Jay-Z ogillar DayZ

Medlem
Skrivet av Famest:

ugh, kommentarerna alltså..

Rocket skrev att hans advokater gjorde den förfrågan , Jay-Z vet säkert inte ens vad DayZ är för något. Kändisars advokater/advokatfirmor gör sånt här hela tiden utan att personen i fråga vet om det.
Det gör det ju inte mindre dumt, men folk här är så snabba med att hoppa på Jay-Z som att han försöker förstöra ert favoritspel.

Om rubriken är "Jay-Z ogillar DayZ" och inte "Jay-Zs advokater ogillar DayZ" eller liknande så blir det som det blir.

Även om jag förstår din poäng, så är det ändå så att en kändis advokater representerar kändisen - på alla plan och inte bara i domstolen. De är en av kändisarnas ansikten utåt och gör deras advokater en sak så är det i princip samma sak som om kändisen själv skulle ha gjort det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Famest:

ugh, kommentarerna alltså..

Rocket skrev att hans advokater gjorde den förfrågan , Jay-Z vet säkert inte ens vad DayZ är för något. Kändisars advokater/advokatfirmor gör sånt här hela tiden utan att personen i fråga vet om det.
Det gör det ju inte mindre dumt, men folk här är så snabba med att hoppa på Jay-Z som att han försöker förstöra ert favoritspel.

Om rubriken är "Jay-Z ogillar DayZ" och inte "Jay-Zs advokater ogillar DayZ" eller liknande så blir det som det blir.

Även om jag förstår din poäng, så är det ändå så att en kändis advokater representerar kändisen - på alla plan och inte bara i domstolen. De är en av kändisarnas ansikten utåt och gör deras advokater en sak så är det i princip samma sak som om kändisen själv skulle ha gjort det.

Förstår din poäng med ! Hela denna artikeln känns som click-bait då det är en icke-nyhet (det blev ju inte något av det i vilket fall som helst. Det vara bara en liten kuriosa ifrån Dean Hall).

Medlem
Skrivet av Famest:

Hela denna artikeln känns som click-bait då det är en icke-nyhet (det blev ju inte något av det i vilket fall som helst. Det vara bara en liten kuriosa ifrån Dean Hall).

Ja precis. Nyhetens rubrik kunde ha varit ngt av det andra som står om i nyheten t ex att det skall vara uppdateringar under en lång tid. Nu blev det, som du skriver, ett litet sidospår som blev "huvudnyheten".

Jag antar att dom valde den rubriken för att den var kort och rolig med två *ayZ-ord i eller ngt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jay-Z kan göra bättre musik istället för skiten hip hop.....

Skribent

Det jag stör mig mest på, är att någon drog 99-skämtet innan mig. Skämmes ta mig fan.


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Snart kommer märkesskydd för "World", "Craft" och enskilda bokstäver. Spelen lär sluta med enbart produktkoder och då börjar väl nästa problem.

- FZ recenserar BYQL779104, en värdig efterföljare till det stora KEP119446!!

Men det går inte att skilja på DayZ och JayZ...

Medlem
Skrivet av Famest:

ugh, kommentarerna alltså..

Rocket skrev att hans advokater gjorde den förfrågan , Jay-Z vet säkert inte ens vad DayZ är för något. Kändisars advokater/advokatfirmor gör sånt här hela tiden utan att personen i fråga vet om det.
Det gör det ju inte mindre dumt, men folk här är så snabba med att hoppa på Jay-Z som att han försöker förstöra ert favoritspel.

Varför bryr du dig så mycket om nu Jay-Z inte gör det? Fattar inte poängen alls med ditt inlägg.

Skrivet av izayoi:
Skrivet av Famest:

ugh, kommentarerna alltså..

Rocket skrev att hans advokater gjorde den förfrågan , Jay-Z vet säkert inte ens vad DayZ är för något. Kändisars advokater/advokatfirmor gör sånt här hela tiden utan att personen i fråga vet om det.
Det gör det ju inte mindre dumt, men folk här är så snabba med att hoppa på Jay-Z som att han försöker förstöra ert favoritspel.

Sen hjälper det ju inte att FZ-skribenter ibland håller Aftonbladetklass.

Såklart att Aftonbladet kommentaren skulle in någonstans också. Ah, folk..

Medlem
Skrivet av Arkaith:
Skrivet av Famest:

ugh, kommentarerna alltså..

Rocket skrev att hans advokater gjorde den förfrågan , Jay-Z vet säkert inte ens vad DayZ är för något. Kändisars advokater/advokatfirmor gör sånt här hela tiden utan att personen i fråga vet om det.
Det gör det ju inte mindre dumt, men folk här är så snabba med att hoppa på Jay-Z som att han försöker förstöra ert favoritspel.

Varför bryr du dig så mycket om nu Jay-Z inte gör det? Fattar inte poängen alls med ditt inlägg.

Jag förklarade mycket väl vad min poäng var. Att det inte är nödvändigt att kalla Jay-Z för grejer när han bara har idioter till advokater (tyvärr är sådant här riktigt vanligt i USA, där patent och varumärken är ett stridsfält, och advokaterna är aggressiva.)

Det är snarare du som bryr dig så mycket som tvunget måste skriva något som inte bidrar till diskussionen alls :).

12
Skriv svar