The Elder Scrolls Online – film med gruppspel i fokus

Robot
Medlem
The Elder Scrolls Online – film med gruppspel i fokus

Blev positivt överraskad av betan Blir nog ett köp för mig.

Skribent
Skrivet av Qvisten:

Blev positivt överraskad av betan Blir nog ett köp för mig.

Skoj! Ska bli spännande att testa det här, även fast det känns som de traditionella mmo-spelen lockar lite mindre nu för tiden.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Får vibbar av AoC och DaoC.


signatur

"Med Gud och segrande vapen" Gustav II Adolf

Medlem

Jag och två kompisar var med på beta helgen och ingen av oss tyckte om det... riktigt stelt och tråkigt. Lär inte bli ett köp för någon av oss iaf. Och ja jag VET att det är beta, jag har betatestat massor av mmo och det här var ett av dom sämre, bara Star wars the old republic som jag hade sämre vibbar av och det gillade jag heller inte efter det gick live.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Qvisten:

Blev positivt överraskad av betan Blir nog ett köp för mig.

Skoj! Ska bli spännande att testa det här, även fast det känns som de traditionella mmo-spelen lockar lite mindre nu för tiden.

Håller med dig. Framförallt kände så innan betan. Men som sagt, blir nog ett köp och har man vänner som skaffar det kommer det vara ännu bättre.

Medlem

Efter att ha testat betan är jag ju inte direkt överhypad för det här. Någonting kändes "off" bara.

Medlem

Kan inte annat än hålla med föregående, spelet är stelt och "off". Men inte riktigt förvånad, förväntade mig inget speciellt, synd att det gått så långt inom industrin, att man kan inte mer an förvänta sig skit.

Tycker även spelet inte gör sig värdig av elder scrolls namnet. mer av ett "generic viking inspired mmo"

Medlem
Skrivet av s3ng:

Efter att ha testat betan är jag ju inte direkt överhypad för det här. Någonting kändes "off" bara.

samma lika här

Geeks Gaming

Hade de inte varit pay 2 play varje månad så hade jag skaffat de

Medlem

"I mars är det dags för The Elder Scrolls Online att låta sig invaderas av tusentals hungriga mmo-nördar."

Spelet ska släppas 4 april (US) respektive 7 april (EU), ni börjar skriva fel lite för ofta nuförtiden


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag råkade skippa betan, var fullt upptagen i andra spel. Tror inte det vore något som hade lyckats fånga mig i längden ändå - men det är inget jag kan uttala mig om eftersom, tja, jag skippade betan...

Nosa på det kommer jag säkert göra.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Efter att ha testat betan är jag ju inte direkt överhypad för det här. Någonting kändes "off" bara.

Skrivet av Ghoetic:

Kan inte annat än hålla med föregående, spelet är stelt och "off". Men inte riktigt förvånad, förväntade mig inget speciellt, synd att det gått så långt inom industrin, att man kan inte mer an förvänta sig skit.

Tycker även spelet inte gör sig värdig av elder scrolls namnet. mer av ett "generic viking inspired mmo"

Skrivet av Zero303:

samma lika här

Har hört exakt samma sak vart jag än vänder mig. Undantaget har varit från folk som uttalat nedprioriterar loren, universumet eller stämningen i spelet för att istället helt "njuta" av mekaniken.

Typ folk som kör i ett tänt rum med spelet windowed, stänger av spelljuden och musiken och kör en hip hop-playlist med grafiken på lägsta för att klämma nån extra fps. "Whatever", liksom.

Inte sagt att alla som diggar betan spelar på det sättet, men... TESO är inte sättet jag vill uppleva elder scrolls på, iallfall.

Medlem

Efter att ha testat betan så kan jag konstatera att jag personligen tycker TES lyckas bättre som ett singleplayer-spel.

Medlem

Jag ville verkligen gilla spelet men just området man startade i kändes som EXAKT varenda mmo som existerar och ska vara exakt så hela spelet ut, ush ush ush.

Springa mellan npc till npc och följa pilar som visar vars man ska gå hela tiden. Synd då dom hade kunnat göra ett riktigt mmo som SWG och orginal Ultima Online men blev ett NPC mmo.

Medlem

Jag gillade spelet och det var bara en sak jag inte var så förtjust i, hur man levlade upp. Det kändes väldigt "styrt" och inte alls så brett som jag väntade mig.

Men som spel så var det positivt för mig, jag kommer absolut köpa och spela det. Att det har månadskostnad rör mig inte i ryggen, jag betalar för ett MMO, det har jag alltid gjort och ser inte något problem med det.

Medlem

Spelade betan för någon helg sen - var ingenting som jag fastnade för, oftast så ska ett nytt spel göra så man sätter sig in i det, för mig gjorde det inte i det fallet - jag kände hela tiden att jag satt i min datorstol och inte i min rustning i spelet.

Kanske är det också för man har blivit lite bortskämd med lifetime subs i MMOs och betala för spelet och spela hur mkt du vill som GW2 har. Ett spel som ESO som kostar ca 500kr för bas spelet, så får du gratis 30 dagar sen kostar det 150kr i månaden har jag för mig så var det iaf ingenting som jag skulle tänka mig att lägga ner pengar på även om jag gillar MMOs och TES serien.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Jag och min polare testade detta under betan, och vi är välldigt besvikna på spelet kommer inte köpa detta om det inre visas göra ett antal redikala ändringar

Medlem

Jag fastnade för det, timmarna försvann fort...

Ett tips till de som tyckte att det var stelt är att köra i first person och att testa olika vapen, de känns väldigt annorlunda. Körde 2h först, tyckte det var segt och svagt, böt till 1h/sköld, mycket bättre! Blir 1h/sköld till release!

Medlem

Personligen känns det som jag aldrig kommer gilla något MMO igen. Jag jämnför allt med WoW för det är fan i mig bästa upplevelsen jag haft i ett spel, synd wow blev skit också efter alla dessa expansions.

Arrrghh.. vanilla/tbc fan vad jag älskade det!

Förövrigt, försökte jag GILLA TES:online, men hatade combat-systemet, questerna var rätt tråkiga (imo)

spelade till lvl 10, men förstår inte hur pvp/pve kan vara bra i detta spel, bara end-game som kan rädda detta spel känner jag

Medlem

Det är en hybrid mellan allt jag ogillar med Elder Scolls och MMO-lir i allmänhet, men det var kul att få chansen att testa det. Gillar man Skyrim så borde man kunna korva ur några timmar i TESO.
En av grejerna jag faktiskt uppskattade var att det inte var helt uppenbart vilka som var NPCer och vilka som var spelare, någonting som gör att världen känns snäppet större.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Medlem

För att det ska vara värt att kallas Elder Scrolls så krävs enligt mig en öppen och sömlös värld som är spännande att utforska. Så kändes inte ESO.

Medlem

Efter stress betan förrförra helgen så var jag lite kluven men jag känner ändå ett litet sug att fortsätta spela. Jag vill framför allt testa lite andra builds. Jag vill även prova end-game.

Medlem
Skrivet av sunka:

Personligen känns det som jag aldrig kommer gilla något MMO igen. Jag jämnför allt med WoW för det är fan i mig bästa upplevelsen jag haft i ett spel, synd wow blev skit också efter alla dessa expansions.

Arrrghh.. vanilla/tbc fan vad jag älskade det!

Förövrigt, försökte jag GILLA TES:online, men hatade combat-systemet, questerna var rätt tråkiga (imo)

spelade till lvl 10, men förstår inte hur pvp/pve kan vara bra i detta spel, bara end-game som kan rädda detta spel känner jag

questerna? Du vet att det är jättelätt att skriva uppdragen? Dags för spelgemenskapen att sluta slakta det svenska språket!

Medlem

Varit med i betan och var inte vidare imponerad, kändes lite som något som kunde kommit för 4-5 år sen. Visst mycket kan väl ändra sig tills den släpps men har svårt att tro att det kommer bli så mycket skillnad från betan. Med tanke också på vad spelet kostat att utveckla så hade jag förväntat mig mycket mer, så undrar lite vart dom faktiskt lagt alla pengar på.

Medlem

Njaaa ska nog hålla mig till swtor. Bästa spelet just nu.

Medlem

blir nog o satsa korten på wildstar

Medlem

Implantera PK system så hade detta vart sjukt bra.

Medlem
Skrivet av Zero303:
Skrivet av s3ng:

Efter att ha testat betan är jag ju inte direkt överhypad för det här. Någonting kändes "off" bara.

samma lika här

Stridssystemet.

Känns tråkigt och ingen koppling mellan karaktär och spelare. Roligare att slåss i skyrim eller oblivion och det säger ju en hel del.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

körde betan nyligen under helgen och jag är ett massivt fan av elder scrolls serien, men det kändes inte helt 100. jag skulle definitivt inte betala varje månad för det iaf, snarare ett engångspris på kanske 2-300 max isf.


signatur

//monster

12
Skriv svar