Microsoft och EA betalar för åsikter på Youtube

Medlem

Dvs nu kan man mer eller mindre aldrig lita på något positivt som sägs om xbox1...

Bra jobbat MS!

Men dessvärre är väl detta beteende normen i dagens AAA-industri. Enorma summor kastas bort på reklam, jippon, mutor, marknadsanalytiker, advokater, samt allt annat pr-bs och we-must-destroy-all-fun-in-gaming-kommiteer.

Och det som faktist går till utveckling av spel försvinner snabbt till passionslösa sequels, remakes, motion-crap-title#651, skådespelare, qt- och cutscene events powered by mdew and doritos.

Näe usch, företag som MS, Sony, EA, Activision m.fl, är i längden inget annat än gigantiska parasiter. Parasiter som sakta men säkert bara suger bort allt roligt, all kreaktivitet och all passion från industrin.

Medlem

Låter som m$ är i trubbel då det var ett rykte om att win 8 kallas internt för "the latest vista" med hp som går tilbaka till 7 och en mobil marknad som ser mörkt ut för pytte mjuk så ...

Medlem

Tja, det är ju ett sätt att göra reklam bland många andra.
Ganska smart faktiskt.
All uppmärksamhet är bra även den dåliga. Detta då produkten kommer med/nämns i vilket sammanhang det nu må vara.

Här så var det i ett positivt sammanhang (filmerna asså). Så exponering = ökad försäljning.

De som tycker att det är hemskt hör kanske inte till presumtiva köpare ändån, så då spelar det ju ingen som helst roll att de gnäller.

Nej, det behöver inte framgå att det är reklam på internet.

Häpp!


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av Bojkott:

Det är äcklande när företag sjunker så här lågt.

välkommen till capitalism

till skillnad emot communismen som dödade folk som inte tyckte allt var bra?

Ja, kommunism var dåligt därför måste kapitalism vara jättebra!

Dagens o-logik.


signatur

yolo

Inaktiv

Säger inte att FZ är mutade, men vissa negativa nyheter om vissa företag verkar inte synas på FZ.
Kan inte påminna mig om att man läst nånting om detta på FZ som ett exempel.
http://www.gamereactor.se/nyheter/140114/Analogspakarna+till+...

det är ju ändå en ganska negativ sak. Fast det är ju klart, det är ju lättare att få igång en hätsk debatt om man väljer en hackkyckling.

Inaktiv

Vad är det konstiga? Har ni kollat på Facebook och Instagram? Företagen pumpar in miljoner för att synas lite extra i nyhetsflödena.

Inaktiv
Skrivet av Exim:

Låter som m$ är i trubbel då det var ett rykte om att win 8 kallas internt för "the latest vista" med hp som går tilbaka till 7 och en mobil marknad som ser mörkt ut för pytte mjuk så ...

Tror jag inte, det är ju Sony som har ekonomisk kris, MS går med vinst, Sony blöder.

Medlem
Skrivet av StraxDax:

Säger inte att FZ är mutade, men vissa negativa nyheter om vissa företag verkar inte synas på FZ.
Kan inte påminna mig om att man läst nånting om detta på FZ som ett exempel.
http://www.gamereactor.se/nyheter/140114/Analogspakarna+till+...

det är ju ändå en ganska negativ sak. Fast det är ju klart, det är ju lättare att få igång en hätsk debatt om man väljer en hackkyckling.

På FZ skriver man inte dåligt om Sony/Playstation produkterna. De vill ju inte att Sony slutar skicka pengar.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

dold reklam, lagbrott

Redaktör
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av StraxDax:

Säger inte att FZ är mutade, men vissa negativa nyheter om vissa företag verkar inte synas på FZ.
Kan inte påminna mig om att man läst nånting om detta på FZ som ett exempel.
http://www.gamereactor.se/nyheter/140114/Analogspakarna+till+...

det är ju ändå en ganska negativ sak. Fast det är ju klart, det är ju lättare att få igång en hätsk debatt om man väljer en hackkyckling.

På FZ skriver man inte dåligt om Sony/Playstation produkterna. De vill ju inte att Sony slutar skicka pengar.

Att kasta ur sig såna där ogrundade anklagelser är skitfult. Jag vill inte se mer sånt. Uppfattat?


signatur
Medlem

All PR är bra PR? Finns inte en sida, vlog osv som inte skriver/talar om xbox one nu.

ZF
Medlem
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av Bojkott:

Det är äcklande när företag sjunker så här lågt.

välkommen till capitalism

till skillnad emot communismen som dödade folk som inte tyckte allt var bra?

sen dödade kapitalismen en väldig massa ytterligare folk som ändå tyckte den var bra. ja säkert en hel del som inte tyckte den var bra också. men man kan inte ju inte expandera snabbmatsfranchisemarknad utan att knäcka en massa ägg!

det är inte lätt att tycka rätt när det alltid är nån som inte håller med.

Skrivet av burkmopp:

All PR är bra PR? Finns inte en sida, vlog osv som inte skriver/talar om xbox one nu.

""oh, wirklich!?""

sen verkar ju många också dra den mer långtgående slutsatsen att "allt bra är PR", men det är en annan sak.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av Bojkott:

Det är äcklande när företag sjunker så här lågt.

välkommen till capitalism

Kapitalism*

MS gräver sin grav djupare och djupare.. Dessutom så är det ju propaganda de betalar för. Eftersom får man inte tala om vad som ev. är fel med Xbone (Även om det är i syfte att påpeka vad som kan förbättras) så är det just propaganda.

Skrivet av burkmopp:

All PR är bra PR? Finns inte en sida, vlog osv som inte skriver/talar om xbox one nu.

Eller det verkligen det? All PR är inte bra PR. Skulle jag starta ett företag och sedan skapa PR att jag kokar levande barn i grytor så är det inte bra PR, inte ens på långa vägar.

Medlem

"Microsoft betalar för åsikter på Youtube"

Det gör ALLA stora aktörer, kallas publik reklam

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av burkmopp:

All PR är bra PR? Finns inte en sida, vlog osv som inte skriver/talar om xbox one nu.

Eller det verkligen det? All PR är inte bra PR. Skulle jag starta ett företag och sedan skapa PR att jag kokar levande barn i grytor så är det inte bra PR, inte ens på långa vägar.

Jag kan nu bara tala för mig själv, men har inte ens haft en tanke om xbox one på ett bra tag... Och nu helt plötsligt så är det nästan påtvingat, och frågor om konsolen är legitimt bra ifrågasätts i och med att folk tar emot betalning. Vill säga, skulle inte detta kunna få fler folk att få upp ögonen för konsolen igen och reflektera över dess värde?

Dom som hade en positiv bild redan innan, äger säkerligen redan konsolen eller planerar att köpa den, jag tror inte detta påverkar dom.

Meeeeen, jag kan bara spekulera.

Redaktör
Skrivet av Zpartan:

"Microsoft betalar för åsikter på Youtube"

Det gör ALLA stora aktörer, kallas publik reklam

Och där fyller journalister och spelmedier en funktion (även om många har lågt förtroende för oss). I och med att vi betalar våra skribenter minskar risken att de skulle vara intresserade av pengar från det företag vars produkter de ska skriva om (om företaget faktiskt skulle vilja sticka pengar i näven på dem). Det är givetvis ingen garanti mot mutor, men risken minskar väsentligt mot om skribenterna jobbade gratis eller för t.ex. spel som enda ersättning.


signatur
Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av burkmopp:

All PR är bra PR? Finns inte en sida, vlog osv som inte skriver/talar om xbox one nu.

Eller det verkligen det? All PR är inte bra PR. Skulle jag starta ett företag och sedan skapa PR att jag kokar levande barn i grytor så är det inte bra PR, inte ens på långa vägar.

Jag kan nu bara tala för mig själv, men har inte ens haft en tanke om xbox one på ett bra tag... Och nu helt plötsligt så är det nästan påtvingat, och frågor om konsolen är legitimt bra ifrågasätts i och med att folk tar emot betalning. Vill säga, skulle inte detta kunna få fler folk att få upp ögonen för konsolen igen och reflektera över dess värde?

Dom som hade en positiv bild redan innan, äger säkerligen redan konsolen eller planerar att köpa den, jag tror inte detta påverkar dom.

Meeeeen, jag kan bara spekulera.

Och nu är du ännu mindre sugen att införskaffa en Xbone? Det min herre är inte bra PR.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av StraxDax:

Säger inte att FZ är mutade, men vissa negativa nyheter om vissa företag verkar inte synas på FZ.
Kan inte påminna mig om att man läst nånting om detta på FZ som ett exempel.
http://www.gamereactor.se/nyheter/140114/Analogspakarna+till+...

det är ju ändå en ganska negativ sak. Fast det är ju klart, det är ju lättare att få igång en hätsk debatt om man väljer en hackkyckling.

På FZ skriver man inte dåligt om Sony/Playstation produkterna. De vill ju inte att Sony slutar skicka pengar.

Att kasta ur sig såna där ogrundade anklagelser är skitfult. Jag vill inte se mer sånt. Uppfattat?

Jag håller med dem att man har sett ovanligt lite negativa artiklar om Sony och PS4 men en massa av dåliga artiklar om Microsoft och Xbox One.

Jag påstår dock inte att ni är köpta men man märker ändå en klar favorit när man kollar igenom de artiklar som har skrivits och hur de har framförts.

Innan lanseringen av de båda så tipsade jag in ett flertal "bra" nyheter om Xbox One men inga dök upp. En viss sortering kan jag förstå men när man nu efter ser ett mönster av nästan bara bra artiklar om PS4an och nästan bara dåliga artiklar om Xbox One så kan man ju börja undra.

Redaktör
Skrivet av ThreeZool:

Jag håller med dem att man har sett ovanligt lite negativa artiklar om Sony och PS4 men en massa av dåliga artiklar om Microsoft och Xbox One.

Jag påstår dock inte att ni är köpta men man märker ändå en klar favorit när man kollar igenom de artiklar som har skrivits och hur de har framförts.

Innan lanseringen av de båda så tipsade jag in ett flertal "bra" nyheter om Xbox One men inga dök upp. En viss sortering kan jag förstå men när man nu efter ser ett mönster av nästan bara bra artiklar om PS4an och nästan bara dåliga artiklar om Xbox One så kan man ju börja undra.

Vi pubbar 10-15 nyheter per dag, vilket är långt från tillräckligt för att täcka allt som händer eller alla tips vi får in. Det finns massor av saker - positivt som negativt, om både PS4 och Xbox One och alla andra plattformar - som vi av olika orsaker inte tar upp.

Det handlar om nyhetsvärdering, att skribenterna väljer sånt som intresserar många av våra läsare. För Xbox One och Microsoft har det varit ovanligt många negativa saker, vilket intresserat många. Vi har inte skrivit allt negativt vi hittat om Xboxen, ej heller om PS4:an, men eftersom det varit så många fler negativa nyheter om Xboxen kan det verka som att vi favoriserar PS4 genom att ta upp dem. Det sker per automatik, och för att undvika det måste vi sluta ta upp uppenbarligen intressanta nyheter. Vilket blir väldigt konstigt - vi ska kunna skriva om stora saker i spelvärlden utan att behöva få mutmisstankar mot oss.

Att vi inte tar upp nyhetstips kan ha många förklaringar: annat bedöms vara mer intressant den dagen, för lågt nyhetsvärde, andra saker är intressantare, osv. Det handlar aldrig om att vi medvetet favoriserar eller avfärdar någon konsol - vi tjänar bäst på att ge läsarna en så bred täckning som möjligt.

I övrigt har vi för våra egna pengar skaffat Xbox One och spel för att kunna skriva om dem. Och i jämförelsen mellan PS4 och Xbox One blev det oavgjort.


signatur
Medlem
Skrivet av Funka:

Sen är ju frågan på vem man lägger ansvaret, på företaget Microsoft eller på människor som skiter i att säga sin riktiga åsikt och enbart gör det för pengar?

Men ja det är väll så samhället fungerar för tillfället, jag gör det som gynnar mig, och allt annat är någon annans fel!

Mest lägger man skulden på den som mutar, sekundärt lägger rman skulden på den som tar mutor.

Hur kommer det sig att du drar slutsatsen att det är så samhället fungerar? För att du läser mest om det dåliga och inte lika mycket om alla som agerar på ett bra sätt? Tror du inte det kan vara så att dåliga handlingar uppmärksammas mer i media eftersom det upprör mer?

Bli inte förblindad av sånt som är dåligt och bevisa motsatsen genom att agera korrekt själv. Andra kommer ta intryck av det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Är det egentligen någon som är förvånad?

Jag är förvånad...att folk är förvånade.

ZF
Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av StraxDax:

Säger inte att FZ är mutade, men vissa negativa nyheter om vissa företag verkar inte synas på FZ.
Kan inte påminna mig om att man läst nånting om detta på FZ som ett exempel.
http://www.gamereactor.se/nyheter/140114/Analogspakarna+till+...

det är ju ändå en ganska negativ sak. Fast det är ju klart, det är ju lättare att få igång en hätsk debatt om man väljer en hackkyckling.

På FZ skriver man inte dåligt om Sony/Playstation produkterna. De vill ju inte att Sony slutar skicka pengar.

Att kasta ur sig såna där ogrundade anklagelser är skitfult. Jag vill inte se mer sånt. Uppfattat?

Jag håller med dem att man har sett ovanligt lite negativa artiklar om Sony och PS4 men en massa av dåliga artiklar om Microsoft och Xbox One.

Jag påstår dock inte att ni är köpta men man märker ändå en klar favorit när man kollar igenom de artiklar som har skrivits och hur de har framförts.

Innan lanseringen av de båda så tipsade jag in ett flertal "bra" nyheter om Xbox One men inga dök upp. En viss sortering kan jag förstå men när man nu efter ser ett mönster av nästan bara bra artiklar om PS4an och nästan bara dåliga artiklar om Xbox One så kan man ju börja undra.

men det måste finnas nått att sätta en nyhet om också, det går ju inte att bara posta påhitt eller samma gamla "nyheter" om och om igen för att den ena partens fanboys ska vara nöjda liksom. att det har varit betydligt mer konstiga turer (fram och tillbaka) runt den en maskin reflekteras naturligtvis då i mer nyheter om den.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av Bojkott:

Det är äcklande när företag sjunker så här lågt.

välkommen till capitalism

Går också under benämningen Kapitalism i Sverige...

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av StraxDax:

Säger inte att FZ är mutade, men vissa negativa nyheter om vissa företag verkar inte synas på FZ.
Kan inte påminna mig om att man läst nånting om detta på FZ som ett exempel.
http://www.gamereactor.se/nyheter/140114/Analogspakarna+till+...

det är ju ändå en ganska negativ sak. Fast det är ju klart, det är ju lättare att få igång en hätsk debatt om man väljer en hackkyckling.

På FZ skriver man inte dåligt om Sony/Playstation produkterna. De vill ju inte att Sony slutar skicka pengar.

Att kasta ur sig såna där ogrundade anklagelser är skitfult. Jag vill inte se mer sånt. Uppfattat?

Jag håller med dem att man har sett ovanligt lite negativa artiklar om Sony och PS4 men en massa av dåliga artiklar om Microsoft och Xbox One.

Jag påstår dock inte att ni är köpta men man märker ändå en klar favorit när man kollar igenom de artiklar som har skrivits och hur de har framförts.

Innan lanseringen av de båda så tipsade jag in ett flertal "bra" nyheter om Xbox One men inga dök upp. En viss sortering kan jag förstå men när man nu efter ser ett mönster av nästan bara bra artiklar om PS4an och nästan bara dåliga artiklar om Xbox One så kan man ju börja undra.

En fet facepalm på den alltså... Ska FZ börja hitta på artiklar om PS4 för att jämna ut spelbrädet eller? Om man inte levt under en sten det senaste året så vet man som spelare att xbox one och microsoft har fuckat upp totalt när det gäller marknadsföringen medan Sony har varit betydligt smartare.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av Bojkott:

Det är äcklande när företag sjunker så här lågt.

välkommen till capitalism

Går också under benämningen Kapitalism i Sverige...

Oj ursäkta mig jag stava fel det var visst viktigt de ;D

Medlem
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av Bojkott:

Det är äcklande när företag sjunker så här lågt.

välkommen till capitalism

Går också under benämningen Kapitalism i Sverige...

Oj ursäkta mig jag stava fel det var visst viktigt de ;D

Ja det är viktigt att värna om det svenska språket.
Kapitalism och Kommunism heter det på svenska så nu vet du det hädanefter!

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Flugsaft:
Skrivet av Bojkott:

Det är äcklande när företag sjunker så här lågt.

välkommen till capitalism

Går också under benämningen Kapitalism i Sverige...

Oj ursäkta mig jag stava fel det var visst viktigt de ;D

Ja det är viktigt att värna om det svenska språket.
Kapitalism och Kommunism heter det på svenska så nu vet du det hädanefter!

HAHAH ja de gör jag ju ;D

12
Skriv svar