The Elder Scrolls Online – tunga namn gör rösterna

Robot
Medlem
The Elder Scrolls Online – tunga namn gör rösterna

Otroligt passande bild till nyheten. Någon har tänkt till och dagens skratt är ett faktum. Tack FZ.

Medlem

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skribent
Skrivet av Bennii:

Otroligt passande bild till nyheten. Någon har tänkt till och dagens skratt är ett faktum. Tack FZ.

Kan bara applådera din goda smak.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Medlem

Förstår inge poängen att spendera pengar på tunga namn för rösterna..

skjut någon random på stan med en sugploppspistol, fråga om han vill tjäna 2000 kr, spela in några dialoger!

Folk köpte tex inte Oblivion för att det var flintisen från Star Trek som gjorde rösten till kejsaren

Medlem

Bra röster kan inte rädda ett dåligt spel, tyvärr...

Det lärde jag mig efter Fable III, som hade en nästan identisk voice actor trailer med bl.a. John Cleese.

Å andra sidan är det här möjligen EN sak som TESO kan göra bättre än Bethesda-spelen - voice actingen.

Edit: Malcolm McDowell som rösten till Molag Bal är dock ett genidrag. Så mycket måste man säga, hands down.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Förstår inge poängen att spendera pengar på tunga namn för rösterna..

skjut någon random på stan med en sugploppspistol, fråga om han vill tjäna 2000 kr, spela in några dialoger!

Folk köpte tex inte Oblivion för att det var flintisen från Star Trek som gjorde rösten till kejsaren

Voice acting har aldrig varit Elder Scrolls starka sida och jag är glad att dom försöker.

Och när du säger att man ska plocka någon på stan så hoppas jag att du skämtar. Voice acting är lika svårt som fysiskt skådespelande och vi vet alla hur löjligt det kan bli när man kollar på film med värdelösa skådisar.

Medlem

Aldrig fastnat för ESO, men j-vlar vilken samling röster!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

har FZ missat att Peter Stormare också är med??


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

+ Microsoft Sam.

I alla fall i betan

Inaktiv
Skrivet av Bennii:

Otroligt passande bild till nyheten. Någon har tänkt till och dagens skratt är ett faktum. Tack FZ.

Ja instämmer. Pigg bild haha.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Förstår inge poängen att spendera pengar på tunga namn för rösterna..

skjut någon random på stan med en sugploppspistol, fråga om han vill tjäna 2000 kr, spela in några dialoger!

Folk köpte tex inte Oblivion för att det var flintisen från Star Trek som gjorde rösten till kejsaren

Skadar ju dock knappast att ta kändisar om de är bra vill säga


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Tyckte väl jag kände igen Queen:s röst i spelet, där ser man då har man pratat med kate beckinsdale med

hoppas bara dom förbättrar combaten i ESO annars kommer det tyvärr inte dra eller behålla många spelare särskilt länge, gav feedback angående det i betan får väl hålla tummarna

Medlem

I fart in your general direction!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Tyckte väl jag kände igen Queen:s röst i spelet, där ser man då har man pratat med kate beckinsdale med

hoppas bara dom förbättrar combaten i ESO annars kommer det tyvärr inte dra eller behålla många spelare särskilt länge, gav feedback angående det i betan får väl hålla tummarna

samma här, var det enda jag gav feedback om.
om de fixar till det lite kan jag tänka mig att ge ESO ett försök


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av Ztreek:

flintisen från Star Trek som gjorde rösten till kejsaren

Flintisen från Star Trek?!?! Pfffft.
Ska be att få berätta att hans namn är Sir Patrik Stewart.
Vet hut!

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Ztreek:

Förstår inge poängen att spendera pengar på tunga namn för rösterna..

skjut någon random på stan med en sugploppspistol, fråga om han vill tjäna 2000 kr, spela in några dialoger!

Folk köpte tex inte Oblivion för att det var flintisen från Star Trek som gjorde rösten till kejsaren

Voice acting har aldrig varit Elder Scrolls starka sida och jag är glad att dom försöker.

Och när du säger att man ska plocka någon på stan så hoppas jag att du skämtar. Voice acting är lika svårt som fysiskt skådespelande och vi vet alla hur löjligt det kan bli när man kollar på film med värdelösa skådisar.

Kan hålla med om att vanliga NPC's har dåliga till mediokra röster. "But then I took an arrow in the knee" är ju inte direkt Oscarsnominering men Patrick Stewart, Sean Bean, Terence Stamp, Max von Sydow och Christopher Plummer är ju inte direkt några man förknippar med mediokra skitröster.

Kul att dom försöker i alla fall. Jag tvivlar på att sämre skådespelare hade gjort spelet bättre, så det här är ju alltid nånting positivt för dom som kommer spela spelet. Sen vet man ju inte hur mycket pengar dom får heller, kan ju lika gärna vara välgörenhet

Medlem
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av FuzioN:

Tyckte väl jag kände igen Queen:s röst i spelet, där ser man då har man pratat med kate beckinsdale med

hoppas bara dom förbättrar combaten i ESO annars kommer det tyvärr inte dra eller behålla många spelare särskilt länge, gav feedback angående det i betan får väl hålla tummarna

samma här, var det enda jag gav feedback om.
om de fixar till det lite kan jag tänka mig att ge ESO ett försök

vad körde du för klasser?

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av BearClaw:
Skrivet av FuzioN:

Tyckte väl jag kände igen Queen:s röst i spelet, där ser man då har man pratat med kate beckinsdale med

hoppas bara dom förbättrar combaten i ESO annars kommer det tyvärr inte dra eller behålla många spelare särskilt länge, gav feedback angående det i betan får väl hålla tummarna

samma här, var det enda jag gav feedback om.
om de fixar till det lite kan jag tänka mig att ge ESO ett försök

vad körde du för klasser?

Hann bara köra rogue-klassen vad den nu hette. fastnade inte för spelet så blev inte så många timmar


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Kan man ilskattackera som Sir Lancelot som köper jag spelet direkt!


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

En del riktigt tunga namn!

Medlem

John Cleese ser fan döende ut... )=

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Förstår inge poängen att spendera pengar på tunga namn för rösterna..

skjut någon random på stan med en sugploppspistol, fråga om han vill tjäna 2000 kr, spela in några dialoger!

Folk köpte tex inte Oblivion för att det var flintisen från Star Trek som gjorde rösten till kejsaren

Ehhh.. Eller så kan de anställa någon som de vet är bra på att göra det de vill ha dem till?
Nu är det kanske inte bara skådespelare med stora namn som är bra men det är de stora namnen som allmänheten vet är bra. Sedan kan de ju fylla ut rollistan med mindre kända skådespelare men att plocka random folk på gatan är ju bara absurt. Jag vill ett en skådespelare gör skådespel och jag vill att en arkitekt designar byggnader. Vem skulle gå ut på stan och anställa någon random person för att designa ett hus?

Medlem

Michael Gambon är så jävla skön! Bara han som behövs. I alla sammanhang. Alltid. Förutom möjligen i en orgie.

Medlem

Många stora namn var det här men jag blev riktigt glad över att se Malcolm McDowell i listan, han brukar vara jäkligt bra som röstskådis, speciellt som skurkar

Hade ingen aning om att "the comical relief" snubben man träffade i introt på betan var John Cleese, måste tvätta öronen


signatur

Game long and prosper

Medlem

I got an arrow in the knee...

Medlem

Tyckte väl att det lät som John Cleese i början av betan!


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Det här spelet kommer floppa totalt. Betan är en katastrof

Medlem

Jag har betatestat ESO och kan bara säga detta: är ni fans av Elder Scrolls snarare än MMO - håll er borta. Liksom alla andra MMO-spel känns även detta som en EQ-klon och det är såååå tröttsamt.

12
Skriv svar