Vad är musik för dig?

Inaktiv
Vad är musik för dig?

Den här låten väcker nostalgiska känslor hos mig.

Musik är väldigt subjektivt,
det besitter ett emotionellt värde
som är olika för var och en.

När ljudet flödar för en annan person upplevs oväsen,
men i mina öron upplevs magi.

Jag brukade lyssna mycket på Mucc när jag var 20-21.

Vilken låt är det som du personligen är extra svag inför just nu?

Medlem

"Allt ligger i betraktarens ögon".

"Right in Two" av Tool är den låten som jag är extra svag för nu, sen jag började lyssna ordentligt på texten. Tool kommer jag alltid tillbaka till förr eller senare, lite som ett fint minne.

Medlem

En av mina favoriter. Jag gillar känslan, humorn och texten.

Gör en lite gladare dystra dagar


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Pearl Jam är ett band som jag har mycket svårt att klara mig utan. Black, Alive, Given to fly, Daughter, Corduroy, Come back, Red Mosquito, Garden, Love boat Captain, Comatose, My fathers son och Sirens är för tillfället låtarna på min Pearl Jam playlist.

Modern popmusik kräks jag av (med väldigt få undantag).

House, techno, trance och allt som spelas av någon som kallar sig DJ "Insert name here" går bort direkt. Jag gillar det inte, kan inget om det och förstår mig inte på det.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Pearl Jam är ett band som jag har mycket svårt att klara mig utan. Black, Alive, Given to fly, Daughter, Corduroy, Come back, Red Mosquito, Garden, Love boat Captain, Comatose, My fathers son och Sirens är för tillfället låtarna på min Pearl Jam playlist.

Modern popmusik kräks jag av (med väldigt få undantag).

House, techno, trance och allt som spelas av någon som kallar sig DJ "Insert name here" går bort direkt. Jag gillar det inte, kan inget om det och förstår mig inte på det.

Jag kan personligen inte släppa det där direkta kvalitetsöset de levererar på The Fix i all dess smakfulla enkelhet.

För er som gillar lite mer vintage kan jag definitivt be kolla upp göteborgs Horisont. Låtar som Nightrider, Du Röde, Time Warrior och Crusaders of Death går inte av för hackor om man gillar 70tals stuket på sin dagliga dos rock.
De levererar live också

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av UX:

Den här låten väcker nostalgiska känslor hos mig.

Musik är väldigt subjektivt,
det besitter ett emotionellt värde
som är olika för var och en.

När ljudet flödar för en annan person upplevs oväsen,
men i mina öron upplevs magi.

Jag brukade lyssna mycket på Mucc när jag var 20-21.

https://www.youtube.com/embed/7sO6SDFxppI

Vilken låt är det som du personligen är extra svag inför just nu?

Påminner en smula om Coheed, som jag inte kan tjata nog om.


signatur
Inaktiv

Jag tackar varmt för både Tool och Coheed.
Båda fantastiska band!

Medlem

Om jag måste välja en låt som (just nu) i mina öron är bästa låten någonsin alla kategorier, så blir det den här.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Denna låten är ett måste varje morgon när man sitter på det smockfulla tåget påväg till jobbet:

http://www.youtube.com/watch?v=_aR7ZP9j2u0


signatur

M'kay?

Medlem
Skrivet av Mattilainen:

Denna låten är ett måste varje morgon när man sitter på det smockfulla tåget påväg till jobbet:

http://www.youtube.com/watch?v=_aR7ZP9j2u0

Önskar att jag hade ett smockfullt tåg att åka till jobbet i.. Låten är uppskattningsvis ganska välspelad i min lista.
Statistiken säger dock att 5FDP är det enda jag lyssnar på.

Medlem

Det HÄR är musik

(Y)

Medlem

Metalhead som man är lyssnar jag på det mesta som är tyngre än vad som spelas på svensk radio.

Detta är dock ingen supertung låt men den är perfektion.

Borknagar - Colossus

Melodiös metal med en skarp sångare.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

signatur

Övning ger träning.

Medlem

signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

phi
Medlem

Vad är egentligen skillnaden på den här tråden och "vilken låt lyssnar du på nu?"-tråden?

Medlem

Ingen större, hurså?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Seybsnilksz:

Riktigt nice, tack!

Medlem

Ljud som sammanfaller i rytmer.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Hardcore Superstar och Sabaton. Båda är svenska band. =D


signatur

Gradixio!

1
Skriv svar