[FIXAT] Arma dedikerad server frågor

Medlem
[FIXAT] Arma dedikerad server frågor

Hallå där!
Jag och mina polare har börjat spela lite arma 2 OA med lite mods, så som ACE och ACRE osv.. Till en början hostade jag, men nu erbjöd min kompis mig att han kunde hosta en server på hans serverdator. Vilket jag inte kunde säga nej till. Sagt och gjort så tankade vi ner arma 2 och arma 2 OA till datorn och laddade ner servern via tools i library. Nu har jag några frågor till er..

OBS: Jag lyckades fixa detta nu, vet inte riktigt hur. Tror att det var när jag drog ACE och ACEX till dokument\arma2.
1. Varför kan vi inte starta nåt uppdrag som har med ace att göra? När vi väljer ett ace uppdrag så laddas det i nån sekund med svart skärm, sen kommer vi tillbaka dit man väljer bana. Om vi väljer samma uppdrag, fast utan ace versionen så funkar det utan problem.
18:22:01 Mission co30 DomiOA! West [2.22] read from directory. (Funkar)
18:22:30 Mission co@30 DomiOA! ACE West [2.28] read from bank. (Funkar inte)
Här ser ni från server loggen när jag försöker ladda dom 2 uppdragen.
Vad vi har prövat:
-Lägga till ACE i startup (Om vi kör ett uppdrag utan ace så har vi ace saker/vapen/fordon, så det funkar iallafall)
-Installera alla CBA moddar (CBA,CBA_OA,CBA_A2 osv) och lägga till dom till startup
Det gäller inte bara ace domination uppdrag, utan även alla ace moddar..
*Note* När jag körde på min dator med servern så funkade INTE ace banor, blev tvungen att hosta direkt i spelet för att kunna köra såna banor :/

OBS: Jag löste problemet med ACRE genom att dra alla addons till dokument\arma2
2. Varför funkar inte ACRE? När jag hostade med dedikerad server så funkade ACRE utmärkt, fast nu när jag kör på min kompis serverdator så funkar det inte. Har prövat att installera om ACRE men utan resultat. Man spawnar med en radio men när man trycker CAPS så kommer det inte äns upp en ruta nere till höger.

Här är våran mod linje som startar upp alla mods
"C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Arma 2 Operation Arrowhead\ARMA2OASERVER.exe" -config=server.cfg -mod=@CBA;@JayArmA2Lib;@ACRE;"
Notera att nu har vi bara igång dom nödvändiga modsen för att hålla igång ACRE, men ändå så funkar det inte.

*Edit1*
Jag prövade att copy-paste mod linjen från min dator till serverdatorn, men det funkar fortfarande inte... Kan tillägga att både teamspeak och arma servern är uppstartade som administratör.
Kom på nyss att det kanske har nåt med att göra med att jag kör arma 2 OPERATION ARROWHEAD dedikerad server.. fast lite konstigt att jag kan köra domination utan ACE.. Hur kan jag ladda innehåller för arma 2? Har försökt leta efter hur man gör på nätet men har inte hittat nåt :/

Edit2
Nu prövade jag att hosta igen på min dator, och nu funkar det inte äns på min dedikerade server.. Får fortsätta pilla runt...

Edit3
Lyckades få ACRE att funka nu, var egentligen ganska enkelt.. Var bara att copy-paste alla mods till dokument\arma2
Nu återstår bara problemet med att inte kunna köra ACE missions..

Medlem
Skrivet av jimsam100234:

tmt/dnr

Jag föreslår att du kollar runt på Armaholics och Bohemias forum. Allt du behöver finns där.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av jimsam100234:

tmt/dnr

Jag föreslår att du kollar runt på Armaholics och Bohemias forum. Allt du behöver finns där.

Jag klarade av det till sist på egen hand. Allt som krävs är tålamod och att vara envis

1
Skriv svar