King ifrågasätter Banner Saga som varumärke

Medlem

Bort med king.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Copyright be like:

Medlem
Skrivet av Segas:

Hur ställer sig King till alla de spel som också har "Saga" i namnet och dessutom släpptes tidigare än deras skräp till app?

Jag VILL tro att alla som registrerat namnet INNAN dom varumärkes skyddade det (Candy, vet inte hur det är med Saga) är "säkra", men vi lever i en sjuk värld, där logik inte skiner, så inget skulle överraska mig här.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av KaptenKanel:

KatOne - mannen som har en animerad gif bild för alla tillfällen.

http://replygif.net/i/243.gif

Rofl!

Medlem

KatOne... tack för dom, made my day

k3m
Medlem
Skrivet av Javas:

Dra åt helvete, King!!!!

gånger 2!

Inaktiv

Försökte ge Candy Crush en chans en gång. Fyra timmar satt jag med det men det enda som kom upp i mitt huvud var Svenne Rubins låt "När vi kan en mycket bättre låt varför spelar vi då den här" vilket för mig blev "När jag har ett mycket bättre spel varför spelar jag då det här"

Hur som helst så fick min tjej info om Kings snedsteg och när hon såg nyheten så blev hon så förbannad att hon tog bort Candy Crush omgånde från sin mobil och svor att inte spela det igen. Till skillnad från mig så var hon en väldigt aktiv Candy Crush spelare som tyckte att det var ett skönt sätt att bedriva tiden på bussen. Men hon hade väntat väldigt länge på The Banner Saga och hon älskar det spelet och gillar inte när företag tramsar runt på det här sättet.

Så vad ligger min poäng i allt det här? Är man allt för girig så förlorar man kunder. Ja nu klarar sig säkert King bra ändå med tanke på hur mycket pengar dom drar in på Candy Crush men det är en tanke värd att tänka på ändå.

Moderator | Testpilot

Det här låter precis som när Jay-Z advokater ville att DayZ skulle byta namn också. Herregud T__T


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Johnny:

Försökte ge Candy Crush en chans en gång. Fyra timmar satt jag med det men det enda som kom upp i mitt huvud var Svenne Rubins låt "När vi kan en mycket bättre låt varför spelar vi då den här" vilket för mig blev "När jag har ett mycket bättre spel varför spelar jag då det här"

Hur som helst så fick min tjej info om Kings snedsteg och när hon såg nyheten så blev hon så förbannad att hon tog bort Candy Crush omgånde från sin mobil och svor att inte spela det igen. Till skillnad från mig så var hon en väldigt aktiv Candy Crush spelare som tyckte att det var ett skönt sätt att bedriva tiden på bussen. Men hon hade väntat väldigt länge på The Banner Saga och hon älskar det spelet och gillar inte när företag tramsar runt på det här sättet.

Så vad ligger min poäng i allt det här? Är man allt för girig så förlorar man kunder. Ja nu klarar sig säkert King bra ändå med tanke på hur mycket pengar dom drar in på Candy Crush men det är en tanke värd att tänka på ändå.

Problemet är att P12orna inte bryr sig och fortsätter pumpa in pengar i King.


signatur

I drank what?

Medlem

Otroligt fjantigt...

dmn
Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av dmn:

om du tror att ett svenskt litet sketet parti som piratpartiet har nåt att säga till om mot alla stora copyright-kåta företag i världen, så är du galet naiv.

http://replygif.net/i/640.gif

Så vilken väg mot förändring, som då alltså inte innefattar de demokratiska kanalerna, förordar du att vi tar? Anthraxbombning av Patent- och registreringsverket måhända?

Det är sött och rart att du tror att din röst på lilla piratpartiet är av betydelse, men tyvärr funkar verkligheten annorlunda. Även om de vore ensamt regerande parti i sverige skulle de inte ha nåt att säga till om i frågan på global nivå.

Medlem
Skrivet av dmn:

Det är sött och rart att du tror att din röst på lilla piratpartiet är av betydelse [...]

Söthet och rarhet är viktiga demokratiska grundpelare!

Dessutom förstår jag att du om någon tappat tilltron till röstningsprocessen; knappt en enda jäkel har ju upvotat dina comments.

Skrivet av dmn:

[...] men tyvärr funkar verkligheten annorlunda.

Inte den här filosofidiskussionen om determinism igen, va?

Skrivet av dmn:

Även om de vore ensamt regerande parti i sverige skulle de inte ha nåt att säga till om i frågan på global nivå.

Jag kan inte avgöra om du anser att vi alla borde vara passiva och, som @Ender formulerade det ovan "lägga oss på alla fyra och ta emot fisten bara, utan att stå emot" - eller om vi borde göra motsatsen och odla skägg, flytta ut på vischan och beställa sjukt mycket gödsel.

Hur som helst så verkar du inte intresserad av någon slags normal och vettig väg till förändring. Vilket såklart återspeglas i populariteten på dina inlägg.

Medlem
Skrivet av toern:

Kan vi inte bara trycka på reset och börja om från början när det gäller de småkriminella handlingar som innefattar patent/trademark?

Patent och trademarking av produkter och annat är livsviktigt för företag för att deras produkter inte ska stjälas av parasit-företag.
Patent är dvs en nödvändig sak i modern tid.

Dock så är trade-marking av ord en jäkla idioti.
Att man kan trademarka generiska ord är dåraktigt, skulle vilja se alla företag som använt orden "Candy" eller "Saga" tidigare än "King" företaget STÄMMA dom.

12
Skriv svar