Trailer för Tomb Raider till Xbox One och PS4

Robot
Trailer för Tomb Raider till Xbox One och PS4
Trailer för Tomb Raider till Xbox One och PS4

Varför var dom tvungna att ändra fejjan?!

Medlem

borde släppa detta till PC gratis.. Vi kan iaf spela i 60fps

Medlem

Jag läser fz hela tiden genom min ipad, finns det något sätt att få bättre youtube kvalitet på filmer som läggs upp? Hittar inget val till 1080p eller liknande. Går inte titta på filmer så som kvaliteten är när man kör fz hemsida via ipad. Någon som har samma problem?

Medlem
Skrivet av Oneone:

borde släppa detta till PC gratis.. Vi kan iaf spela i 60fps

pc är gammal skåpmat:)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skribent
Skrivet av Garga:

Jag läser fz hela tiden genom min ipad, finns det något sätt att få bättre youtube kvalitet på filmer som läggs upp? Hittar inget val till 1080p eller liknande. Går inte titta på filmer så som kvaliteten är när man kör fz hemsida via ipad. Någon som har samma problem?

Hmm, skumt. Det reglaget kommer inte upp genom webbläsaren heller.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

vad jag ser är vad man kommit åt på pc sedan det släpptes förutom smärre saker som dom lagt till som du ej kan komma åt.

Och dessutom visas detta granterat på något lamt vis på en pc skulle inte förvåna mig

hur orkar dom seriöst? sluta chinga om grafiken på konsolerna det är väl inte därför man köper den utan pga lathet/okunnighet.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

vad jag ser är vad man kommit åt på pc sedan det släpptes förutom smärre saker som dom lagt till som du ej kan komma åt.

Och dessutom visas detta granterat på något lamt vis på en pc skulle inte förvåna mig

hur orkar dom seriöst? sluta chinga om grafiken på konsolerna det är väl inte därför man köper den utan pga lathet/okunnighet.

är man casual som dom flesta är och icke dator intresserade så räcker konsol för det behovet.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Oneone:

borde släppa detta till PC gratis.. Vi kan iaf spela i 60fps

pc är gammal skåpmat:)

Konsol-trollet är lös! Komiskt att se dina korta, meningslösa inlägg i varenda nyhetstråd om Tomb Raider sedan den vi "diskuterade" i. =]

OnT: Personligen är jag imponerad och road över den visuella skillnaden mellan TR PS3 jämfört med PS4. Otroligt synd att next-gen är kvar i 30FPS-träsket för att tilltala casual-massan men det var förväntat.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FuzioN:

vad jag ser är vad man kommit åt på pc sedan det släpptes förutom smärre saker som dom lagt till som du ej kan komma åt.

Och dessutom visas detta granterat på något lamt vis på en pc skulle inte förvåna mig

hur orkar dom seriöst? sluta chinga om grafiken på konsolerna det är väl inte därför man köper den utan pga lathet/okunnighet.

är man casual som dom flesta är och icke dator intresserade så räcker konsol för det behovet.

detta måste vara extremt svårt att köpa en billig färdigbyggd dator och slänga in Xbox kontroller i usb och spela det med bättre grafik. och även ställa in den.

Om och om har man läst om ursäkter angående konsol och vart enda en är en trångsynt biased kommentar som envisas om du måste ha rätt för du kan ju aldrig ha fel, att du slängt pengar i sjön, det ända vettiga och väldigt vettig ursäkt bakom köpa konsol det är denna.

Exklusiva spel, det finns inget annat som gör den bättre, pris? nej köp några spel och du är uppe i samma siffror som en dator då spelen kostar mellan 100-200 kr billigare om inte mer ibland.

prestandan är bättre, du kan köpa en färdigbyggd om du är ej kunnig om datorer, och kan du inte installera windows eller ett spel på datorn, ledsen och säga det men kan man inte göra det, då är jag förvånad att denna person ens kan öppna en dörr. det är inte så att du går ut i DOS som för flera år sedan.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FuzioN:

vad jag ser är vad man kommit åt på pc sedan det släpptes förutom smärre saker som dom lagt till som du ej kan komma åt.

Och dessutom visas detta granterat på något lamt vis på en pc skulle inte förvåna mig

hur orkar dom seriöst? sluta chinga om grafiken på konsolerna det är väl inte därför man köper den utan pga lathet/okunnighet.

är man casual som dom flesta är och icke dator intresserade så räcker konsol för det behovet.

detta måste vara extremt svårt att köpa en billig färdigbyggd dator och slänga in Xbox kontroller i usb och spela det med bättre grafik. och även ställa in den.

Om och om har man läst om ursäkter angående konsol och vart enda en är en trångsynt biased kommentar som envisas om du måste ha rätt för du kan ju aldrig ha fel, att du slängt pengar i sjön, det ända vettiga och väldigt vettig ursäkt bakom köpa konsol det är denna.

Exklusiva spel, det finns inget annat som gör den bättre, pris? nej köp några spel och du är uppe i samma siffror som en dator då spelen kostar mellan 100-200 kr billigare om inte mer ibland.

prestandan är bättre, du kan köpa en färdigbyggd om du är ej kunnig om datorer, och kan du inte installera windows eller ett spel på datorn, ledsen och säga det men kan man inte göra det, då är jag förvånad att denna person ens kan öppna en dörr. det är inte så att du går ut i DOS som för flera år sedan.

Var finner du en "färdigbyggd" dator som har bättre prestanda än PS4:an & Xbone? nu i dag alltså? (edit: till samma pris runt 3700-4000kr)
sen tro jag prestanda och sånt inte är speciellt viktigt för gemene man...det är spelen och enkelheten som räknas.

Nextgen säljer som smör i solen..det ge väl en indikation vad folk prioritera


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

jkw
Medlem

Dagens i-landsproblem.
Kolla trailern på fz.se i 1080p utan att kunna köra fullscreen. Eller titta på YouTube i 360p (kan inte välja annat av någon otroligt dum anledning?). Suck!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FuzioN:

vad jag ser är vad man kommit åt på pc sedan det släpptes förutom smärre saker som dom lagt till som du ej kan komma åt.

Och dessutom visas detta granterat på något lamt vis på en pc skulle inte förvåna mig

hur orkar dom seriöst? sluta chinga om grafiken på konsolerna det är väl inte därför man köper den utan pga lathet/okunnighet.

är man casual som dom flesta är och icke dator intresserade så räcker konsol för det behovet.

detta måste vara extremt svårt att köpa en billig färdigbyggd dator och slänga in Xbox kontroller i usb och spela det med bättre grafik. och även ställa in den.

Om och om har man läst om ursäkter angående konsol och vart enda en är en trångsynt biased kommentar som envisas om du måste ha rätt för du kan ju aldrig ha fel, att du slängt pengar i sjön, det ända vettiga och väldigt vettig ursäkt bakom köpa konsol det är denna.

Exklusiva spel, det finns inget annat som gör den bättre, pris? nej köp några spel och du är uppe i samma siffror som en dator då spelen kostar mellan 100-200 kr billigare om inte mer ibland.

prestandan är bättre, du kan köpa en färdigbyggd om du är ej kunnig om datorer, och kan du inte installera windows eller ett spel på datorn, ledsen och säga det men kan man inte göra det, då är jag förvånad att denna person ens kan öppna en dörr. det är inte så att du går ut i DOS som för flera år sedan.

Var finner du en "färdigbyggd" dator som har bättre prestanda än PS4:an & Xbone? nu i dag alltså? (edit: till samma pris runt 3700-4000kr)
sen tro jag prestanda och sånt inte är speciellt viktigt för gemene man...det är spelen och enkelheten som räknas.

Nextgen säljer som smör i solen..det ge väl en indikation vad folk prioritera

Med din logik så är alltså det som majoriteten (läs: casual) vill ha som endast skall spela roll? I sådana fall kan vi ju strunta i både persondatorer och konsoler och istället endast satsa på mobilspel, eller vad tycker du? =]

Det är fortfarande lika uppenbart som förr att du inte läser vad folk skriver. FuzioN har aldrig skrivit att likvärdig PC gentemot PS4/XOne kostar lika mycket, utan att det i längden jämnar ut sig, speciellt med tanke på att en konsols livslängd kan vara 7+ år. Det här med att det jämnar ut sig i längden är något som FuzioN har förklarat men vi tar det ännu ett gång då vissa har svårt för språket: spel till konsoler kostar alltid mer än till PC (ibland med så mycket som 150-200 kr, bortsett från specifika erbjudanden, reor och dylikt (vilket förvisso också förekommer i PC-världen, märkligt nog! (ironi) ).

Om du verkligen tror att prestanda och dylikt inte är det viktiga för gemene man så har du inte förstått just _varför_ de nya konsolerna säljer som "smör i solsken". Inte nog med detta så blundar du även för hur bra försäljningen för _hårdvara_ till PC har varit och fortfarande Är.

Nåja, man skall som sagt _inte_ mata trollet men jag kan inte låta bli. Jag kan inte låta bli på grund av den hopplösa känslan som omger en av att läsa dina repetitiva kommentarer som dyker upp i varenda nyhetstråd som har med konsoler och visuella skillnader att göra. =]

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Exklusiva spel, det finns inget annat som gör den bättre, pris? nej köp några spel och du är uppe i samma siffror som en dator då spelen kostar mellan 100-200 kr billigare om inte mer ibland.

Var köper du dina nya spel till PC för 200kr styck?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Med din logik så är alltså det som majoriteten (läs: casual) vill ha som endast skall spela roll? I sådana fall kan vi ju strunta i både persondatorer och konsoler och istället endast satsa på mobilspel, eller vad tycker du? =]

Mjaaa det är fortfarande rätt opraktiskt att spegla/koppla mobilen till tvn och kötta exempelvis NHL med 4 spelare samtidigt med varsin handkontroll …vi är inte riktigt där än!

Skrivet av Sanazin:

Det är fortfarande lika uppenbart som förr att du inte läser vad folk skriver. FuzioN har aldrig skrivit att likvärdig PC gentemot PS4/XOne kostar lika mycket, utan att det i längden jämnar ut sig, speciellt med tanke på att en konsols livslängd kan vara 7+ år. Det här med att det jämnar ut sig i längden är något som FuzioN har förklarat men vi tar det ännu ett gång då vissa har svårt för språket: spel till konsoler kostar alltid mer än till PC (ibland med så mycket som 150-200 kr, bortsett från specifika erbjudanden, reor och dylikt (vilket förvisso också förekommer i PC-världen, märkligt nog! (ironi) ).

Ja, du har delvis rätt.

Skrivet av Sanazin:

Om du verkligen tror att prestanda och dylikt inte är det viktiga för gemene man så har du inte förstått just _varför_ de nya konsolerna säljer som "smör i solsken". Inte nog med detta så blundar du även för hur bra försäljningen för _hårdvara_ till PC har varit och fortfarande Är.

Kanske det men allt är inte frid och fröjd
http://www.sweclockers.com/nyhet/18166-forsaljningen-av-perso...

:/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Garga:

Jag läser fz hela tiden genom min ipad, finns det något sätt att få bättre youtube kvalitet på filmer som läggs upp? Hittar inget val till 1080p eller liknande. Går inte titta på filmer så som kvaliteten är när man kör fz hemsida via ipad. Någon som har samma problem?

Skrivet av Garga:

Jag läser fz hela tiden genom min ipad, finns det något sätt att få bättre youtube kvalitet på filmer som läggs upp? Hittar inget val till 1080p eller liknande. Går inte titta på filmer så som kvaliteten är när man kör fz hemsida via ipad. Någon som har samma problem?

Skrivet av Garga:

Jag läser fz hela tiden genom min ipad, finns det något sätt att få bättre youtube kvalitet på filmer som läggs upp? Hittar inget val till 1080p eller liknande. Går inte titta på filmer så som kvaliteten är när man kör fz hemsida via ipad. Någon som har samma problem?

Skrivet av Garga:

Jag läser fz hela tiden genom min ipad, finns det något sätt att få bättre youtube kvalitet på filmer som läggs upp? Hittar inget val till 1080p eller liknande. Går inte titta på filmer så som kvaliteten är när man kör fz hemsida via ipad. Någon som har samma problem?

Funkar perfekt på min HTC one och min Asus transformer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Moderator | Testpilot

Kommer den här versionen till PC? Om inte så antar jag bara att man kan nöja sig med den ändå, lär väl inte vara några större skillnader än lite bättre grafik.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Varför var dom tvungna att ändra fejjan?!

Nya ögon och ögonbryn.Den äldre ser mer bekymrad ut medan den nya är mer neutral.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Kommer den här versionen till PC? Om inte så antar jag bara att man kan nöja sig med den ändå, lär väl inte vara några större skillnader än lite bättre grafik.

Bara snyggare till konsol.

PC har fördelen att du kan spela spelet i 3D och eller med eyefinity. Måste säga att många delar av spelet passade perfekt att köra med flera skärmar för att dras in i den mysiga och kusliga miljön.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av FuzioN:

vad jag ser är vad man kommit åt på pc sedan det släpptes förutom smärre saker som dom lagt till som du ej kan komma åt.

Och dessutom visas detta granterat på något lamt vis på en pc skulle inte förvåna mig

hur orkar dom seriöst? sluta chinga om grafiken på konsolerna det är väl inte därför man köper den utan pga lathet/okunnighet.

är man casual som dom flesta är och icke dator intresserade så räcker konsol för det behovet.

detta måste vara extremt svårt att köpa en billig färdigbyggd dator och slänga in Xbox kontroller i usb och spela det med bättre grafik. och även ställa in den.

Om och om har man läst om ursäkter angående konsol och vart enda en är en trångsynt biased kommentar som envisas om du måste ha rätt för du kan ju aldrig ha fel, att du slängt pengar i sjön, det ända vettiga och väldigt vettig ursäkt bakom köpa konsol det är denna.

Exklusiva spel, det finns inget annat som gör den bättre, pris? nej köp några spel och du är uppe i samma siffror som en dator då spelen kostar mellan 100-200 kr billigare om inte mer ibland.

prestandan är bättre, du kan köpa en färdigbyggd om du är ej kunnig om datorer, och kan du inte installera windows eller ett spel på datorn, ledsen och säga det men kan man inte göra det, då är jag förvånad att denna person ens kan öppna en dörr. det är inte så att du går ut i DOS som för flera år sedan.

Var finner du en "färdigbyggd" dator som har bättre prestanda än PS4:an & Xbone? nu i dag alltså? (edit: till samma pris runt 3700-4000kr)
sen tro jag prestanda och sånt inte är speciellt viktigt för gemene man...det är spelen och enkelheten som räknas.

Nextgen säljer som smör i solen..det ge väl en indikation vad folk prioritera

Ska man bara matcha dagens konsol prestanda räcker det nog med att knåpa ihop en AMD dator med en A10 processor, bör gå på runt 4000 utan att behöva köpa det billigaste skitet man kan hitta.

Sen en färdigbyggd vet jag ingenting om, köper aldrig färdigbyggt då man oftast får mindre för pengarna.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Oneone:

borde släppa detta till PC gratis.. Vi kan iaf spela i 60fps

pc är gammal skåpmat:)

Helt meningslös kommentar.......


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Oneone:

borde släppa detta till PC gratis.. Vi kan iaf spela i 60fps

...om du har en stark dator som orkar driva det så ja, eller drar du ner på detaljerna?:P

Medlem

Alla typer av argumentationer mellan pc & konsol är alltid lika pinsamma. Att ens jämföra de två är märkligt, och att dessutom alltid tro att det ena utesluter det andra är även det en märklig syn på saker och ting. Just play.

Medlem
Skrivet av Andyrew:

Alla typer av argumentationer mellan pc & konsol är alltid lika pinsamma. Att ens jämföra de två är märkligt, och att dessutom alltid tro att det ena utesluter det andra är även det en märklig syn på saker och ting. Just play.

Rätt många på sidan som inte klarar av när ett system får ett nytt spel. PC ägarna gråter när konsolerna får ett spel och konsolägarna måste försvara sitt system.
Dom som äger båda får det bästa av båda världarna och behöver inte gråta lika mycket.

I slutet är alla förlorare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

PC fanbois måste vara de mest pinsamma och aggressiva fanboisen som finns. Det enda övertaget ni har gentemot konsoler är hårdvara. Inget annat. Hur mycket ni än försöker inbilla er att det är lika lätt och bekymmerslöst att spela spel på PC så är det inte så.

Medlem

Fattar inte varför det blir ett sånt gnäll, bara för att vissa av oss gamers föredrar att spela på konsol. Jag gillar inte steam tyvärr. Men kan förstå att en del tycker att det är smidigt.

Angående tomb raider så vet jag inte om det är värt att köpa till ps4 när jag redan spelat igenom det på ps3.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av FuzioN:

spelen kostar mellan 100-200 kr billigare om inte mer ibland.

Var köper du dina nya spel till PC för 200kr styck?

Konsolspel kostar i regel inte 400 kr vid släpp. Läs igen.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av FuzioN:

spelen kostar mellan 100-200 kr billigare om inte mer ibland.

Var köper du dina nya spel till PC för 200kr styck?

Konsolspel kostar i regel inte 400 kr vid släpp. Läs igen.

Tomb Raider gjorde det om du förbokade spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

30 FPS med handkontroll är inte så farligt, 30 fps med mus och tangentbord däremot... HUVVA!

Visst är det mer flyt med 60 fps och handkontroll, men det är verkligen inte så hemskt som alla får det att tro... Testa själva !

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av FuzioN:

spelen kostar mellan 100-200 kr billigare om inte mer ibland.

Var köper du dina nya spel till PC för 200kr styck?

Konsolspel kostar i regel inte 400 kr vid släpp. Läs igen.

Tomb Raider gjorde det om du förbokade spelet.

Därav "i regel". Jag uppfattade det som att vi talade om spel i största allmänhet. Om vi ska peka på specifika och enstaka exempel kan vi ju lika gärna gräva fram PC-spel för 200kr och påstå att de är representativa när de vanligtvis kostar 300-400kr vid släpp. 500-600kr för konsolspel får väl ses som normen vid släpp.

12
Skriv svar