King ifrågasätter Banner Saga som varumärke

Robot
King ifrågasätter Banner Saga som varumärke

Skaparna av Candy Crush Saga har lämnat in ett klagomål gällande namnet på det nysläppta rollspelet.

#nyhetstips, #stioc, #the-banner-saga


Medlem
King ifrågasätter Banner Saga som varumärke

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Feta props till den som isåfall tvingar av King varumärkesskyddet för ordet "candy" - jag menar, vad i helvete.

Klassiskt föråldrad företagsjuridik. The Banner Saga har INGENTING med nåt jävla Candy Crush att göra!

Den här typen av copyrightnonsens måste upphöra. God speed, Piratpartiet!

Medlem

Dra åt helvete, King!!!!


signatur

Game long and prosper

dmn
Medlem
Skrivet av KatOne:

Feta props till den som isåfall tvingar av King varumärkesskyddet för ordet "candy" - jag menar, vad i helvete.

Klassiskt föråldrad företagsjuridik. The Banner Saga har INGENTING med nåt jävla Candy Crush att göra!

Den här typen av copyrightnonsens måste upphöra. God speed, Piratpartiet!

För piratpartiet kan nog påverka jävligt mycket i världen...

Medlem

Det påminner om när Bethesda stämde Mojang p.g.a. Scrolls.

Medlem

Herregud. Glöm inte att försöka varumärkesskydda allt som innehåller "Tale", "Story", "Legend" och "Chronicles" också när ni ändå håller på.

Kör hårt med andra språk också: "Densetsu", "Gaiden", "Senki" osv så kan ni gå lös på stora delar av den japanska spelindustrin också.

En snabb sökning på MobyGames ger ca 100 spel som innehåller ordet "saga", varav en stor mängd är publicerade före deras mediokra SameGame-klon.

Relaterat: "Candy Crush Saga" för den japanska hemdatorn Fujitsu FM-8, från 1985:

Medlem
Skrivet av dmn:

För piratpartiet kan nog påverka jävligt mycket i världen...

Suck...

Vi kan ta hela diskussionen om hurvida våra demokratiska instutitioner fungerar alls någon annan gång, eller hurvida vi som individer kan påverka någonting alls i systemet.

Vi kan ta den filosofiska aspekten också, som att diskutera om universum inte är deterministiskt och hela ditt liv redan är en "rail shooter", eller det faktum att du inte kan bevisa att någon annan än du existerar... Et cetera ad nauseum.

Min poäng är dock inte särskilt filosofisk, utan så enkel och praktisk som att copyright- och patentmissbruk behöver begränsas juridiskt, och jag kan - i den frågan - stödja vilket parti som helst som tar upp den frågan konstruktivt.

Till exempel Piratpartiet.

dmn
Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av dmn:

För piratpartiet kan nog påverka jävligt mycket i världen...

http://replygif.net/i/1005.gif

Suck...

Vi kan ta hela diskussionen om hurvida våra demokratiska instutitioner fungerar alls någon annan gång, eller hurvida vi som individer kan påverka någonting alls i systemet.

Vi kan ta den filosofiska aspekten också, som att diskutera om universum inte är deterministiskt och hela ditt liv redan är en "rail shooter", eller det faktum att du inte kan bevisa att någon annan än du existerar... Et cetera ad nauseum.

Min poäng är dock inte särskilt filosofisk, utan så enkel och praktisk som att copyright- och patentmissbruk behöver begränsas juridiskt, och jag kan - i den frågan - stödja vilket parti som helst som tar upp den frågan konstruktivt.

Till exempel Piratpartiet.

om du tror att ett svenskt litet sketet parti som piratpartiet har nåt att säga till om mot alla stora copyright-kåta företag i världen, så är du galet naiv.

Medlem

För att kommentera ett ögonblick på det som sas om Piratpartiet "Dom kan ju inte ändra nåt." Ett parti behöver folk som stödjer dom, i demokratiska samhällen så får ett parti mer inflytande ju fler som stödjer dom.. undrar lite med din kommentar där, skulle du stödja dom om dom hade majoritet och kan påverka?

Medlem
Skrivet av dmn:

om du tror att ett svenskt litet sketet parti som piratpartiet har nåt att säga till om mot alla stora copyright-kåta företag i världen, så är du galet naiv.

Så vilken väg mot förändring, som då alltså inte innefattar de demokratiska kanalerna, förordar du att vi tar? Anthraxbombning av Patent- och registreringsverket måhända?

Medlem

Kan vi inte bara trycka på reset och börja om från början när det gäller de småkriminella handlingar som innefattar patent/trademark?

Medlem

...

Jag vet inte vad jag ska säga. Känns som att vi har en repeat utav Bethesdas "Scrolls" copyright-drama på gång igen.

Medlem

The Star Wars Saga då?
Kan inte Disney ta tag i detta med sin uppsjö av jurister?

Medlem
Skrivet av dmn:

om du tror att ett svenskt litet sketet parti som piratpartiet har nåt att säga till om mot alla stora copyright-kåta företag i världen, så är du galet naiv.

Nä, du har rätt, lägg dig på alla fyra och ta emot fisten bara, stå inte emot.

Medlem

I tråden som rörde varumärkesskyddandet av "Candy" försvarade jag principen med att det var förståelig att man vill skydda sig mot oseriösa plagiat av namnet, men hoppades att det inte skulle leda till sånt här skit.
Naturligtvis var jag naiv, King kan brinna i evig eld vad mig anbelangar, jävla parasiter.

Medlem

Av principskäl ska jag vara ytterst noggrann med all aldrig mer installera en produkt från det där skitföretaget mer, spelar ingen roll vad det än är. Blir så förbannat trött på denna girighet!

ok !! avinstallerar Candy crush saga omedelbart.
Jävla tur att man inte pröjsat en spänn till dessa svin.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Inaktiv

fyfan för king. jävla stollar

Medlem

Är King.com nya Edge games?

Medlem

Jävla äckel

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:

Det påminner om när Bethesda stämde Mojang p.g.a. Scrolls.

Det gjorde dom för att skydda sig själva då Mojang ville ta patent på Scrolls (Bethesda gör som bekant serien Elder Scrolls vilket då skulle kunna påverka dem och det skulle kunna bli extremt kostsamt för dom).

Sånt här är vardagsmat och sker hela tiden i branchen, totalt ointressant för gemene man eftersom vi knappast besitter de kunskaper som juristerna som är involverade har. Artiklarna är därför ofta otroligt missvisande, man försöker bara skapa rubriker.


signatur
Inaktiv

Hur ställer sig King till alla de spel som också har "Saga" i namnet och dessutom släpptes tidigare än deras skräp till app?

Medlem

Ja för king fucks har ju rättigheten till ordet "saga".... King är en skam för svensk spelutveckling.

Medlem

En skam för Sverige som dom här tomtarna håller på. Såg dessutom en bild av dokumenten på neogaf där det framgår att deras företagsadress är på Malta... gissa hur mycket av deras gigantiska intäkter som gynnar Sverige.

Medlem

Jävla trams, skitföretag.


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Är King.com nya Edge games?

Det hoppas jag verkligen, för jag hade helt glömt bort att de existerar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av dmn:

om du tror att ett svenskt litet sketet parti som piratpartiet har nåt att säga till om mot alla stora copyright-kåta företag i världen, så är du galet naiv.

http://replygif.net/i/640.gif

Så vilken väg mot förändring, som då alltså inte innefattar de demokratiska kanalerna, förordar du att vi tar? Anthraxbombning av Patent- och registreringsverket måhända?

KatOne - mannen som har en animerad gif bild för alla tillfällen.

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:

KatOne - mannen som har en animerad gif bild för alla tillfällen.

CJ
Medlem

Dummaste jag läst på länge. Man kan förstås inte varumärkesskydda ett begrepp. Boycott.

The Banner Saga är förövrigt ett lysande spel.

12
Skriv svar