Hearthstone-betan öppnar snart för alla

Robot
Hearthstone-betan öppnar snart för alla

Blizzards Warcraft-kortspel har öppnat för alla i Nordamerika, Sverige följer efter senare i veckan.

#hearthstone-heroes-of-warcraft, #blizzard


Inaktiv
Hearthstone-betan öppnar snart för alla

Well met!

Medlem

Justice demands retribution!

Medlem

Greetings traveller...

Medlem

Well played...


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

fail att de ej kommer till android >_<


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

This is our town scrub, yeah beat it!

Medlem

Failed på hela detta spel ?

Medlem

Fått ordning på balansen my ass. De försöker i alla fall och det är väl bra men balans är sällan Blizzards starka sida om man frågar mig.

Medlem
Skrivet av TwistedCrunch:

Failed på hela detta spel ?

Man kan tro det, men det är helt sinnessjukt beroendeframkallande Det spel som jag spelat mest dom senaste två månaderna, hands down.


signatur

Videomupp

Medlem

Hur blir det med kort man samlat på sig under slutna kommer de försvinna (antagligen inte). Men stora frågan är om det blir så total reset när det går ur beta och blir final?

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

fail att de ej kommer till android >_<

Jo men det ska det väl göra?


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av Kolsvart:
Skrivet av WarpGuN:

fail att de ej kommer till android &gt;_&lt;

Jo men det ska det väl göra?

Ska det? iOS,Pc,Mac enbart


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

phi
Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Kolsvart:
Skrivet av WarpGuN:

fail att de ej kommer till android &amp;gt;_&amp;lt;

Jo men det ska det väl göra?

Ska det? iOS,Pc,Mac enbart

http://www.swedroid.se/hearthstone-heroes-of-warcraft-kommer-...

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Kolsvart:
Skrivet av WarpGuN:

fail att de ej kommer till android &amp;amp;gt;_&amp;amp;lt;

Jo men det ska det väl göra?

Ska det? iOS,Pc,Mac enbart

http://www.swedroid.se/hearthstone-heroes-of-warcraft-kommer-...

Första gången man faktiskt ser ett riktigt spel på Android som är F2P, inge Pay2win skit.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Kolsvart:
Skrivet av WarpGuN:

fail att de ej kommer till android &amp;amp;gt;_&amp;amp;lt;

Jo men det ska det väl göra?

Ska det? iOS,Pc,Mac enbart

http://www.swedroid.se/hearthstone-heroes-of-warcraft-kommer-...

Oh tack..visste ej det


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av phi:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Kolsvart:
Skrivet av WarpGuN:

fail att de ej kommer till android &amp;amp;amp;gt;_&amp;amp;amp;lt;

Jo men det ska det väl göra?

Ska det? iOS,Pc,Mac enbart

http://www.swedroid.se/hearthstone-heroes-of-warcraft-kommer-...

Första gången man faktiskt ser ett riktigt spel på Android som är F2P, inge Pay2win skit.

Det kan ju inte vara mer pay2win i constructed, dock är det ju kul med arenan där det är lika för alla.

Medlem
Skrivet av purjo:

Det kan ju inte vara mer pay2win i constructed, dock är det ju kul med arenan där det är lika för alla.

tsss.. känns inte som du spelat spelet så speciellt mycket

Spela tills du blir lvl 10 med vardera klass så har du nästan alla klasskort och massor av andra neutral kort.

Medlem

Ett spel där du kan låsa upp alla kort enbart genom att spela spelet kan inte klassas om P2W

det kan dock vara "pay to get access to all cards quicker" men det är absolut inte samma sak

Inaktiv

Spela kortspel utan kort.. vad är det för värld vi lever i!


signatur

äldre än dig!

Medlem

Har spelat detta än längre tid och visst detta spel är PayToWin..

Den som har massor med pengar kan köpa expertpacks och sedan dissa onödiga kort och crafta de man behöver.. så detta spel är PTW för dom med mycket pengar att slösa..

Inaktiv
Skrivet av Kerrai:

Ett spel där du kan låsa upp alla kort enbart genom att spela spelet kan inte klassas om P2W

det kan dock vara "pay to get access to all cards quicker" men det är absolut inte samma sak

Jag förstår hur du menar men det är likväl en form av Pay2Win om de ickebetalande spelarna måste grinda fram de bra föremålen medans de rika barnen köper alla bra saker direkt och därför får ett övertag.

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Kerrai:

Ett spel där du kan låsa upp alla kort enbart genom att spela spelet kan inte klassas om P2W

det kan dock vara "pay to get access to all cards quicker" men det är absolut inte samma sak

Jag förstår hur du menar men det är likväl en form av Pay2Win om de ickebetalande spelarna måste grinda fram de bra föremålen medans de rika barnen köper alla bra saker direkt och därför får ett övertag.

Du behöver grinda max 3 timmar för att få riktigt bra kort med en klass..

det är inte å grinda ._.

Kör man igenom hela tutorial som Mage, sen möter man alla andra klasser som bottar på både normal och expert, sedan kör 5 st vanliga mot spelare så har du de korten du behöver för att kunna komma upp till rank 20.

Medlem

Hearthstone e inget p2w de är samma sak som om du skulle köpa korten i affär. så man kan ju inte kalla de p2w.

Medlem

Hallå det är ett kortsamlarspel. Folk snackar om p2w? Halva grejen med denna typen av spel är att man skall samla/köpa kort och spela med dom. Man behöver inte köpa för irl-pengar men då samlar du kort med ingame guld. Gillar man inte det utan bara vill spela turnbaserad strategi kan man spela schack.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Kolsvart:
Skrivet av WarpGuN:

fail att de ej kommer till android &amp;gt;_&amp;lt;

Jo men det ska det väl göra?

Ska det? iOS,Pc,Mac enbart

http://www.youtube.com/watch?v=nBaENWqJCRg

haha. Ett lite roligt klipp från blizzcon förra året :), de kommer!

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av purjo:

Det kan ju inte vara mer pay2win i constructed, dock är det ju kul med arenan där det är lika för alla.

tsss.. känns inte som du spelat spelet så speciellt mycket

Spela tills du blir lvl 10 med vardera klass så har du nästan alla klasskort och massor av andra neutral kort.

Ja när man är level 10 har man ju alla epics och legendaries så klart.

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av phi:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Kolsvart:
Skrivet av WarpGuN:

fail att de ej kommer till android &amp;amp;amp;amp;gt;_&amp;amp;amp;amp;lt;

Jo men det ska det väl göra?

Ska det? iOS,Pc,Mac enbart

http://www.swedroid.se/hearthstone-heroes-of-warcraft-kommer-...

Första gången man faktiskt ser ett riktigt spel på Android som är F2P, inge Pay2win skit.

Det kan ju inte vara mer pay2win i constructed, dock är det ju kul med arenan där det är lika för alla.

Det kan garanterat vara MER p2w Det går ju inte att komma ifrån att ju fler och bättre kort du har att bygga dina deck ifrån, ju större chans till framgång. Ä andra sidan så står jag mig rätt bra, och jag har bara köpt ett deck (för Gelbins skull). Alla kort du har chans att få när du köper card packs har du lika stor chans att få som om du köper dom för guld du tjänat i spelet.
Visst tar det tid att bygga ett riktigt bra deck, men det är ju lika för alla. Just nu tjänar jag mina kort i Arenan, där jag oftast går minst +/-0, vilket samtidigt ger mer erfarenhet varje gång jag spelar.

Till det ska man ju inte glömma att spelet är gratis. Til de som inte vill betala något alls så kommer man komma lika långt som de som spenderar tonvis med pengar, det kommer bara ta längre tid. Hade det varit riktig p2w så hade du haft nån sunkig in-game butik där du kunnat köpa ultra legendarys direkt för riktiga pengar, vilket glädjande nog inte är fallet. Fan, kräks nästan vid tanken :/

Jag har sjukt kul med det här spelet, så jag ska fira releasen av alla n00..err, jag menar, den öppna betan, med ett härligt 40-pack Har redan haft roligt nog för 400 kr, så det betalar jag gärna.

Medlem
Skrivet av onliner72:

Har spelat detta än längre tid och visst detta spel är PayToWin..

Den som har massor med pengar kan köpa expertpacks och sedan dissa onödiga kort och crafta de man behöver.. så detta spel är PTW för dom med mycket pengar att slösa..

Glöm inte att spelet är gratis just för dom som inte VILL köpa kort (eller inte har råd). Vill du komma längre fram (kortmässigt), hosta upp 400 kr, roa dig med att öppna 40 härliga paket, och se det som att du betalade för det som vilket spel som helst. Sen ses vi i Arenan, där jag smiskar ihjäl dig för att du inte har någon aning om vad du ska göra med alla kort

PS. Till de som inte vet, Basic korten får man genom att levla upp varje klass till 10. Expert korten får man från packs, som du antingen köper för riktiga pengar, guld i spelet som du questar ihop eller vinner arenamatcher. I varje pack ligger det 5 kort där minst en är av "rare" quality (blått gem) och de andra av "common" quality. Det finns dessutom en liten chans att få "legendary" kort.

Då man bara kan spela med 2 av varje kort i ett deck om 30 (förutom i Arenan, där du itne spelar med dina egna kort) så för man ganska snart ett överskott av kort, och kan då disenchanta de som inte behövs/önskas.
Ifall någon tror att det bara är att köpa alla kort man vill ha, och crafta resten, tänk igen. Man behöver ungefär överskottet från +100 decks för att ha råd att crafta en legendary. Till den som gör det kan jag bara rikta mina sympatier

Kolla på den här videon så får ni se vad jag menar:

Medlem
Skrivet av Nightportier:

Spela kortspel utan kort.. vad är det för värld vi lever i!

2014 baby.

12
Skriv svar