Might & Magic X: Legacy

Robot
Might & Magic X: Legacy

Platt, fult och förlegat, men också helt förtjusande. Might & Magic-comebacken hyllar sitt arv och får oss att omfamna den rollspelsnörd som bor i oss alla.

#might-and-magic-ix, #3do, #ubisoft, #might-magic-x-legacy


Medlem
Might & Magic X: Legacy

Det är så stendött på spelmarknaden just nu att jag blev helt lyrisk över en recension. Även fast jag inte ens gillar spelet...

Jag tror jag har ett beroende.


signatur

The Emperor protects.

Medlem

Älskar M&M 1-8...så 10:an ska bli kanonkul att lira. Tror faktiskt jag sätter igång om ett par minuter


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Phaeton:

Det är så stendött på spelmarknaden just nu att jag blev helt lyrisk över en recension. Även fast jag inte ens gillar spelet...

Jag tror jag har ett beroende.

Vi har ändå tryckt ut ett 20-tal sedan årsskiftet


signatur
Medlem

Nämen hallå där, jag trodde den fullständiga releasen för M&MX var ganska långt borta. Trevligt att ha fel!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Phaeton:

Det är så stendött på spelmarknaden just nu att jag blev helt lyrisk över en recension. Även fast jag inte ens gillar spelet...

Jag tror jag har ett beroende.

Vi har ändå tryckt ut ett 20-tal sedan årsskiftet

Det är ju tre veckor!

Ok jag "kan" ha ett problem...


signatur

The Emperor protects.

Medlem

En fråga bara.. hur fick ni full versionen? jag har early acces man har inte kunnat börja spela fulla versionen än... eller köpte ni den direkt frn Uplay?

Medlem
Skrivet av Alair:

En fråga bara.. hur fick ni full versionen? jag har early acces man har inte kunnat börja spela fulla versionen än... eller köpte ni den direkt frn Uplay?

Du kan spela den nu. Den gick live idag.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Alair:

En fråga bara.. hur fick ni full versionen? jag har early acces man har inte kunnat börja spela fulla versionen än... eller köpte ni den direkt frn Uplay?

Du kan spela den nu. Den gick live idag.

Precis så är det. Jag har lirat review-versionen, som är samma som den som går ut idag.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det här är ett sånt där spel jag kan tänka mig att köpa, men knappast till fullpris utan till 50-75% rabatt. Det är helt enkelt inte värt 400 kr.

Medlem
Skrivet av Chomag:

Det här är ett sånt där spel jag kan tänka mig att köpa, men knappast till fullpris utan till 50-75% rabatt. Det är helt enkelt inte värt 400 kr.

Då är det ju tur att den kostar 250 och inte 400 på steam


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

k3m
Medlem

jag tycker recensionen är bra. sedan så tycker jag även att alla rollspelsfans borde lira detta, precis som alla andra rollspel själv ser jag fram emot att sätta tänderna i MM.X

Medlem

Härligt, har avstått från att spela mer än några minuter av min pre-release för att slippa börja om från början när väl fullversionen släppts.

Till helgen skall mina missanpassade semihjältar ut och äventyra.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Chomag:

Det här är ett sånt där spel jag kan tänka mig att köpa, men knappast till fullpris utan till 50-75% rabatt. Det är helt enkelt inte värt 400 kr.

Då är det ju tur att den kostar 250 och inte 400 på steam

Där ser man, då är det ju en annan femma. Kan kanske vara värt 250 kr.

Medlem

Kunde inte låta bli köp knappen på Steam. Spelade aldrig dessa spel på den tiden de var populära, men jag tyckte Grimrock var rätt schysst.

Medlem

219 sek på Steam då Euro är ganska billig ca 8.50. På Greenmangaming även med -25% off så kostade spelet 200sek då pund är dyrare.

Då blir det köp på steam istället.

Medlem

Jag är ju inte sådär bevandrad i detta men... Grimrock, någon?


signatur

// P

Medlem

Hoppsan det fick fort, såg det på "early acess" här om dagen..
och jag som tänkte skälla på er för att ni recenserade en beta.. nu fick jag ju inte det


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Inaktiv
Skrivet av eublepharis:

Jag är ju inte sådär bevandrad i detta men... Grimrock, någon?

Nu va det inte dom som uppfann genren utan den har funnits i 30 år, bara det att LoG "took it back".

Fullständigt älskade LoG så detta ska lätt införskaffas

Medlem
Skrivet av eublepharis:

Jag är ju inte sådär bevandrad i detta men... Grimrock, någon?

Might and magic - Release: 1986
Grimrock - Release: 2012

Legend of Grimrock är en hyllning till forna tiders rollspel såsom tidiga Might & Magic, Eye of the beholder, Dungeon Master osv.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av eublepharis:

Jag är ju inte sådär bevandrad i detta men... Grimrock, någon?

Might and magic - Release: 1986
Grimrock - Release: 2012

Legend of Grimrock är en hyllning till forna tiders rollspel såsom tidiga Might &amp; Magic, Eye of the beholder, Dungeon Master osv.

Lands of Lore !!!

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av eublepharis:

Jag är ju inte sådär bevandrad i detta men... Grimrock, någon?

Might and magic - Release: 1986
Grimrock - Release: 2012

Legend of Grimrock är en hyllning till forna tiders rollspel såsom tidiga Might &amp;amp; Magic, Eye of the beholder, Dungeon Master osv.

Lands of Lore !!!

Jo, det var så jag menade... förlåt min otydlighet. Så, hur står sig då hyllningen i förhållande till klassikerna (och kommande M & M) tycker/tror ni?

Suktar i denna spelårets relativa öken efter trollhattsmys. Vad väljer jag?


signatur

// P

Medlem
Skrivet av eublepharis:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av eublepharis:

Jag är ju inte sådär bevandrad i detta men... Grimrock, någon?

Might and magic - Release: 1986
Grimrock - Release: 2012

Legend of Grimrock är en hyllning till forna tiders rollspel såsom tidiga Might &amp;amp;amp; Magic, Eye of the beholder, Dungeon Master osv.

Lands of Lore !!!

Jo, det var så jag menade... förlåt min otydlighet. Så, hur står sig då hyllningen i förhållande till klassikerna (och kommande M &amp; M) tycker/tror ni?

Suktar i denna spelårets relativa öken efter trollhattsmys. Vad väljer jag?

Jag tycker inte M&M:X håller sig mot de gamla ELLER mot nya som grimrock, jag kanske hade för höga förhoppningar men när man vant sig med bättre gameplay(gamla spelen) och bättre grafik/gameplay (grimrock) så orkade jag inte ens spela klart, fanns för mycket som jag störde mig på. (edit: ska ge det en chans igen senare, man måste ju klara ut det trotts allt)

Det slutade med att jag tankade ner master quest till grimrock och spelade om det, bättre spel imo:

http://www.grimrock.net/forum/viewtopic.php?f=14&t=5214

Paper sorcerer va också bättre tycker jag och betydligt billigare:

http://www.ultrarunaway.com/

Några tips iaf

Medlem

Tack för dessa! Känns som om GR är givet. PS också kanske...


signatur

// P

1
Skriv svar