Berätta era roliga historier från DayZ här!

Medlem
Berätta era roliga historier från DayZ här!

Har någonting otroligt udda, konstigt eller roligt hänt dig medan du spelade DayZ Standalone?
Då har jag den rätta tråden för dig att dela den på!
Jag antar att det var allt. Jag ser fram emot att läsa era historier...


signatur

Gradixio!

Gick upp på ett tak där det låg en död spelare, gick igenom hanns prylar och hittade två konservburkar och en konservöppnare. Fram tills nu har jag aldrig hittat en konservöppnare i DayZ, det var liksom ett av mina mål att en dag hitta en. Blev lycklig i typ 4 sekunder tills någon började skuta mot mig, så jag kastar mig mot stegen för att ta mig ner.

Då buggar spelet ur och jag fastnar i stegen och glider animationslöst upp och ner utan motstånd, plötsligt, som kastad ur en katapult flyger min avatar iväg flera hundra meter, minst hundra, och störtar sedan rakt in i en husvägg. men spelet hade inte buggat klart, när jag slog i marken så transporterades jag tillbaka till taket jag kastades från. Jag står där och är helt paff av vad som just hänt.

Då får jag en yxa i ryggen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag och min kompis var och lootade en flygplats utanför Krasnostav. Vi gick upp i ett sånt där torn som folk brukar campa i. Vi lootade ett tag och på vägen ned för trappan så bryter min karaktär benen. Min kompis rusar upp för att hjälpa mig och mitt i trappan framför mig så flyger han upp genom taket och försvinner. Ur hans synvinkel så gled hans karaktär skata ut genom väggen och sedan landade han och dog.
Jag "re-connectade" till servern och då var mina ben hela igen.

Jag går ut ur huset för att loota hans lik och så står det: " You're unconscious" Både han och jag börjar skratta i sorg över Skype...
Och självklart spawnar han i Elektro och jag i Berezino...


signatur

Gradixio!

Medlem

Hahaha! DayZ logics!
Detta kommer bli kul läsande

Vi var ett gäng som satt runt en flare mitt i mörkaste natten och sjöng sånger i chatten.
Det var kul för att det om något hade jag inte förväntat mig i DayZ, mest undviker jag spelare för de har visat sig att vara skitstövlar hela bunten. Men detta visar att det finns undantag.

I alla fall så satt vi där och det kom fler spelare under tiden, men alla sprang åt olika håll innan gryningen, vi delar gärna en sång i mörkaste natten men i dagsljus försvinner all tillit


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar