Kingdom Come: Deliverance – nu på Kickstarter

Robot
Medlem
Kingdom Come: Deliverance – nu på Kickstarter

Har följt deras blog i ett år och backade direkt. Får de bara hälften av funktionerna rätt kan det här bli grymt.

Värt att notera är att de har bättre ekonomisk stabilitet än många andra kickstarterprojekt då de har en investerare som redan lagt ner mycket pengar på spelet men i brist på intresserad utgivare behöver annat bevis för at spelet kommer sälja. Det är så de flesta icke-spels-kickstarters fungerar, inte som en glorifierad förbeställning.

Medlem

ser ju gubbsnyggt ut.

Medlem

Hoppas på mer blod och avhuggna leder!
Ser iaf mycket roligt ut.

Medlem

Hej alla goa gubbar!

Rekommenderar att ni kollar på klippet ovan på youtube istället. Gör sig MYCKET bättre i 1080p

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=MefZfhxgpZE

Jag har iaf "donerat" lite pengar!

ENJOY!

Medlem

Jag har sparkat in lite pengar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Det här såg riktigt lovande ut. Ska kolla deras sida direkt. "Dungeons & no Dragons" Jo jag tackar jag:) Skulle vara mysigt med ett riktigt mörkt medeltids spel. Bara animationen där man själ pengar fick mig att vilja spela det nu.

phi
Medlem

Ja för fan, backat och klart.

Medlem

Ser fantastiskt ut!

Medlem

Ser roligt ut, hoppas dom får till det!

Inaktiv

Jag har ta mig fan aldrig sett maken till ett mer imponerande projekt. Helt ärligt. Det är som en kombination av Total War, The Witcher 3 och Heroes & Generals. Makalöst.

Medlem

Ser grymt ut!

Notera dock att de inte garanterar alla features till Act I, och att de alltså släpper spelet i episoder.

Från deras Kickstarter-sida;

Skrivet av Kickstarter FAQ:

Kingdom Come: Deliverance, Act I, as it is planned, is a full scale, stand-alone game. It has 30+ hours of gameplay, complete open world map, all quests and closed story line. Most (if not all) game mechanics described above will be included: horse riding, combat, castle sieges, there will be at least one large-scale battle. Acts II & III extend the story, add new environment in separate maps, new quests, gear and weapons. They will also add new quests to the map of Act I. It will be possible to travel between maps of all Acts, some quests will require you to visit all of them.

We definitely intend to make Acts II & III and release them as soon as possible. However, our funding and schedule does not reach past first Act. We will finalize our plans for the release of Acts II & III when we get closer to the release date of Act I. For these reasons we don’t want to offer and promise them as a Kickstarter reward in their own right. We want to use them as a token of our gratitude to higher tiers backers, but you should think about it more like 100% discount offer than a guaranteed reward.

Hoppas spelet blir verklighet!

Medlem

Ser mycket bättre ut än jag trodde det skulle göra! Håller tummarna för att dom får in mycket stålarsch


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

För den som undrar så har utvecklarna skrivit till mig per e-post att de avser Steam som primär distributionskälla, oklart om det kommer DRM-fritt också.

Medlem

Bland det bästa jag sett! hoppas det blir lika bra som det ser ut/dom skriver på kickstarter sidan.

Att alla dom stora företagen aldrig förstår att det finns så sjukt många personer som gärna spelar såna här spel utan där man faktiskt kan leva sig in lite i världen utan 99 olika livmätare, poängräknare achivments som poppar upp överallt, älvor och drakar blablabla ja ni förstår.(inte för att det inte kan vara kul också men ja det finns ju inte många såna här spel att köpa direkt)

Medlem

Påminde mig mycket the witcher, hoppas det blir verklighet

Medlem

Ser fantastiskt ut, paypal som gäller på kickstarter?

Medlem
Skrivet av Wattem:

Bland det bästa jag sett! hoppas det blir lika bra som det ser ut/dom skriver på kickstarter sidan.

Att alla dom stora företagen aldrig förstår att det finns så sjukt många personer som gärna spelar såna här spel utan där man faktiskt kan leva sig in lite i världen utan 99 olika livmätare, poängräknare achivments som poppar upp överallt, älvor och drakar blablabla ja ni förstår.(inte för att det inte kan vara kul också men ja det finns ju inte många såna här spel att köpa direkt)

Ja fler verklighetstrogna spel saknar man i dagens läge. Spel är utmärkt för att uppleva sådant som inte går i verkligheten såsom medeltiden, rymden och dylikt.

Medlem

Undra om tredje person vy kommer att finnas med i spelet?

Medlem

kommer att stödja oculus rift så jag backar det direkt

Faaan att jag hittade kickstarter för länge sen börjar ja känna alltså haha x)
Har säkert lagt 2k redanpå olika spel o prylar x). Funtar på ett Constellation skepp i
Star Citizen gör man också hmmm x)

Efter att tittat på youtube klippet i 1080p så blir det att slänga pengar på det här också !!
*Mitt konto gråter* x)

Ser riktigt grymt ut!

Dock så kunde ju beskrivningen av storyn vara hämtad ur vilket fantasyplock som helst. "Young Blacksmiths FTW"

k3m
Medlem

såg asgrymt ut ju kickstarter visar ju sig vara det bästa sen gog.com för en gamer.

ZF
Medlem

haha, lovorden regnar så tätt att ingen ser hur grafiken verkligen ser ut verkar det. på de flesta håll simpla texturer och modeller ihop med animationer från helvetet.

men det kan ju bli bra ändå.

Skrivet av Rakoon:

Hoppas på mer blod och avhuggna leder!
Ser iaf mycket roligt ut.

det skulle ju vara realistiskt. och sånt förekom i princip inte.

nog för att smeden verkar jobba friskt med slipningen, om än inte som man ska om det ska bli skarpare..

Medlem
Skrivet av ZF:

haha, lovorden regnar så tätt att ingen ser hur grafiken verkligen ser ut verkar det. på de flesta håll simpla texturer och modeller ihop med animationer från helvetet.

men det kan ju bli bra ändå.

Skrivet av Rakoon:

Hoppas på mer blod och avhuggna leder!
Ser iaf mycket roligt ut.

det skulle ju vara realistiskt. och sånt förekom i princip inte.

nog för att smeden verkar jobba friskt med slipningen, om än inte som man ska om det ska bli skarpare..

Det är två år kvar tills release...

Medlem

Kan bli bra, men har redan backat tillräckligt med projekt för tillfället. Blir det hälften av vad de säger kommer jag köpa det vid release dock.

*kastar plånboken mot skärmen*
Ta allt jag har!


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

£285,189
pledged of £300,000 goal
28
days to go

2 dagar, in ur face publishers! Göttans att det verkar bli av!

1
Skriv svar