Skyrim-modden Skywind uppdateras

Robot
Skyrim-modden Skywind uppdateras
Medlem
Skyrim-modden Skywind uppdateras

Mer moddar på FZ!

Medlem

Har inte spelat Skyrim sen jag varvade det efter det släpptes. Men moddar som denna får mig vilja spela om Skyrim igen fast med en massa moddar

Medlem

Kika in på http://www.skyrimgems.com/ för litet modinspiration kanske. Spelet är egentligen helt otroligt anpassningsbart när man inser hur mycket som skapats till det, det är som ett årgångsvin p.g.a alla moddare.

Medlem

Problemet är skyrims äckliga strids system, tänk om det bara varit bättre fatta hur bra spelet hade varit bra och mer innovativt talent system.

missförstå mig inte skyrim när det kom vart en stark 4/5 i mina ögon nästan 5, hade det bara varit lite bätttre open World spel och bättre combat mer abilities och intressanta mechanics ifrån mobs och ett bra talent träd.

ja då hade det varit en stark jävla 5a

Jag håller tummarna witcher 3 gör det skyrim gjorde men mycket mycket bättre, och jag känner på mig att wild hunt kmr sätta helt ny standard igen för RPG spel,speciellt open World.

och combat/talent system och mechanics.

gör dom det rätt blir det en 6/5 tom ;D håller tummarna!

Medlem

Hur funkar det när man fixar såna här moddar? Kan man spela det vid sidan om vanliga Skyrim eller vad?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Hur funkar det när man fixar såna här moddar? Kan man spela det vid sidan om vanliga Skyrim eller vad?

Tror det kommer funka som fallout project brazil. Man gör ett New Game och sen väljer skyrim eller skywind etc.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Problemet är skyrims äckliga strids system, tänk om det bara varit bättre fatta hur bra spelet hade varit bra och mer innovativt talent system.

missförstå mig inte skyrim när det kom vart en stark 4/5 i mina ögon nästan 5, hade det bara varit lite bätttre open World spel och bättre combat mer abilities och intressanta mechanics ifrån mobs och ett bra talent träd.

ja då hade det varit en stark jävla 5a

Jag håller tummarna witcher 3 gör det skyrim gjorde men mycket mycket bättre, och jag känner på mig att wild hunt kmr sätta helt ny standard igen för RPG spel,speciellt open World.

och combat/talent system och mechanics.

gör dom det rätt blir det en 6/5 tom ;D håller tummarna!

Personligen finner jag det enda problemet med dessa sandlådespel, likt mmorpg spel, är att allt handlar om ren karaktärsutveckling, och att det är helt enkelt inte är tillräckligt att bara kunna investera i sin egen karaktär.

Husen skulle kunna vara så mycket mer, titlarna man får, allt skulle behöva mer betydelse. Att linjärt bli starkare utan något egentligt mål utöver att just bara bli starkare känns... meningslöst i slutändan.

Om allt man vill ha är intressantare strider, så känns det som det finns bättre spel genrer för detta!

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Problemet är skyrims äckliga strids system, tänk om det bara varit bättre fatta hur bra spelet hade varit bra och mer innovativt talent system.

Jag är nyfiken då jag anser att skyrim har ett av dom allra bästa stridssystemet i ett rollspel, du har full kontroll över dina anfall (ett klick med musen motsvarar ett hugg, du kan välja från vilket håll dina anfall skall komma ifrån, välja mellan hårda respektive snabba anfall...), likaså över pareringar, du har full kontroll på din karaktärs rörelser i strid, undvikningar osv.
Jag utgår ifrån att du spelar i förstapersonsvy då tredjepersonskameran uteslutande används som "vanity" kamera för att beundra nya kläder/rustningar med och är direkt oanvändbar att faktiskt spela med.

Vad är det du saknar och kan du ge ett exempel på ett rollspel som har ett bra stridssystem enligt dig?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av FuzioN:

Problemet är skyrims äckliga strids system, tänk om det bara varit bättre fatta hur bra spelet hade varit bra och mer innovativt talent system.

Jag är nyfiken då jag anser att skyrim har ett av dom allra bästa stridssystemet i ett rollspel, du har full kontroll över dina anfall (ett klick med musen motsvarar ett hugg, du kan välja från vilket håll dina anfall skall komma ifrån, välja mellan hårda respektive snabba anfall...), likaså över pareringar, du har full kontroll på din karaktärs rörelser i strid, undvikningar osv.
Jag utgår ifrån att du spelar i förstapersonsvy då tredjepersonskameran uteslutande används som "vanity" kamera för att beundra nya kläder/rustningar med och är direkt oanvändbar att faktiskt spela med.

Vad är det du saknar och kan du ge ett exempel på ett rollspel som har ett bra stridssystem enligt dig?

Det är för simpelt och tråkigt. inga abilities. och olika slag kombos m.m

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av FuzioN:

Problemet är skyrims äckliga strids system, tänk om det bara varit bättre fatta hur bra spelet hade varit bra och mer innovativt talent system.

missförstå mig inte skyrim när det kom vart en stark 4/5 i mina ögon nästan 5, hade det bara varit lite bätttre open World spel och bättre combat mer abilities och intressanta mechanics ifrån mobs och ett bra talent träd.

ja då hade det varit en stark jävla 5a

Jag håller tummarna witcher 3 gör det skyrim gjorde men mycket mycket bättre, och jag känner på mig att wild hunt kmr sätta helt ny standard igen för RPG spel,speciellt open World.

och combat/talent system och mechanics.

gör dom det rätt blir det en 6/5 tom ;D håller tummarna!

Personligen finner jag det enda problemet med dessa sandlådespel, likt mmorpg spel, är att allt handlar om ren karaktärsutveckling, och att det är helt enkelt inte är tillräckligt att bara kunna investera i sin egen karaktär.

Husen skulle kunna vara så mycket mer, titlarna man får, allt skulle behöva mer betydelse. Att linjärt bli starkare utan något egentligt mål utöver att just bara bli starkare känns... meningslöst i slutändan.

Om allt man vill ha är intressantare strider, så känns det som det finns bättre spel genrer för detta!

Håller med dig där ihålig kontent är tråkig det kmr dock nog alltid finnas i sandbox, jag tror dock det blir bättre med åren, att jag måste leva mig in i gubben 100% så jag nästan tror det är en annan verkligenhet kommer aldrig hända mig. kvittar hur dom än gör spel tyvärr

Medlem
Skrivet av Satheus:

Har inte spelat Skyrim sen jag varvade det efter det släpptes. Men moddar som denna får mig vilja spela om Skyrim igen fast med en massa moddar

Då tycker jag att du ska dra upp svårighetsgraden till Legendary samt lägga in Immersive Skyrim Creatures så får du verkligen nåt att bita i. Vissa vargar biter ihjäl dig på ett bett. Jag har kommit som längst till lvl 30 innan jag dog. Master Draman Skeleton är vidriga som använder Unrelating Force väldigt ofta och kan ta ner dig på lång håll. Kolla mitt klipp (väldigt mörk bild då det är natt) http://www.youtube.com/watch?v=DCDJ3LdGrlc

När jag spelade in detta så körde jag inte på Legendary utan endast på expert


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av FuzioN:

Problemet är skyrims äckliga strids system, tänk om det bara varit bättre fatta hur bra spelet hade varit bra och mer innovativt talent system.

Jag är nyfiken då jag anser att skyrim har ett av dom allra bästa stridssystemet i ett rollspel, du har full kontroll över dina anfall (ett klick med musen motsvarar ett hugg, du kan välja från vilket håll dina anfall skall komma ifrån, välja mellan hårda respektive snabba anfall...), likaså över pareringar, du har full kontroll på din karaktärs rörelser i strid, undvikningar osv.
Jag utgår ifrån att du spelar i förstapersonsvy då tredjepersonskameran uteslutande används som "vanity" kamera för att beundra nya kläder/rustningar med och är direkt oanvändbar att faktiskt spela med.

Vad är det du saknar och kan du ge ett exempel på ett rollspel som har ett bra stridssystem enligt dig?

Det är för simpelt och tråkigt. inga abilities. och olika slag kombos m.m

Simpelt är väl att föredra framför komplext alla dagar i veckan, eller?

Tråkigt eller roligt bör ju bero på omständigheterna och det finns många olika sätt att ta sig an många olika fiender. Något sätt bör väl ändå passa herrn/frun?

Jag förstår ärligt talat inte vad du menar saknas med abilities, kan du förklara?

Kombinationer... Hör inte de mer hemma i arkadspelen?

Har fortfarande fantastiskt kul i Skyrim, och jag har inte rört en enda mod sen spelet släpptes. It's that good!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av FuzioN:

Problemet är skyrims äckliga strids system, tänk om det bara varit bättre fatta hur bra spelet hade varit bra och mer innovativt talent system.

Jag är nyfiken då jag anser att skyrim har ett av dom allra bästa stridssystemet i ett rollspel, du har full kontroll över dina anfall (ett klick med musen motsvarar ett hugg, du kan välja från vilket håll dina anfall skall komma ifrån, välja mellan hårda respektive snabba anfall...), likaså över pareringar, du har full kontroll på din karaktärs rörelser i strid, undvikningar osv.
Jag utgår ifrån att du spelar i förstapersonsvy då tredjepersonskameran uteslutande används som "vanity" kamera för att beundra nya kläder/rustningar med och är direkt oanvändbar att faktiskt spela med.

Vad är det du saknar och kan du ge ett exempel på ett rollspel som har ett bra stridssystem enligt dig?

Det är för simpelt och tråkigt. inga abilities. och olika slag kombos m.m

Simpelt är väl att föredra framför komplext alla dagar i veckan, eller?

Tråkigt eller roligt bör ju bero på omständigheterna och det finns många olika sätt att ta sig an många olika fiender. Något sätt bör väl ändå passa herrn/frun?

Jag förstår ärligt talat inte vad du menar saknas med abilities, kan du förklara?

Kombinationer... Hör inte de mer hemma i arkadspelen?

tror du missförstår mig helt här, alla talents i talent trädet är passiva, finns inte Actives direkt, vad jag skulle vilja see är mer att du får slagcomba med dualwield att du timar kanske E efter varje slag så slår du ett snabbt slag.

rep på din yxa som gör att du kan dra till dig motståndare på avstånd, (actionbar ability) charge m.m osv

Du måste aima dessa och använda dom rätt och inte ge för mycket så det blir slurrigt, men du förstår sen har även fienderna abilities med.

Reachen och speeden man slår i dualwield och med vapen overall är extremt slö även, du hade slått snabbare i verkligheten utan ens vara en erfaren krigare.

Nu är det ju visserligen så kanske är det så att just skyrims stridsystem passar andra och inte mig men jag vill ha ett snabbt där jag måste reagera och trycka snabbt själv och sikta och fienden rör sig och har abilities.

I skyrim existerar ej detta hehe, det är detta som enligt mig gör skyrim mycket sämre än vad det kan vara, men vill man ha ett segt combat system, och föredrar mindre fantasi aktigt strids system så förstår jag varför man tycker om det.

Och jag pratar ifrån vad jag tycker,

kombo:s är darksiders II jag snackar om attackera i viss kombination för göra olika slag med närkamps vapen.

vilket skulle göra spelet mer komplext och ge roliga och många ofantliga sätt att övervinna dina fiender och kanske en rejäl utmaning i svåraste läget för även en bra gamer.

Kombinationer hör väl endå hemma i alla spel allt handlar väl mer om hur du tycker om systemet och hur välgjort och hur snabbt och skillbaserat strits system, det finns inte mycket valmöjligheter i skyrim, det vet alla som spelat det allt är passivt och equipa ett vapen eller några få spells.

och där har du skyrim:s stritsystem, inga direkt abilities hehe.

Medlem

Det är synd att även fast de lägger så enormt mycket arbete på världsdesign och modeller för att vi skall kunna återvända till Vvardenfell så kommer man förmodligen inte få ta del av Morrowinds långt mer intressanta skillsystem och karaktärsutveckling, dess överlägsna GUI och inventoryhantering, osv. Även om jag naturligtvis kommer prova Skyrimmodden så känns ett moddat Morrowind fortfarande mer relevant att spela.

Medlem
Skrivet av toern:

Kika in på http://www.skyrimgems.com/ för litet modinspiration kanske. Spelet är egentligen helt otroligt anpassningsbart när man inser hur mycket som skapats till det, det är som ett årgångsvin p.g.a alla moddare.

Denna killen är modddare själv och kör lite immersive lets plays med skyrim med massa moddar samt har en grym spellista med guider till moddning för nybörjare.
http://www.youtube.com/user/GophersVids

Rekommenderas då han är riktigt trevlig att lyssna på

Medlem
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av Satheus:

Har inte spelat Skyrim sen jag varvade det efter det släpptes. Men moddar som denna får mig vilja spela om Skyrim igen fast med en massa moddar

Då tycker jag att du ska dra upp svårighetsgraden till Legendary samt lägga in Immersive Skyrim Creatures så får du verkligen nåt att bita i. Vissa vargar biter ihjäl dig på ett bett. Jag har kommit som längst till lvl 30 innan jag dog. Master Draman Skeleton är vidriga som använder Unrelating Force väldigt ofta och kan ta ner dig på lång håll. Kolla mitt klipp (väldigt mörk bild då det är natt) http://www.youtube.com/watch?v=DCDJ3LdGrlc

När jag spelade in detta så körde jag inte på Legendary utan endast på expert

Legendary gör inte spelet svårt, bara irriterande och jobbigt.

ladad hem Requim så får du ett svårt men rättvist spel..

kram till fz som lyfter fram moddar. och om dom kan läsa svenska hoppas jag dom ser detta dom är värda alla lovord i värden


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Har fortfarande fantastiskt kul i Skyrim, och jag har inte rört en enda mod sen spelet släpptes. It's that good!

Fast du missar massor.. Bara modsen som gör spelet snyggare är heeeelt jäkla fantastiska..

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av LordOfTerror:
Skrivet av Satheus:

Har inte spelat Skyrim sen jag varvade det efter det släpptes. Men moddar som denna får mig vilja spela om Skyrim igen fast med en massa moddar

Då tycker jag att du ska dra upp svårighetsgraden till Legendary samt lägga in Immersive Skyrim Creatures så får du verkligen nåt att bita i. Vissa vargar biter ihjäl dig på ett bett. Jag har kommit som längst till lvl 30 innan jag dog. Master Draman Skeleton är vidriga som använder Unrelating Force väldigt ofta och kan ta ner dig på lång håll. Kolla mitt klipp (väldigt mörk bild då det är natt) http://www.youtube.com/watch?v=DCDJ3LdGrlc

När jag spelade in detta så körde jag inte på Legendary utan endast på expert

Legendary gör inte spelet svårt, bara irriterande och jobbigt.

ladad hem Requim så får du ett svårt men rättvist spel..

Jag kommer samla små mynt tills jag kan skaffa alla dlc:er och dylikt till Skyrim innan min andra spelgenomgång. Men den andra genomgången skall vara svår och mer "immersive". Håller redan lite koll på olika moddar som både gör spelet svårare och mer rikt på innehåll.

Medlem

Ja som vissa har redan påpekat så är Skyrims gameplay på tok för simpelt. Det krävs nästan inga som helst tankar på vad man ska göra, t o m spel som Batman kräver bättre tajming på vad för knappar man trycker på.

1
Skriv svar