming

Har själv inte haft problem sedan november... Visst små buggar men de finns i alla spel så ja nya dlc tack

Inaktiv
Skrivet av onliner72:

Mitt spel fungerar felfritt.. Så nu vill jag ha Caspian....

Caspian? Finns inte det i BF3 redan?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av onliner72:

Mitt spel fungerar felfritt.. Så nu vill jag ha Caspian....

Caspian? Finns inte det i BF3 redan?

Ni trollar?

Medlem

Dang, men det ska bli kul att köra de banorna igen Har funkat i stort sett smärtfritt sen jag köpte mitt R9, så jag har bara kul. Golmud Railway är nog favoriten so far.

Edit, fick för mig att det var någon ny bana med i den expansionen också. Kan tycka det är lite surt om så inte är fallet. Utöver det så vore någon slags kompensation på sin plats (annat än sunkiga 70 tim dubbel exp eller vad det var). Denna expansion borde vara kostnadsfri, fast då vet jag inte hur det skulle mottas av sådana som mig, som blev otålig och köpte Premium.

Nåt skulle dom fan göra för sitt uppfuckande.

Medlem
Skrivet av Baccuz:

Första gången jag känner att en BF-nyhet är ointressant. har ändå lirat sen 1942.

Fan va gammal du är men vad hade ni för spel på den tiden

Medlem

Dags att börja lira igen då kanske?


signatur

Nämen!

Medlem

som man sa skeet spel
skeet
lägg ned gör om

Medlem

köpte de för en månad sen har ännu inte kunnat spela de...

Geeks Gaming
Skrivet av Johan84:

köpte de för en månad sen har ännu inte kunnat spela de...

why?

Medlem
Skrivet av onliner72:

Mitt spel fungerar felfritt.. Så nu vill jag ha Caspian....

http://www.youtube.com/watch?v=5snap-EazbE
http://www.youtube.com/watch?v=ai656sdq8rc

Nuff said

Medlem
Skrivet av laban005:
Skrivet av Baccuz:

Första gången jag känner att en BF-nyhet är ointressant. har ändå lirat sen 1942.

Fan va gammal du är men vad hade ni för spel på den tiden

CS, DoD, CoD (innan det vart skit), quake, UT osv osv

Medlem

Ja, banorna kan bli lite repetetiva så ska bli kul med lite "fräscht" innehåll. Levolution är ju en intressant grej men känns lite väl scriptat och inte så dynamiskt.

Nästa steg skulle kunna vara om alla kartor kunde utspela sig på olika tider på dygnet, en dygnscykel hade varit coolt men är lite för korta matcher för att det inte ska bli för påtagligt. Väder är lite mer förknippat med varje karta och skulle kännas "gimmick"-igt. Lite som en Sims-expansion. Battlefield 4: Husdjur vore ju lite skoj dock

Alla kartor skulle kunnas spelas under dag, natt, gryning, skyming. Monterade sökarljus finns utplacerade på kartorna för att avslöja smygande fiendesoldater, du kan välja att stänga av ljuset på fordon för en sneaky approach, eller blända fiendesoldater med helljuset. Vid kartor med fokus på sjöslag kan det finnas en fyr som man kan stänga av/sätta på. EMP-grejen som befälhavaren kan skicka ut skulle kunna påverka motståndares ljuskällor. Luftstrider skulle bli en helt annan upplevelse.

Skulle ju kunna öppna upp för en ny dimension av anpassning som nightvision/thermal goggles, hjälmficklampa, dräkt som döjer dina värmetecken, ghillie suits osv.

Sen eftersom solens tillstånd är statiskt just nu kan det ge liiite fördel till laget som har solen i ryggen, men det är väl typ bara i Rush som det knappt spelar roll, bara nåt jag tänkte på.

Fy fan vad jag har tjötat på, nu får det va nog.

Medlem

Snacka om att man blev blåst på konfekten! Dyrt som Fan var det också!(499 +599:-)

Känner mej mer lurad än när FZ.se lurade mej att köpa "Operation Flashpoint Dragon Rising".

Medlem

Sa efter BF3 att jag aldrig mer köper ett BF spel mer och att 4an kommer endast vara överhypat skit. Lita alltid på magkänslan

lite skadeglädje har man

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av laban005:
Skrivet av Baccuz:

Första gången jag känner att en BF-nyhet är ointressant. har ändå lirat sen 1942.

Fan va gammal du är men vad hade ni för spel på den tiden

CS, DoD, CoD (innan det vart skit), quake, UT osv osv

laban005 menade nog året 1942....


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

12
Skriv svar