Insurgency – realism och taktik på Steam idag

Robot
Insurgency – realism och taktik på Steam idag
Medlem
Insurgency – realism och taktik på Steam idag

DIggar spelet och körde väldigt mycket under moddens tid. Faktiskt det som fick in mig i gaming på riktigt Dock är banorna i nyversionen otroligt oinspirerande

Medlem

Tyvärr så hamnar realistiska shooters som Insurgency och Red Orchestra i skuggan av arkadiga rambo shooters.

Gillade modden skarpt, så det blir garanterat ett köp efter löning

Medlem

Modden det bygger på var otrolig för sin tid, tyvärr blev den övergiven av utvecklarna samtidigt som den var populär nog för sploiters och fuskare att rikta in sig på.

Det blir att hålla ett nära öga på den här spelet

Medlem

Köpte Insurgency under early access men ångrade köpet då det inte var många som spelade det, samt att innehållet som fanns inte kändes super imponerande. Ska ta ner fullversionen och se om jag kommer gilla det, håller tummarna


signatur

Game long and prosper

Medlem

Inte det minsta intresserad av "public online"-aspekten av det alls.. Men co-op såg riktigt coolt ut!

Vill bara till att man ska lyckas övertala några polare att skaffa det också..

Geeks Gaming

Gillar spelet.. kanske inte världens bästa men det är skönt att komma ifrån allt vad cod/bf har gjort med senaste generationens spel

Medlem
Medlem

Minns vilken känsla det var i gamla modden när man gav understöd med ksp vid en framryckning, vapnen var farliga på riktigt. Det är något man saknar i t.ex. BF där skott bara är hit points som försvinner från ditt liv.

Blir ett vakande öga på detta spel trots avsaknaden av vänner som vill spela ett "realistiskt" spel.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Öhm, 9 euro är faktiskt 79,16 och inte 168 kronor . Men ja, det kostar 168 kr (18,99 euro). Hjärnsläpp någon? ;p

edit: Oj, nej fel det är 167 kr. Jaja, same same

Medlem

problemet med realistiska är att campa eller hålla vinkel är så extremt op,

spelat insurgency själva(modden) och det jag kan säga är att hålla vinkel vart så simpelt vid viktiga pathways hade du skill och aim och ingen annan koridor andra kunde ta sig igenom och andra höll sitt och campade kunde du sitta där hela banan igenom utan att dö en gång.

detta gäller även klanspel, spelade på ESL.
roligt spel men som alla andra realistiska problematiskt i många sammanhang

Medlem

Missat det här helt!
Älskade verkligen modden, köps direkt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

vad är ett crosshair?, antar att det inte är ett hårkors för annars hade ni nog skrivit det.

Medlem

Online-läget har helt klart förbättrats sedan jag spelade spelet senast men lider tyvärr fortfarande av en stor brist på spelare, tror det var runt 70-100 personer online totalt när jag spelade nu ikväll.

Skrivet av Xstioph:

Inte det minsta intresserad av "public online"-aspekten av det alls.. Men co-op såg riktigt coolt ut!

https://www.youtube.com/embed/wAOqwE7bTXw

Vill bara till att man ska lyckas övertala några polare att skaffa det också..

Jag testade co-op läget ikväll...läget bjöd på den mest efterblivna AI jag stött på sedan de gamla Delta Force spelen...är du bara intresserad av co-op så kommer du kasta pengarna i sjön.

Den var så dålig att det inte fanns utmaning när man var två spelare...när servern blev full (sex spelare) så var det så lätt att The Walking Dead är svårare...

Sen var banorna inte särskilt långa, spring till objective A, ta över punkten, gå vidare till B osv osv, tog ungefär 7 minuter i snitt per karta, testade fyra st, så det är ingen Left 4 Dead storlek på co-op delen av spelet


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Online-läget har helt klart förbättrats sedan jag spelade spelet senast men lider tyvärr fortfarande av en stor brist på spelare, tror det var runt 70-100 personer online totalt när jag spelade nu ikväll.

Skrivet av Xstioph:

Inte det minsta intresserad av "public online"-aspekten av det alls.. Men co-op såg riktigt coolt ut!
[...video]
Vill bara till att man ska lyckas övertala några polare att skaffa det också..

Jag testade co-op läget ikväll...läget bjöd på den mest efterblivna AI jag stött på sedan de gamla Delta Force spelen...är du bara intresserad av co-op så kommer du kasta pengarna i sjön.

Den var så dålig att det inte fanns utmaning när man var två spelare...när servern blev full (sex spelare) så var det så lätt att The Walking Dead är svårare...

Sen var banorna inte särskilt långa, spring till objective A, ta över punkten, gå vidare till B osv osv, tog ungefär 7 minuter i snitt per karta, testade fyra st, så det är ingen Left 4 Dead storlek på co-op delen av spelet

Efterbliven AI är underskattad Tack för den infon, jag tycker det låter positivt! Älskade Delta Force! Haha..

Medlem
Skrivet av Xstioph:
Skrivet av Javas:

Online-läget har helt klart förbättrats sedan jag spelade spelet senast men lider tyvärr fortfarande av en stor brist på spelare, tror det var runt 70-100 personer online totalt när jag spelade nu ikväll.

Skrivet av Xstioph:

Inte det minsta intresserad av "public online"-aspekten av det alls.. Men co-op såg riktigt coolt ut!
[...video]
Vill bara till att man ska lyckas övertala några polare att skaffa det också..

Jag testade co-op läget ikväll...läget bjöd på den mest efterblivna AI jag stött på sedan de gamla Delta Force spelen...är du bara intresserad av co-op så kommer du kasta pengarna i sjön.

Den var så dålig att det inte fanns utmaning när man var två spelare...när servern blev full (sex spelare) så var det så lätt att The Walking Dead är svårare...

Sen var banorna inte särskilt långa, spring till objective A, ta över punkten, gå vidare till B osv osv, tog ungefär 7 minuter i snitt per karta, testade fyra st, så det är ingen Left 4 Dead storlek på co-op delen av spelet

Efterbliven AI är underskattad Tack för den infon, jag tycker det låter positivt! Älskade Delta Force! Haha..

Missförstå mig inte, jag älskade Delta Force som fan när jag var liten, spelade ändra fram till Black Hawk Down, men AI kunde inte Novalogic utveckla xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Aha. Shit! Jag har precis nyss köpt det.
Tack ändå för varningen. Hoppas att det blir bättre.


signatur

autograph

Medlem

Detta spel är otroligt grymt, och otroligt underskattat.
Seriöst tragiskt att inte spelarbasen dyrkar detta istället för cod.
I min mening är det bland det bästa som släppts i semi-realism sedan Red Orchestra 1. Grymt bra känsla, ljud , men samtidigt ett bra flöde och lite fart i gameplayet.

Rekommenderar alla att stödja detta!

Medlem
Skrivet av Xstioph:
Skrivet av Javas:

Online-läget har helt klart förbättrats sedan jag spelade spelet senast men lider tyvärr fortfarande av en stor brist på spelare, tror det var runt 70-100 personer online totalt när jag spelade nu ikväll.

Skrivet av Xstioph:

Inte det minsta intresserad av "public online"-aspekten av det alls.. Men co-op såg riktigt coolt ut!
[...video]
Vill bara till att man ska lyckas övertala några polare att skaffa det också..

Jag testade co-op läget ikväll...läget bjöd på den mest efterblivna AI jag stött på sedan de gamla Delta Force spelen...är du bara intresserad av co-op så kommer du kasta pengarna i sjön.

Den var så dålig att det inte fanns utmaning när man var två spelare...när servern blev full (sex spelare) så var det så lätt att The Walking Dead är svårare...

Sen var banorna inte särskilt långa, spring till objective A, ta över punkten, gå vidare till B osv osv, tog ungefär 7 minuter i snitt per karta, testade fyra st, så det är ingen Left 4 Dead storlek på co-op delen av spelet

Efterbliven AI är underskattad Tack för den infon, jag tycker det låter positivt! Älskade Delta Force! Haha..

Den kommentaren + din titel här på FZ = ett litet skratt!


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Vem ska man tro på?
Ska testa det i morgon. Hoppas att jag inte behöver ångra mig.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Aha. Shit! Jag har precis nyss köpt det.
Tack ändå för varningen. Hoppas att det blir bättre.

Du lär inte ångra dig, det är riktigt bra. Spelet är knappast menat för att köras mot AI dock. Ungefär som att köra bf1942 i singleplayer...

Medlem

Spelade första Insurgency väldigt mycket. Gillade starkt den realistiska känslan och ljudet i spelet, tyvärr blev jag besviken över hur dåligt uppmärksammat det var, för spelet var riktigt bra och roligt att spela när servern var full och när folk använde voip som senare som alltid förr eller senare dör ut när något inte är exklusivt längre. Intressant och se hur detta blir!

Medlem

tycker det är för dyrt ändå, spec då vi betalar i euro jämt. då köper man så lite som möjligt helt enkelt


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tyvärr så hamnar realistiska shooters som Insurgency och Red Orchestra i skuggan av arkadiga rambo shooters.

Gillade modden skarpt, så det blir garanterat ett köp efter löning

Synd a RO2 blev ett sånt fiasko bara

Medlem
Skrivet av Smilfink:
Skrivet av Bojkott:

Tyvärr så hamnar realistiska shooters som Insurgency och Red Orchestra i skuggan av arkadiga rambo shooters.

Gillade modden skarpt, så det blir garanterat ett köp efter löning

Synd a RO2 blev ett sånt fiasko bara

Ja det blev väl inte sån lyckad start med alla buggar som gjorde det ospelbart för många, men detta är ju något som blivit åtgärdat genom patch och idag har jag noll problem med spelet. Men det är väl som med många andra spel, en gång trasigt, alltid trasigt. Jag har t.ex. inte återupptagit BF4 även fast det sägs vara spelbart idag, och allt pga att jag hade så mycket problem med det i början. Man tappade liksom suget och började spela annat.

Medlem

Det som gjorde mig mest besviken var att de gick ifrån de stora kartorna men jag håller med dig också. Tog lång tid innan allt var ordnat med den releasen

1
Skriv svar